نقش و مسئولیت پسران آیت‌الله خامنه‌ای1⃣ قسمت اول محمود محمدی عراقی (عضو …

نقش و مسئولیت پسران آیت‌الله خامنه‌ای

1️⃣ قسمت اول

📣 محمود محمدی عراقی (عضو مجلس خبرگان و داماد مصباح یزدی) می‌گوید پسران رهبر جمهوری اسلامی در کشور مسئولیتی ندارند. این گفته گمراه‌کننده است.

🔹 هر چند هیچ کدام از فرزندان آیت‌الله خامنه‌ای، در قوای سه‌گانه پستی ندارند اما عضویت آنها در نهادهای منسوب به بیت رهبری، نزدیکی آنها به رهبر جمهوری اسلامی و ازدواج آنها با خانواده‌های بانفوذ در جمهوری اسلامی، بخشی از نقش و مسئولیت‌های آنها را نشان می‌دهد.

🔹 در همین مصاحبه، محمدی عراقی دو بار به مطرح‌شدن نام فرزندان آیت‌الله خامنه‌ای در مجلس خبرگان به عنوان گزینه احتمالی رهبر بعدی اشاره می‌کند. هر چند او می‌گوید رهبر جمهوری اسلامی با این مساله مخالفت کرده اما همین که نام یکی از این فرزندان در «شورای سه نفره انتخاب رهبر بعدی» مطرح شده، نشانگر قدرت و اهمیت فرزندان رهبر جمهوری اسلامی است.

🔹 مصطفی خامنه‌ای (متولد ۱۳۴۴)، معمم است و در قم، علوم دینی تدریس می‌کند. او داماد آیت‌الله عزیزالله خوشوقت، از روحانیون با نفوذ جمهوری اسلامی است که به عنوان یکی از نزدیک‌ترین فقها به رهبر جمهوری اسلامی شناخته می‌شد.

🔹 مجتبی خامنه‌ای (متولد ۱۳۴۸)، مشهورترین فرزند رهبر جمهوری اسلامی است. در میان مصاحبه‌های افراد نزدیک به حکومت نیز بارها به «جایگاه» خاص او اشاره شده است. او داماد غلامعلی حدادعادل است و تنها پسر رهبر جمهوری اسلامی است که مشمول تحریم‌های آمریکا شده است.

🔹 محمد سرافراز، رئیس پیشین صداوسیما، به نقش کلیدی او در تصمیمات کشور اشاره کرده و گزارش‌هایی درباره نقش موثر او در نهادهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی منتشر شده است.

🔹 مسعود خامنه‌ای (۱۳۵۳) بیشتر به اداره موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (نهاد حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای) و همچنین تیم رسانه‌ای بیت رهبری می‌پردازد. او داماد یکی دیگر از فقها به نام آیت‌الله سید محسن خرازی، (نماینده پیشین خبرگان رهبری) است.

2️⃣ لینک قسمت دوم

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید
🌐 @Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *