مونتانا رانچر در طرحی برای ایجاد هیبرید گوسفند غول پیکر گناهکار است

دادستان فدرال گفت، در ژانویه 2013، یک کارگر دامداری مونتانا از قرقیزستان به ایالات متحده بازگشت و دستمالی از گوسفند آرگالی مارکوپولو، یکی از بزرگترین گوسفندهای جهان، پنهان کرد.

به گفته دادستان، کارگر این دستمال کاغذی را نزد آرتور شوبارث، 80 ساله، دامدار اهل وان، مونت، برد، و او قصد داشت از آن برای ایجاد یک هیبرید گوسفند غول پیکر استفاده کند که می توانست آن را به انبارهای تیراندازی بفروشد. آنها گفتند که برای نزدیک به یک دهه تا سال 2021، آقای شوبارث به طور غیرقانونی از بافت حیوانی که در مونتانا ممنوع است برای ایجاد این گونه استفاده می کرد – از جمله در سال 2019، زمانی که او بیضه گوسفند شاخ را برای استخراج منی خریداری کرد.

دادستان ها گفتند که نقشه او توسط مقامات پس از اینکه متوجه شدند او از گواهی های بازرسی دامپزشکی جعلی برای جابجایی گوسفندان به داخل و خارج مونتانا استفاده می کند، فاش شد.

وزارت دادگستری در بیانیه‌ای اعلام کرد، روز سه‌شنبه، آقای شوبارث در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در مونتانا به دو جنایت جنایت در مورد حیات وحش اعتراف کرد: توطئه برای نقض قانون لیسی و نقض اساسی قانون لیسی، که قاچاق غیرقانونی حیات وحش را ممنوع می‌کند. بیانیه در روز سه شنبه

دقیقاً مشخص نیست که مقامات چگونه نقشه آقای شوبارث را کشف کردند. اداره ماهی، حیات وحش و پارک های مونتانا از اظهار نظر خودداری کرد و گفت که تحقیقات آن هنوز فعال است. در بیانیه ای در روز سه شنبه، ران هاول، رئیس اجرای این بخش، این پرونده را “پیچیده” توصیف کرد.

آقای هاول گفت: “نوع جنایتی که ما در اینجا کشف کردیم می تواند یکپارچگی گونه های حیات وحش ما در مونتانا را تهدید کند.”

سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده، که همچنین در حال بررسی این پرونده بود، بلافاصله به درخواست اظهارنظر در روز پنجشنبه پاسخ نداد.

دادستان ها گفتند که تحت طرح ایجاد یک هیبرید گوسفند غول پیکر، یک کارگر دام ناشناس در سال 2013 از قرقیزستان با بافت گوسفند مارکوپولو آرگالی به ایالات متحده بازگشت که پس از ورود اعلام نشد. به گفته وزارت دادگستری، گوسفند نر مارکوپولو آرگالی، که بومی مناطق کوهستانی آسیای مرکزی است، می تواند تا بیش از 300 پوند وزن داشته باشد و شاخ هایی با عرض بیش از پنج فوت داشته باشد.

گوسفندان آرگالی در سطح بین المللی و همچنین در ایالات متحده توسط قانون گونه های در معرض خطر محافظت می شوند. به گفته وزارت دادگستری، آنها در مونتانا برای محافظت از گوسفندان بومی از بیماری ها و هیبریداسیون ممنوع هستند.

بر اساس اسناد دادگاه، در اکتبر 2015، آقای شوبارث با آزمایشگاهی برای ایجاد جنین های شبیه سازی شده با استفاده از بافت گوسفند آرگالی مارکوپولو قرارداد بست. طبق اسناد دادگاه، حدود یک سال بعد، در نوامبر 2016، آقای شوبارث 165 جنین شبیه سازی شده را دریافت کرد که سپس آنها را در میش ها در مزرعه 215 هکتاری خود کاشت.

دادستان ها گفتند که در ماه مه 2017، یک گوسفند نر ژنتیکی خالص مارکوپولو آرگالی متولد شد و آقای شوبارث آن را پادشاه کوه مونتانا نامید. سال بعد، آقای شوبارث شروع به برداشت منی از مونتانا کینگ کرد و طبق اسناد دادگاه به زودی نی های منی خود را برای خریداران در سراسر کشور ارسال کرد.

به گفته دادستان، آقای شوبارث سپس با حداقل پنج نفر دیگر در سراسر کشور تلاش کرد تا یک هیبرید گوسفند بزرگتر ایجاد کند – از جمله در سال 2019، زمانی که او بیضه یک گوسفند شاخ بزرگ را خرید.

طبق اسناد دادگاه، در جولای 2020، آقای شوبارث موافقت کرد که 11 فرزند پادشاه کوه مونتانا را به مبلغ 13200 دلار به فردی در تگزاس بفروشد. دادستان ها گفتند که آقای شوبارث و همدستانش توانستند فرزندان پادشاه کوه مونتانا را با استفاده از گواهی های بازرسی دامپزشکی جعلی که ادعا می کرد فرزندان یک گونه مجاز قانونی هستند به سراسر کشور منتقل کنند.

همدستانی که با آقای شوبارث کار می کردند توسط دادستان یا در اسناد دادگاه شناسایی نشدند. روز پنجشنبه مشخص نبود که آیا آنها نیز با اتهام مواجه خواهند شد یا خیر.

وزارت دادگستری گفت که آقای شوبارث، که قرار است در 11 ژوئیه محکوم شود، ممکن است برای هر جرم جنایتی تا 5 سال زندان، همراه با جریمه تا 250,000 دلار و سه سال آزادی تحت نظارت روبرو شود.

وکیل آقای شوبارث بلافاصله به درخواست اظهارنظر در روز پنجشنبه پاسخ نداد.

تاد کیم، دستیار دادستان کل در بخش محیط زیست و منابع طبیعی وزارت دادگستری، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت که آقای شوبارث در توطئه‌ای شرکت کرده بود که می‌توانست به حیوانات بومی در ایالات متحده آسیب برساند.

او گفت: “این یک طرح جسورانه برای ایجاد گونه های عظیم گوسفند دورگه برای فروش و شکار به عنوان غنائم بود.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *