نفی رمزارز از سوی بانک مرکزی اشتباه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم فاده از ظرفیت رمزارزها در نظام اقتصادی کشور تأکید . باور پورابراهیمی، بانک مرکزی بخواهد مسیری را در ره‌نگاشت رمزارزها تعریف کند موضوع را از اساس نفی کند، اقدام اشتباهی .

«محمدرضا پورابراهیمی»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با فردای اقتصاد اظهار حوزه رمزارزها یک مقوله جدید در اقتصاد هرگونه تصمیمی درباره آن باید در یک فضای تخصصی و علمی با.

او با تأکید بر بایستی از ظرفیت رمزارزها برای نظام اقتصادی کشور فاده ، گفت اگر حوزه مشکلات و ایراداتی ، یا باید رفع شود یا باید هنگام تصمیم‌گیری آن‌ها را مدنظر قرار داد.

در سند ره‌نگاشت فین‌تک از سوی بانک مرکزی درحال تدوین ، درباره رمزارزها از کلمات «محدودسازی» و «شفاف‌سازی» فاده ه . پورابراهیمی در‌باره اظهار : « اشتباه بانک مرکزی بخواهد مسیری را در ره‌نگاشت رمزارزها تعریف کند موضوع را از اساس نفی کند. درحالی‌ می‌شود بستر آن را فراهم و با نظارت، مدیریت .»

او تأکید ریسک ناشی از فعالیت رمزارز در نظام اقتصادی کشور را نباید دوش مردم انداخت: «نمی‌توانیم بگوییم قبول نداریم و اساساً وجود ن، چون وجود و چه قبول کنیم چه نکنیم، مردم از رمزارزها فاده خواهند . هنر ما در بستر یک فضای قانونی امکان را فراهم و چهارچوب‌های آن را تهیه کنیم.»

آخرین وضعیت ساماندهی رمزارزها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان دولت محدود نه و می‌تواند در ذیل قوانین موجود، آیین‌نامه‌های اجرایی مناسبی را درباره رمزارزها تعیین کند، گفت:

«مهم‌ترین چیزی در مجلس ‌دنبال آن هستیم، تعریف جایگاه قانونی رمزارزها در نظام اقتصادی . اما در میان با نگاه متفاوتی در دولت‌ها شکل گرفته، مواجه یم.»

گفته وی، بحث ساماندهی رمزارزها در دولت سیزدهم معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور سپرده و دولت پیشنهاد تا لایحه‌ای تحت عنوان ساماندهی رمزارزها در نظام اقتصادی را تهیه و مجلس ارسال کند: «با وجود توافق با دولت، تا پایان سال گذشته هیچ لایحه‌ای از سوی دولت نیامد. نمی‌دانیم نگارش متن آن توسط معاونت اقتصادی ری‌جمهوری کجا »

پورابراهیمی اظهار مجلس اعتقاد نمی‌توان کشور را در حوزه رمزارزها مسکوت گذاشت و حتماً باید از حوزه برای رفع شرایط تحریمی نفع اقتصاد کشور فاده : «اگر تهدیدهایی هم ، باید آن را مدیریت کنیم. باورمان بر رمزارز می‌تواند اقتصاد ملی ما کمک کند.»

وی ابراز امیدواری‌ در صورت توافق با دولت، تا پیش از اتمام دوره یازدهم مجلس موضوع رمزارزها قانونمند شود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *