مصائب شطرنج‌بازان برای حضور در مسابقات جهانی با سفر با هزینه شخصی

خبرگزاری میزان – هفته گذشته تیم ملی شطرنج مردان و بانوان ایران برای حضور در جام جهانی آذربایجان راهی شهر باکو شد تا ملی‌پوشان کشورمان پیش از حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو، محک جدی در رقابت با برترین‌های جهان داشته باشند تا با آمادگی خوبی راهی هانگژو شوند.

پرهام مقصودلو و محمد امین طباطبایی، سوپر استاد بزرگ‌های شطرنج ایران، بردیا دانشور و پوریا درینی، استاد بزرگ‌های شطرنج در بخش آقایان و استاد بزرگ بانوان مبینا علی نسب و استاد فیده بانوان میترا اصغرزاده در بخش بانوان، ۶ نماینده تیم ملی شطرنج ایران در جام جهانی اخیر هستند که تاکنون هر ۲ بانوی ایرانی با قبول شکست در دور رفت و برگشت از گردونه رقابت‌ها کنار رفته‌اند، اما مصاف پسران باتوجه به پیروزی‌های اخیرشان همچنان ادامه دارد.

متاسفانه در جریان سفر تیم ملی شطرنج به جام جهانی اتفاقاتی رخ داده که به هیچ عنوان زیبنده اهالی این رشته و ملی‌پوشان شطرنج نیست.

موضوع اول درخصوص وضعیت کادرفنی تیم ملی شطرنج است. باتوجه به حضور ۲ سوپراستاد بزرگ و ۴ استاد بزرگ در تیم ملی، انتظار می‌رود از افزاد با تجربه‌تری برای هدایت تیم ملی استفاده کرد.

مورد مهم دیگر مربوط به هزینه‌های سفر ملی‌پوشان شطرنج به آذربایجان است، زیرا طبق پیگیری‌ها و تایید ملی‌‎پوشان اعزامی به جام جهانی تمام هزینه‌های سفر به باکو از بلیت رفت و برگشت گرفته تا هزینه‌های هتل و اقامت برعهده خود ورزشکاران بوده است. با توجه به اهمیت حضور در مسابقاتی در سطح جام جهانی عجیب است که فدراسیون شطرنج تنها به ثبت نام ملی‌پوشان در مسابقات بسنده کرده است.

به گفته یکی از ملی‌پوشان شطرنج هر ملی‌پوش حدود ۵۰ میلیون تومان برای سفر به باکو و اقامت در این کشور از جیب خودش هزینه کرده است. این در حالیست که اخیرا از سوی کمیته ملی المپیک کمک مالی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی به این فدراسیون شده، ولی جالب است که فدراسیون شطرنج هزینه‌های اعزام به جام جهانی را از خود ملی‌پوشان گرفته است.

البته در ادوار قبلی جام‌ جهانی هم دفعاتی بوده که ملی‌پوشان با هزینه شخصی راهی این مسابقات می‌شدند، اما باید دید با توجه به کمک کمیته ملی المپیک برای تدارک شایسته برای بازی‌های آسیایی، چرا فدراسیون درخصوص هزینه‌های این سفر شانه خالی کرده است. شنیده‌ها حاکیست به دلیل پاداش قابل توجه و دلاری پیروزی در هر مرحله از مسابقات جام جهانی، فدراسیون از پرداخت هزینه‌های سفر ملی‌پوشان دریغ کرده است.

انتظار می‌رود فدراسیون شطرنج در رابطه با این موضوع توضیحات لازم را ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *