ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها برای علی دایی، علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا در شب ورزش

رادیوفردا عکسی از دستورالعمل‌های تلویزیون حکومتی ایران برای شب ورزش دست یافته نشان می‌دهد پخش عکس علی کریمی و مصاح با علی دایی و مهدی مهدوی کیا ممنوع اعلام ه .

بر اساس دستورالعملی مدیریت صداوسیمای جمهوری اسلامی برای برنامه‌های ورزشی ‌ شب‌های مختلف ارسال ه پخش تصویر چهره‌های شاخص فوتبال ایران از جمله علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و حسین ماهینی «ممانعتی ن، اما مصاح‌‌ای از آنها نباید پخش شود».

هر سه فوتبالیست شاخص در جریان اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» از معترضان حمایت ند، حمایتی از همان آغاز فشار دستگاه‌های امنیتی حکومت را در پی .

عکسی طور اختصاصی در اختیار رادیوفردا قرار گرفته وایت‌بُرد ودیوی پخش شب ورزش صداوسیما را نشان می‌دهد در آن عبارت غیر قابل پخش با حروف اختصاری «غ ق پ» مشخص ه .

همین عکس نشان می‌دهد پخش تصویر و صدای علی کریمی، دیگر فوتبالیست شاخص ایران، و مجتبی پوربخش، مجری سابق شب ورزش، نیز ممنوع .

در بحبوحه اعتراضاتی با مرگ مهسا ژینا امینی در باز گشت ارشاد آغاز ، شب ورزش صداوسیما آقای پوربخش را دلیل حمایت از علی کریمی و وری‌های انتقادی او در جریان سرکوب خشن معترضان اخراج .

در همین عکس از شب ورزش، نمایش «هرگونه نماد و پرچم از اسرائیل» و ورزش‌های پِینت‌بال و پارکور هم غیر قابل پخش اعلام ه‌اند.

بر اساس دستورالعمل شب ورزش تلویزیون حکومتی ایران، تصویر داوران زن در بازپخش بازی‌های جام جهانی گذشته در قطر نیز باید سانسور شود.

اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» از شهریورماه ۱۴۰۱ آغاز و هم‌چنان نیز ادامه نه تنها ورزشکاران، هنرمندان و سینماگران را نیز حمایت از مردم وا.

پاسخ حکومت حمایت شخصیت‌ها از معترضان فشار و سرکوب و حتی زندان .

در خردادماه گذشته حتی آوردن اسم علی کریمی توسط محمد مایلی ن در برنامه‌ای تلویزیونی باعث مسئولان پخش برای لحظاتی صدای برنامه را قطع کنند.

علی کریمی از پیش از آغاز اعتراضات سراسری در خارج از ایران زندگی می‌، چند ماه پس از اعتراضات اعلام دوبی در امارات متحده عربی را دلیل تهدیدهای جانی از طرف حکومت ایران ترک ه .

با فاده از گزارش‌های رادیو فردا؛ ب.ص، ف.دو/ب.ب

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *