مکان‌های دیدنی و شگفت‌انگیز زنجان

زنجان، یکی از شهرهای زیبای ایران است که با طبیعت فراوان و جاذبه‌های دیدنی و شگفت‌انگیز خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این شهر در قلب نقاط توریستی وارده در استان زنجان قرار داشته و به عنوان یک سرآمد گردشگری شناخته می‌شود.

یکی از جاذبه‌های بارز در زنجان، شهرک تاریخی سلطانیه است. این شهرک با بناهای تاریخی و فرهنگ پراستادیس دهها هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. معادن و سد شاهزاده ابراهیم، آبشارهای زیبا و کوهستانها نیز از دیگر جاذبه‌های طبیعی این منطقه محسوب می‌شود. حفاظتگاه طبیعی زنجان نیز قطب توریسم اکولوژیک در این شهر به حساب می‌اید و میزبان گردشگرانی است که به دنبال تجربه زیست محیطی فراوان هستند.

غار شوشتر نیز از دیگر مکان‌های معروف و دیدنی در زنجان است. آبشار دو آبرود، پارک جنگلی شیرین سو، امامزاده سید اسماعیل و روستای میجرو همگی از آثار طبیعی استان زنجان هستند که همچنان جذابیت خود را حفظ کرده‌اند. آب و هوای معتدل این منطقه می‌تواند به تفریحی سرشار و لذت بخش تبدیل شود.

وقوع بارندگی دریمان، شهر زنجان را به یک دیداریو دریای کوچک تبدیل می‌کند. نمای بکر و سرسبز شهر، پیاده‌روی‌های معروف و منظره‌هایی از تپه‌های سبز باعث شده‌اند که زنجان را به یکی از شهرهای پرطرفدار در ایران تبدیل کنند. علاوه بر طبیعت دست نخورده، این شهر نیز در ارمغان برهنه کردن تاریخ ایران قرار دارد. خانه آقا یوسف کزازی، خانه ناصرالدین شاه، خانه به نیاز، تعدادی از بناهای تاریخی شهر هستند که به تاریخچه این شهر بیانگرند.

حمام های قدیمی و کریمخان، مسجد جامع و تکیه مینیاسنج در شهرستان الموت نیز از جاذبه‌های زینتان نجان هستند. تماشای آنها با اشتیاق و علاقه‌مندی در یادگار خاطرات شما جای خواهد گرفت.

به طور خلاصه، زنجان با داشتن طبیعت زیبا و فرهنگ غنی، همواره در لیست اولین ها در میان شهرهای مورد علاقه گردشگران محلی و خارجی قرار دارد. هر چند این مطلب فقط به ترکیبی از جاذبه‌های این شهر پرداخت و پس از سفر به آن، بیشتر از جاذبه‌های جدید و دیدنی این شهر باخبر خواهید شد.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *