مصوبه کمیسیون تلفیق برای اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی تا پایان برنامه هفتم توسعه

خبرگزاری میزان- به گزارش خانه ملت، مجتبی رضاخواه با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت:موضوع ساماندهی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح‌های عمرانی متعددی آغاز شده است، ادامه داد: سالهاست که طرح‌های نیمه تمام متعددی در بخش عمرانی داریم و باید برای این طرح‌ها تعیین تکلیف شود.

رضاخواه بیان کرد: کمیسیون در این بخش تصمیم گرفت که طرح‌های نیمه تمام عمرانی در طول برنامه هفتم توسعه دسته‌بندی شود. همچنین این شرایط فراهم شد تا برخی از طرح‌ها که اقتصادی بوده و امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارند، به بخش خصوصی واگذار شوند.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه افزود: به عنوان مثال ممکن است برای پروژه‌ای ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و این پروژه به ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر منابع نیاز داشته باشد؛ بنابراین ما در این بخش مصوب کردیم که بدون اینکه منابعی از بخش خصوصی اخذ شود، این طرح‌ها به بخش خصوصی جهت تکمیل واگذار شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین اگر ما بتوانیم بدین نحوه بخش خصوصی را درگیر پروژه‌های عمرانی کنیم به نظر می‌رسد بتوانیم با یک مدیریت خوبی تا پایان برنامه هفتم توسعه کلیه طرح‌های نیمه تمام عمرانی به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون در زمینه مدیریت شهری تاکید کرد: در این بخش کمیسیون با تشکیل اتحادیه شهرداران کشور موافقت کرد. این اتحادیه به مدیریت واحد شهری کمک خواهد کرد. به عنوان مثال در زمینه آلودگی شهر‌ها متولیان متعددی وجود دارد و برخی از وظایف برعهده شهرداری‌ها و برخی وظایف هم برعهده دستگاه‌های مختلف دولتی است، بنابراین قرار است که اتحادیه شهرداران کشور با هماهنگی مسئولین دولتی راهکاری را اتخاذ کنند که برخی از امور در مسائل شهری از دولت جدا شده و به شهرداری‌ها به صورت تدریجی واگذار شود؛ بنابراین مقرر شد وقتی این وظایف به شهرداری‌ها محول می‌شود، بودجه متناسب با این موضوع به شهرداری‌ها منتقل شود.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: همچنین کمیسیون در ادامه جلسه امروز خود موضوعات مربوط کالابرگ را در دستور کار دارد که این امر هم می‌تواند به معیشت مردم کمک کند و البته جزئیات آن بعد از تصویب اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *