نکات اولیه از مجمع آیووا: پیروزی فراری ترامپ و موارد دیگر

پس از تقریباً یک سال مبارزات انتخاباتی، بیش از 123 میلیون دلار تبلیغات و پایانی بی‌شکوه و منجمد، رقابت‌های حزبی آیووا تقریباً با شروع رقابت به پایان رسید: دونالد جی ترامپ، کاندیدای برتر پیشتاز، قبل از اکثریت‌ها برنده اعلام شد. حتی رای داده شده بود.

مال آقای ترامپ پیروزی قاطع بار دیگر فرماندهی پایدار خود را بر حزب جمهوری خواه نشان داد. ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا خیلی پشت سر او، با اندکی پیشی گرفتن از نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی. پایان نزدیک آنها به هر دو دلیلی برای ادامه مبارزات انتخاباتی آنها داد که احتمالاً به آقای ترامپ کمک می کند.

رقابت اکنون به نیوهمپشایر تبدیل می‌شود، ایالتی معتدل‌تر هم از نظر دما و هم خلق و خو، جایی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد خانم هیلی از حمایت بیشتری برخوردار است. پس از ماه‌ها حملات بین او و آقای دسانتیس، سخنان قدیمی سیاسی صادق بود: در سال 2024، سه “بلیت” از آیووا. اما آقای ترامپ سوار قطار گلوله می شود.

در حالی که رقبای او هفته ها در سراسر ایالت مبارزات انتخاباتی خود را سپری کردند، آقای ترامپ تنها ده ها بار به آیووا پرواز کرد. چهره های کلیدی جمهوری خواه در ایالت، از جمله فرماندار کیم رینولدز و رهبران ارشد انجیلی، رقبای او را تایید کردند. با این حال، زمانی که آقای ترامپ برای سخنرانی پیروزی خود روی صحنه رفت، در مسیر پیروزی در 98 کشور از 99 شهرستان این ایالت ظاهر شد و او و خانم هیلی در آخرین مرحله حضور داشتند.

گستره وسیع و عمیق آقای ترامپ در جلسات مجلس شورای اسلامی بود. او در سنگرهای محافظه کار، از جمله شمال غربی آیووا، که خانه بسیاری از رای دهندگان انجیلی است که به شدت مورد محبت فرماندار فلوریدا بودند، از آقای دیسانتیس بهتر بود. و حتی در شهرستان‌های حومه‌ای معتدل‌تر اطراف د موین، که زمین‌های مساعد برای خانم هیلی در نظر گرفته می‌شدند، آقای ترامپ برنده شد، البته با حاشیه‌های بسیار محدودتر.

ویوک راماسوامی، کارآفرین فناوری، که خود را به عنوان وارث جوان‌تر جنبش MAGA آقای ترامپ معرفی کرد، کمتر از 8 درصد آرا را به خود اختصاص داد. او به سرعت مبارزات انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورد و شامگاه دوشنبه از آقای ترامپ حمایت کرد.

بیشتر نبرد در آیووا بر سر انتظارات بود: آیا آقای ترامپ بیش از 50 درصد آرا را به دست می آورد؟ حتی در حالی که او در مورد برتری عظیم خود در نظرسنجی ها به خود می بالید، دستیارانش تلاش کردند تا حد نصاب برنده 12 درصدی را کاهش دهند، که بزرگترین رقم در رقابت رقابتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در ایالت است. با کسب 51 درصد از آرای رئیس جمهور سابق در مقابل 21 درصد آرای آقای دیسانتیس و 19 درصد برای خانم هیلی، او از هر دو شاخص فراتر رفت.

اگرچه او برای دومین بار خانم هیلی را کنار زد، اما دیدن مسیر روشنی برای آقای دیسانتیس دشوار است – و مشخص نیست که او تا چه زمانی پول کافی برای پیشرفت خواهد داشت.

آقای دیسانتیس کمپین خود را در آیووا به اشتراک گذاشته بود و بیش از یک بار قول داده بود که در انتخابات حزبی پیروز خواهد شد.

آقای دیسانتیس هر جعبه ای را که معمولاً برای حمل آیووا لازم است علامت زد. او از تمام 99 شهرستان بازدید کرد، در شهرهای کوچک و میخانه ها توقف کرد و از مردم محلی و مطبوعات سؤال کرد. او بر فرماندار رینولدز پیروز شد و از شبکه وسیع رهبر انجیلی باب واندر پلاتس استفاده کرد. سوپر PAC او ده ها میلیون دلار را برای یک برنامه در کوبیدن در مقیاس بی رقیب خرج کرد.

او سعی کرد به سمت راست آقای ترامپ بدود – او را به اندازه کافی محافظه کار نشان نمی داد – و این استراتژی شکست خورد. به سادگی به اندازه کافی جمهوری خواه وجود نداشت که بخواهد از آقای ترامپ خارج شود.

اکنون، او به سمت ایالت هایی می رود که بسیار کمتر مهمان نواز هستند و از هیچ یک از مزیت های ایدئولوژیکی که در آیووا داشت برخوردار نیستند. او با رای دهندگان معتدل تری در نیوهمپشایر – جایی که در نظرسنجی در رتبه سوم یا حتی چهارم قرار دارد – روبرو است و انتظار می رود در نوادا به شدت از آقای ترامپ شکست بخورد، جایی که گروه های حزبی بعدی خود را برگزار می کند.

اگر آقای دیسانتیس فراتر از این مرحله در رقابت باقی بماند، به کارولینای جنوبی می رود، جایی که آقای ترامپ محبوب است و خانم هیلی فرماندار سابق است.

با توجه به انتظارات تابستان گذشته، خانم هیلی یک شب دلچسب را سپری کرد، حتی اگر فقط آرزومندترین حامیان او بتوانند آنقدر چشمک بزنند که مسیری برای پیروزی نهایی ببینند. در بیشتر سال گذشته، نظرسنجی خانم هیلی در آیووا تک رقمی بود. او پول کمی داشت و سازماندهی میدانی نداشت. آقای DeSantis از سرمایه‌گذاری بی‌نظیر در پول نقد، کارکنان و پشتیبانی محلی لذت می‌برد.

خانم هیلی با تحکیم بلوک به حاشیه رانده شده ضد ترامپ و تشکیل ائتلافی از جمهوری خواهان تحصیل کرده دانشگاهی، مستقل ها و حتی برخی از دموکرات هایی که در مناطق شهری و حومه شهر زندگی می کنند، از نزدیک پس از آقای دیسانتیس به پایان رسید. و او آقای DeSantis را در تلویزیون قتل عام کرد و متحدانش بیش از 20 میلیون دلار برای تبلیغات حمله علیه او هزینه کردند.

خانم هیلی دو هفته گذشته سختی را پشت سر گذاشت زیرا نظارت رسانه ها بر او تشدید شد. گام های اشتباه، مانند خطاهای غیراجباری او وقتی در مورد جنگ داخلی سوال شد، ممکن است شتاب او را در هفته آخر قبل از برگزاری انتخابات کمرنگ کرده باشد. یک عملکرد تقریباً عالی از اینجا به بعد – و بیش از چند وقفه خوش شانس – برای او لازم است تا هر چیزی شبیه یک مسابقه رقابتی را به آقای ترامپ بدهد.

خانم هیلی در نیوهمپشایر زمین حاصلخیزتری می بیند، جایی که باید نشان دهد که می تواند آقای ترامپ را شکست دهد – یا حداقل به اندازه کافی نزدیک شود که زنده نگه داشتن مبارزات انتخاباتی خود را تا زمان مقدماتی ایالت خانگی خود در کارولینای جنوبی در 24 فوریه توجیه کند.

میزان مشارکت بسیار کمتر از آخرین گردهمایی های مخالف جمهوری خواهان بود، در سال 2016، زمانی که نزدیک به 187000 ایوانی به انتخاب نامزد حزب خود کمک کردند.

امسال فقط حدود 110000 نفر شرکت کردند. مشارکت پایین می‌تواند نشانه دیگری در برابر روند عجیب و غریبی باشد که در سال‌های اخیر مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

پیش‌بینی‌ها برای مشارکت بسیار زیاد بود، با برف و دمای شدید سرد، غیرقابل پیش‌بینی‌بودن را ایجاد می‌کرد که کمپین‌ها را مجبور می‌کرد تا بفهمند که شب چگونه خواهد بود.

وضعیت آقای ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور بالفعل، همراه با لغو حضور در کمپین انتخاباتی در چند روز گذشته، به این معنی بود که چهار سال پیش در رقابت‌های نامزدی دموکرات‌ها تعلیق وجود نداشت.

آن گردهمایی های 2020 بودند با مشکلاتی در گزارش دهی مختل شده است. این آشفتگی و همچنین نگرانی ها مبنی بر اینکه یک ایالت عمدتا سفیدپوست منعکس کننده تنوع حزب دموکرات نیست، رئیس جمهور بایدن را بر آن داشت تا آیووا را از تقویم نامزدی ریاست جمهوری این حزب عقب نشینی کند.

چهار سال بعد، آقای ترامپ نشان داد که می‌توان بدون حمایت نهادی چندانی از سوی جمهوری‌خواهان آیووا – یا حتی بدون گذراندن زمان زیادی در این ایالت – در این رقابت‌ها پیروز شد و سوالات جدیدی در مورد آینده رقابت‌های آیووا مطرح کرد.

علیرغم تاریخچه ای که آقای ترامپ ساخت، نتایج در آیووا کاملا قرمز سرنخ های معنی داری برای انتخابات عمومی 2024 ارائه نمی دهد.

تردیدی وجود ندارد که آقای ترامپ باعث ایجاد یک صف بندی مجدد سیاسی در حزب جمهوری خواه شده است و دوشنبه شب او تعهد حامیان خود را نشان داد و بسیاری از آنها شرایط خطرناک آب و هوایی را به خطر انداختند تا فرصتی برای حمایت از او داشته باشند. همچنین شک کمی وجود دارد که عملیات سیاسی او بسیار پیچیده تر از سال 2016 است.

جلسات حزبی – با زمان جلسه 7 بعدازظهر و روند طولانی آنها – شباهت کمی به رای گیری در اکثر نقاط کشور دارد. آنها همچنین تنها کسری از مشارکت را جذب می کنند: تقریباً 15 درصد از نزدیک به 720000 جمهوری خواه ثبت نام شده در آیووا در این سال شرکت کردند.

حتی در سال‌های قوی‌تر، گروه‌ها سابقه بدی در انتخاب نامزد جمهوری‌خواه دارند. در هفت رقابت انتخاباتی جمهوری خواهان از سال 1980، تنها دو برنده در آیووا نامزدی حزب را به دست آورده اند: سناتور باب دول از کانزاس در سال 1996 و فرماندار جورج دبلیو بوش از تگزاس در سال 2000.

اکثریت قریب به اتفاق رای دهندگان جمهوری خواه احتمالاً در انتخابات سراسری به آقای ترامپ باز خواهند گشت. اما آنچه که او بر آنها در آیووا برای مبارزات وحشیانه ای که بر سر ده ها هزار رای دهنده نوسانی که بسیار کمتر محافظه کار هستند، درگیر شده است، سخت تر است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *