معاون راهبردی قوه قضاییه از زندان عادل آباد شیراز بازدید کرد

خبرگزاری میزان – معاون راهبردی قوه قضاییه که در قالب هیأت  همراه رئیس قوه قضاییه، به  فارس سفر کرده است، با حضور در زندان مرکزی شیراز  با همراهی مدیر کل زندان‌های استان، و اشرفی معاون قضایی دادگستری کل استان، مدیر زندان عادل آباد  از بخش‌های مختلف این زندان بازدید به عمل آورد. 

در این بازدید که بمدت ۴ ساعت بطول انجامید،   صاحبکار خراسانی ضمن حضور در اندرزگاه‌های مختلف از نزدیک با زندانیان به گفتگو پرداخت و وضعیت نگهداری و ارائه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی  به آنان را بصورت میدانی مورد بررسی قرار داد. 

وی همچنین در مراکز حرفه آموزی  و اشتغال مولد زندانیان نیز حضور یافت و روند اجرای روند آموزش، توانمندسازی زندانیان و  فرامودن فرصت اشتغال مولد ضمن حبس آنان را بررسی و با توضیحات  مدیر کل زندان‌های فارس در جریان برنامه‌های این اولویت قوه قضاییه قرار گرفت. 

بازدید از مجموعه‌های خدماتی، درمانی، فرهنگی، مشاوره، ورزشی، آموزشی، هنری و آشنایی با  روند کار این واحد‌ها و  بازپروری زندانیان از دیگر برنامه‌های وی در این بازدید ۴ ساعته بود. 

معاون راهبردی قوه قضاییه در حاشیه این بازدید گفت: مهم‌ترین رسالت معاونت راهبردی تدوین و پیگیری روند اجرای سند تحول قضایی  است. 

صاحبکار خراسانی با بیان اینکه جایگاه  و سهم سازمان زندان‌ها  در اجرای سند تحول قضایی مهم است، گفت: علاوه بر مبحث نگهداری هدفمند زندانیان، حرفه آموزی و ایجاد اشتغال ضمن حبس مولد برای آنان و فراگیرسازی این رویکرد از جمله شاخص‌هایی است که عملکرد سازمان زندان‌ها، مدیران کل زندان‌های استان‌ها و مدیران زندان‌ها در  با آن ارزیابی و پایش می‌شود. 

وی تصریح کرد: از نگاه نظام قضایی کشور، اعطای هدفمند امتیازات به زندانیان واجد شرایط که در فعالیت‌های فرهنگی و  آموزشی  زندان مشارکت می‌کنند، بعنوان یک هدف ترسیم شده است و اراده دستگاه قضایی این است که زندانی ترغیب شود تا در این فعالیت‌ها مشارکت داشته باشد، زیرا تاثیر  حضور وی در فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی به باز اجتماعی سازی  و در نهایت بازگشت سعادتمندانه وی به جامعه می‌انجامد. 

وی در ادامه با مطلوب ارزیابی نمودن اقدامات، عملکرد و برنامه‌های جاری در زندان مرکزی شیراز، مدیریت موثر مدیر کل زندان‌های فارس و همکاران وی و همچنین مدیر زندان عادل آباد شیراز را در راستای تحقق سند تحول قضایی  بسیار موثر و کارامد توصیف کرد. 

صاحبکار خراسانی در خاتمه با اذعان بر اینکه اختیار اعطای امتیازات، تسهیلات قضایی و ارفاقات حقوقی در اختیار مقامات قضایی به ویژه دادستان، معاونین دادستان و قضات ناظر بر زندان‌هاست گفت: انتظار ما از زندانیان این است که از فرصت‌های فراهم شده در زندان بمنظور اصلاح و تربیت، ارتقا مهارت‌های اساسی زندگی و فراگیری  حرفه و فن که موجبات اشتغال آنان پس از آزادی را فراهم می‌آورد استفاده حداکثری کنند.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *