می‌ خواهند تنها صدای منتقد خامنه‌ای در حوزه را هم خفه کنند؛ توئیت

می‌ خواهند تنها صدای منتقد خامنه‌ای در حوزه را هم خفه کنند؛ توئیت

آیت الله علوی بروجردی در حساب ایکس (توئیتر سابق) خود تلاش برخی برای حذف او از مناسبات حوزوی را دلسوزانه ندانست.

نوه زعیم اسبق حوزه علمیه قم در متنی که در حساب ایکس خود منتشر کرده، نوشته است: (توئیت زیر)

اگر عده‌ای میخواهند شخص بنده را حذف کنند و تکصدایی در حوزه باشد بدانند که رسالت روحانیت دفاع از حقوق انسان‌ها و ضعفا بوده و کار ما تملق گویی و توجیه نیست. انتقاد، دلسوزی برای نظام است. متملقین و آن‌هایی که عیوب را می‌بینند و نمی‌گویند تا برطرف شود، دلسوز نیستند…

نمی‌ توانیم از خانه بیرون بیاییم!

گزارش قبلی: آیت الله علوی بروجردی نسبت به افزایش فاصله بین روحانیت و مردم هشدار داد و گفت: این‌ها مردمی بودند، که به قول بزرگی، از اولی که ما به دنیا آمدیم کنار ما بودند. بعد هم در طول زندگی همراه ما بودند. از دنیا هم که رفتیم، زیر جنازۀ ما همین‌ها بودند. الان چه شده که این‌طور با ماشین به طلبه‌ها حمله می‌کنند؟

وی گفت: همه شنیدید این دو طلبه در خیابان صفاییه (قم)، یک ماشین به آنها زده بعد راننده دیده با زیر گرفتن کاری صورت نگرفته پیاده شده با چاقو به گردن و شکم یکی از این دو طلبه زده است. چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ آن فیلم را در تهران دیدید، یک فرد آن طلبه را می‌خواهد زیر بگیرد روی کاپوت ماشین می افتد و می‌کشاند او را تا پنجاه متر شصت متر می‌ برد.

آیت الله علوی بروجردی افزود: راه ما اشتباه بوده این را ما باید متوجه بشویم. نباید این‌گونه باشد به فکر باشید! چه شده که به اینجا رسیده‌ایم؟ چرا مردم این‌طور اطمینان خود را به ما از دست داده‌اند؟! شما را به خدا در این حرف‌زدن‌های خود ذره‌ای مراقبت کنید! حرف‌هایی نزنید که مردم را برنجاند. آقایان مسئول! ما چنین روزگاری نداشتیم که در قم، مرکز حوزۀ علمیه، در خیابانی که تمام دفاتر مراجع و بزرگان در آنجاست، طلبه را با ماشین زیر بگیرند و بعد برای اینکه اطمینان پیدا کنند که ضربه کاری شده، پیاده بشوند و با چاقو هم کار خود را تکمیل کنند!

وی گفت: الان در شهرهایی هم که برخی از طلبه‌ها حضور دارند می‌گویند صد رحمت به قم و تهران! بعضی می‌گویند الان دو ماه است که ما در شهرمان نمی‌توانیم از خانه بیرون بیاییم! چه اتفاقی دارد می‌افتد؟! چه شده؟! این عمامه از نظر مردم لباس پیغمبر بوده. این عمامه این‌قدر ارزش داشت که آن کسی هم که حجاب نداشت، وقتی به یک آقای اهل علم می‌رسید، خودش را جمع‌وجور می‌کرد. حالا چه اتفاقی افتاده؟! ما چه کردیم؟! شرایط خوبی نیست.

آیت الله علوی بروجردی افزود: بین ما و مردم این فاصله‌ها افتاده است و اگر کم نشود، خطرناک است و خطر بیشتر می‌شود. الان خانواده‌های طلبه‌ها دعوا دارند و به همسرانشان می‌گویند که لباس نپوش و برو دنبال کار دیگری…این‌طور که پیش می‌رود، امنیت برای افراد روحانی در بلاد نیست…


ایران پرس نیوز

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *