مصاحبه اختصاصی ایران وایر با مادر کیان: بهترین دوستم را از من گرفتند. گفت‌وگوی دو مادر درباره کیان



سال‌ها پیش در جایی نوشتم «روزنامه‌نگاری شاعرانگی نیست». طی سال‌ها هرچه می‌نویسم، جز سیاهی و درد نیست ولی گفت‌وگو با «ماه‌منیر مولایی‌راد»، مادر «کیان پیرفلک» یکی از سخت‌ترین و جانکاه‌ترین تجربه‌های روزنامه‌نگاری‌ برای من بود. بیش از ۱۰ سوال آماده کرده بودم ولی مصاحبه را که آغاز کردیم و صورت ماه‌منیر که روبه‌رویم ظاهر شد، برگه را کناری گذاشتم و دیدم این مصاحبه نیست، گفت‌وگوی دو مادر است که فرزندان آن‌ها هم‌سن بودند اما هم‌سرنوشت نبودند.
ماه منیر خواسته بود تا بعد از تولد کیان مطلبی به نقل از او منتشر نشود تا شاید از فشار ماموران امنیتی بر او و خانواده‌اش کاسته شود. در چند روز اخیر اما فشارهای بیشتری بر خانواده او وارد شد و تا لحظه تنظیم این مصاحبه از وضعیت ماه‌منیر و خانواده‌اش بی‌خبریم. شاید انتشار صحبت‌های مادر کیان وجدان خاموش برخی از مسوولان نظام را بیدار کند و از آزار این خانواده دست بردارند.
ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک حالا چهره‌ای شناخته شده است. خودش اما گفت کاش گم‌نام‌ترین آدم دنیا بودم:‌ «از بچگی خیلی جلوی چشم بودم. ناخودآگاه کانون توجه قرار می‌گرفتم، برای همین اصلا دوست ندارم دیده شوم. همه‌اش می‌گویم من این همه خودم را پنهان می‌کردم که دیده نشوم، الان یک اتفاقی افتاده است که همه مرا می‌بینند و این خیلی بد است. شاید باور نکنید، خیلی از این که مردم مرا بشناسند، بدم می‌آید. برای خودم راحت زندگی می‌کردم و رها و آزاد بودم اما الان دیگر حتی در جمع خودمان هم هیچ احساس خوبی ندارم. کاش گم‌نام‌ترین آدم دنیا بودم. خیلی سخت است دیده شدن، آن هم به خاطر از دست دادن کیان.»
ماه‌‌منیر گفت دلش از کسی که این کار را با زندگی‌ او کرده، پر است.
کیان پیرفلک در روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در پی حمله به بازار ایذه در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ ایران، در حالی‌ که با والدین و برادر خردسالش «رادین» در خودرو پدر در راه بازگشت به خانه خود در ایذه بودند، هدف گلوله ماموران حکومت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و کشته شد. کیان را روز جمعه ۲۷ آبان با حضور گسترده مردم ایذه و با شعارهایی علیه نظام جمهوری اسلامی و «علی خامنه‌ای» به خاک سپردند.
نخستین اخبار و ویدیوهایی که از کیان منتشر شدند، مردم را در بهتی عمیق فرو بردند؛ کودکی بی‌جان که گفته شد مادر تن او را با یخ پوشانده بود تا مبادا نیروهای امنیتی پیکرش را دزدیده و به خانواده تحویل ندهند. ماه‌منیر (زینب) مولایی‌‌راد در روز خاک‌سپاری کیان با نطقی غرا به صورت تلویحی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را به عنوان قاتل فرزند خود معرفی کرد و همواره با زیرکی بسیار، سناریوی دروغین حکومت در مورد کشته شدن فرزندش را منجر به شکست کرده است.

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *