نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه آغاز شد

خبرگزاری میزان – «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در آغاز نشست خبری هفتگی خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر  و تبریک هفته دولت گفت که ملت ایران در مبارزه با تروریسم پرچمدار است و در خط مقدم قرار دارد.

وی گفت: ایران از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم به شمار می‌رود.

موضع ما درباره تحرکات نظامی آمریکا روشن است

«کنعانی» درباره حضور نظامیان آمریکایی در منطقه و تحرکات آن‌ها گفت: موضع ما درباره تحرکات نظامی آمریکا روشن است؛ حضور آن‌ها در سوریه کاملا غیرقانونی است؛ دولت سوریه هیج دعوتی از نظامیان آمریکایی نکرده است.

وی با اشاره به اینکه تحولات سوریه نشان داده که حضور آمریکا در این کشور غیرقانونی و عامل استمرار بی‌ثباتی است، اظهار کرد: دولت آمریکا براساس بر مقررات و مبتنی بر درخواست سوریه ملزم به ترک خاک این کشور است؛ ما اساسا حضور نظامی آمریکا را مغایر صلح در منطقه می‌دانیم و تاکید داریم این حضور موجب بی‌ثباتی است.

مهلت توافق ایران و عراق برای برخورد با گروه‌های تروریستی تمدید نمی‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد توافق ایران و عراق در موضوع گروه‌های تروریستی گفت: میان ایران و عراق توافقی شکل گرفته که براساس آن دولت عراق متعهد شده تا پایان شهریور ماه جاری یعنی تا ۲۸ شهریور براساس تفاهم و توافق ذکر شد، اولا گروه‌های تروریستی مسلح تجزیه‌طلب را خلع سلاح کند و دوم اینکه آن‌ها را از پادگان‌های نظامی خارج و پادگان‌ها را تعطیل کند.

وی افزود: براساس توافق مذکور، این افراد باید به اردوگاه‌های درنظر گرفته شده از سوی عراق منتقل شوند و دولت عراق مفاد توافق با ایران را به مقام های اقلیم کردستان ابلاغ کرده است؛ ما منتظر هستیم این توافق اجرایی شود.

«کنعانی» تاکید کرد که موعد ۲۸ شهریور همان‌طور که گفته شده، تمدید نخواهد شد.

به گفته وی، در گفت‌وگوهای مختلف به مقام‌های اقلیم کردستان عراق ابلاغ شد که نماینده سازمان ملل و کمیساریای پناهدگان این سازمان از دیدگاه‌های ایران اطلاع دارند و در جریان این دیدگاه‌ها هستند.

در حال تکمیل …

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *