میزان استفاده مردم از سکوهای داخلی عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ابراهیم رئیسی می…

میزان استفاده مردم از سکوهای داخلی

📣 عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ابراهیم رئیسی می‌گوید در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد مردم برای ارتباطات خود از سکو‌های داخلی استفاده می‌کنند.

🔹 او مدعی است ماهانه بیش از ۴۰ میلیون نفر از این سکوها استفاده می‌کنند و روزانه برخی از آن‌ها بیش از ۱۵ میلیون نفر کاربر فعال دارند.

🔹 با توجه به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایران، منبع مستقلی برای بررسی دسترسی به داده‌های ورود و خروج کاربران ایرانی به سکوهای بین المللی و درستی‌سنجی ادعای وزیر ارتباطات وجود ندارد، اما به فرض صحت آمار، باز هم آنچه گفته شده همه واقعیت نیست.

🔹 با توجه به کاربرد چندمنظوره پلتفرم‌های داخلی، مثل خدمات بانکی، خرید اینترنتی و تماشای فیلم و… بسیاری از کاربران چاره‌ای جز مراجعه به سکوهای داخلی ندارند.

🔹 طبق آمار رسمی، حدود ۷۰ میلیون نفر کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که طبق گزارش‌های داخلی ۸۰ درصد آنها برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های فیلترشده، از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

🔹 با این اوصاف فکت‌نامه به این گفته عیسی زارع پور «مبنی بر استفاده ۶۰ درصدی کاربران اینترنت از سکو‌های داخلی استفاده می‌کنند» نشان گمراه‌کننده می‌دهد.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *