نکات طلایی و راهنمای خرید ساعت! چه سبک ها و مدل های ساعت مچی را نخرید!؟

راهنمای مطالعه

با خواندن این راهنما میخواهیم آنچه را که در مورد نکات طلایی و راهنمای خرید ساعت، بدانید را آموزش دهیم. در زمان خرید و انتخاب ساعت مچی (wrist watch)، احتمالا اولین چیزی که به ذهن شما برسد، این است که هر چقدر هزینه بیشتری برای خرید یک ساعت پرداخته شود، در نتیجه ساعت مچی بهتری خریداری خواهد شد! در اصل اینطور نیست!. بلکه این اکسسوری با ارزش و صنعتی باید از نظر ویژگی های زیادی ارزیابی گردد.
ملاک خوب بودن آنها فقط با شرکت سازنده یا برند و نوع موتور ساعت و قیمت آنها تشخیص داده نمیشود. معیارهای بسیاری برای تشخیص یک ساعت مچی خوب وجود دارد که در این مطلب از مجله سبک زندگی وقت مد به همه آنها میپردازیم. قضاوت در مورد یک ساعت کار خیلی سختی نیست. پس از مطالعه این مقاله با تمام نکات مهم و راهنمای لازم در مورد راهنمای خرید ساعت آشنا خواهید شد.

کدام ساعت بهتر است!؟ ساعت آنالوگ یا دیجیتال؟

مطمئنا اولین ارزیابی که در هنگام انتخاب یک ساعت مچی خوب انجام میگیرد، نوع آن است. ساعت ها به دو دسته کلی دیجیتال (Digital) و یا آنالوگ (Analog) وجود دارند. آنها از نظر زیبایی و کارآیی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. در مجموع ساعت های مچی آنالوگ، بسیار شیک تر میباشند. این مدل ها برای جلسات کاری و مهمانی هایی که لباس های رسمی و یا لوکس را میطلبد، به کار می‌آیند.

در این زمینه بیشتر بخوانید: ۳ مدل از انواع موتور ساعت مچی محبوب در دنیا!؟ بهترین موتور ساعت مچی کدام است؟!.

ساعت های آنالوگ یا دیجیتال
در زمان خرید ساعت توجه داشته باشید که ساعت های آنالوگ زیباتر و ساعت های دیجیتال مقاوم تر هستند.

در مقابل، ساعت های مچی دیجیتال، مقاوم تر هستند زیرا چرخ دنده ای در آن نیست، بلکه از تراشه ها ساخته شده اند. عموما آنها عملکردهای بیشتری در مقایسه با نمونه های ساعت آنالوگ (Analog clock) دارند. ساعت دیجیتال (digital clock)، از نظر بصری و خواندن، عالی هستند.
بنابراین در یک زندگی روزمره و همیشگی گزینه خوبی به حساب می‌آیند.
ساعت های آنالوگ، معمولا بسیار لوکس و گران قیمت هستند و عموما در رده اکسسوری های کلکسیونی قرار میگیرند.

بیشتر بخوانید: اکسسوری (Accessory) چیست!؟ با جدیدترین انواع اکسسوری زنانه و مردانه ضروری آشنا شوید.

انواع جنس شیشه روی ساعت مچی، عامل تاثیر گذار در انتخاب و خرید ساعت

شیشه ساعت؛ یکی از عناصر اصلی در ساختار ساعت مچی است که در زمان خرید ساعت حتما باید به آن توجه داشت. زمانی که قصد خرید ساعت مچی مناسب برای خود دارید، نمیتوانید از این ویژگی مهم چشم پوشی کنید. انواع شیشه ساعت مچی های موجود در دنیا، از یکی از این 3 ماده ای که در زیر نام برده ایم ساخته میشوند.

انواع مدل جنس شیشه ساعت مچی
در زمان خرید ساعت مچی به جنس شیشه آن توجه کنید.

فرقی نمیکند که کدام یک از انواع استایل را دارید!؟ اکسسوری ساعت یکی از المان های مهم در تیپ و لباس زنانه و لباس مردانه است که به خوبی ظاهر شما را دگرگون میکند.

انواع شیشه ساعت مچی نکته مهمی در خرید ساعت است که شامل این موارد میشود:

شیشه پلاستیکی یا اکریلیک ساعت مچی (Plastic watch glass)

در ساخت ساعت های دیجیتالی، بیشتر از ماده پلاستیک و یا اکریلیک (Plastic watch glass) استفاده میشود. شیشه پلاستیکی ساعت مچی، در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند اما از طرفی در برابر خراش مقاومت ضعیفی دارند. به طور کلی ساعت هایی که شیشه آنها از ماده اکریلیک، تولید شده باشد؛ معمولا بسیار ارزان تر از بقیه موارد است.

شیشه ساعت مچی از جنس پلاستیک را مشاهده میکنید.
شیشه ساعت های دیجیتال در برابر ضربه مقاوم اما در برابر خراش ضعیف هستند.

شیشه ساعت کریستال معدنی (Inorganic crystals watch)

در میان انواع موادی که برای کریستال ساعت مچی مورد استفاده قرار میگیرند، ماده معدنی (Inorganic crystals watch) از لحاظ کیفیت در حد وسط میباشد. چرا که در برابر ضربه و خراش بسیار مقاوم تر از پلاستیک خواهد بود. با این تفاوت که آنها به راحتی قابل تعمیر نیستند و باید خوب مراقبت شوند. در زمان خرید ساعت، حتما جنس شیشه را مد نظر داشته باشید.

اسپانسرهای ما لباس زیر از برند لباس سکرت

شیشه ساعت کریستال یاقوت کبود مصنوعی (Artificial sapphire)

در نهایت، معتبرترین و تصفیه شده ترین عنصری که برای شیشه ساعت در نظر گرفته میشود؛ یاقوت کبود مصنوعی (Artificial sapphire) است. بهترین جنس شیشه ساعت شما میتواند از این ماده گرانبها باشد. بدیهی است که آنها نشکن نیستند اما شکستن و یا خراش وارد کردن به آن، کار آسانی نیست. با توجه به هزینه بالایی که برای این ساعت مچی میکنید، مراقبت و توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ساعت های سوئیسی معمولا از این جنس شیشه ساعت استفاده میکنند.

مطالعه بیشتر: ۱۲ ساعت سوئیسی لوکس و محبوب در دنیا.

شیشه ساعت مچی یاقوت کبود مصنوعی
بهترین جنس شیشه ساعت مچی؛ کریستال یاقوت کبود مصنوعی است.

انواع جنس بدنه یا کیس ساعت مچی، یکی از مهمترین نکات در خرید ساعت

در راهنمای خرید ساعت مچی مناسب و خوب، لازم است که درباره بدنه یا کیس ساعت که تعیین کننده وزن و قدرت آن است، صحبت کنیم. اساسا یک ساعت مچی خوب، از این 3 عنصر و یا ماده اصلی ساخته میشود.

انواع جنس بدنه ساعت مچی شامل این موارد است:

ساعت مچی با بدنه فولاد ضد زنگ (stainless steel)

اکثر ساعت های با کیفیت و مقاوم، با آلیاژ فولاد ضد زنگ تولید میگردند. ساعت های استیل (stainless steel) در برابر ضربه بسیار مقاوم و محکم هستند. به عبارتی این جنس بدنه ساعت؛ سخت تراشیده میشوند. وزن آنها بالا است. قیمت آنها به نسبت بقیه ساعت ها ارزان تر خواهد بود.

اسپانسر های ما لباس خواب برند لباس سکرت

ساعت با بدنه تیتانیوم (Titanium)

یکی از معروفترین جنس های بدنه ساعت مچی که مقاومت بسیار بالایی در برابر محیط اطراف خود دارد، بدنه ساعت تیتانیوم (Titanium) است. تعمیر این جنس بدنه ساعت، به نسبت دشوار میباشد. همچنین آنها به طور قابل توجهی، سبک وزن تر از فولاد هستند.

ساعت مچی با بدنه تیتانیوم اصل
ساعت مچی با بدنه تیتانیوم و مقاومت بالا

ساعت مچی با بدنه طلای 18 عیار (Gold)

همانطور که قطعا میدانید، طلا (Gold) آلیاژی است که قیمت و ارزش ساعت را به طور قابل توجهی بالا میبرد. این نوع جنس بدنه ساعت مچی؛ بسیار مقاوم هستند و در سه رنگ صورتی، قرمز و طلایی یا سفید در فروشگاه ها وجود دارند. اگر قصد خرید ساعت دارید و هزینه برایتان مهم نیست! ساعت مچی طلای، میتواند گزینه مناسبی باشد.

انواع مدل یا جنس بند ساعت که در انتخاب و خرید ساعت تاثیر زیادی دارد

هر ساعتی از یک بخش مهم به نام بند تشکیل شده است که در ظاهر و زیبایی آن نقش مهمی را ایفا مینماید. یک ساعت مچی خوب از چهار نوع بند ساعت چرم، نایلون یا پلاستیک، تیتانیوم و یا طلای 18 عیار تولید میشود.

بند چرم ساعت (Leather watch strap)

معمولا ساعت هایی که دست ساز و محصول صنایع دستی هستن، جنس بند آنها از چرم (Leather watch strap) میباشد. چرا که موضوع اصلی آنها سنت و ظرافت است. ساعت با مدل بند چرمی؛ برای مراسم و مهمانی های روزمره گزینه خوبی هستند. توجه داشته باشید که با توجه به مقاومت چرم، هر از چند گاهی احتیاج به تعویض با یک بند دیگر دارند.

ساعت مچی با بدنه چرم قهوه ای
ساعت مچی با بدنه چرم برای مهمانی و استفاده روزمره مناسب است.

بند ساعت نایلون و یا پلاستیک (Nylon or plastic watch strap)

ارزان ترین عنصری که برای ساخت بند ساعت به کار گرفته میشود، نایلون و یا پلاتیک (Nylon or plastic watch strap) است. آنها به راحتی در دسترس هستند و بیشتر برای ساعت مچی دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرند.

اسپانسر خرید لباس زیر از برند معتبر لباس سکرت

ملالعه بیشتر: ۵ مورد از بهترین ساعت هوشمند دنیا.

ساعت مچی با بند فلزی ( تیتانیوم، استیل، طلای 18 عیار)

فلزهایی از جمله تیتانیوم، استیل و حتی طلا 18 عیار که برای تولید بند از آنها بهره گرفته میشود، ساعت را سنگین میکنند. چنانچه دوست دارید استایلی اسپرت و غیر رسمی داشته باشید، ساعت با بند فلزی (Wristwatch with metal strap) از بین موارد گفته شده بهتر است. چرا که مقاوم تر و شیک تر از بقیه ساعت ها میباشد.

ویژگی های جذاب یک ساعت مچی خوب چیست؟

برخی از انواع مدل های ساعت مچی با کیفیت دارای ویژگی های اضافی به غیر از نمایش زمان میباشند. به عبارتی دیگر آنها به غیر از نشان دادن زمان برای شما، مجموعه ای دیگر از خصوصیات مهم مانند تاریخ، نور پس زمینه و … را دارا هستند. در زیر به هر یک از آنها به اختصار میپردازیم:

  • نور پس زمینه ساعت مچی : همانطور که از نام آن پیداست، ساعت مچی با این ویژگی، نور کافی برای مطالعه و یا حضور در یک محیط تاریک را دارد.
  • نمایش تاریخ بر روی صفحه ساعت : یکی از خصوصیات یک ساعت مچی مناسب، نمایش تاریخ با نشانگرهای روز، هفته، ماه و سال است. همچنین آنها به آسانی قابل تنظیم خواهند بود.
  • زنگ هشدار در ساعت مچی : این ویژگی خاص یعنی داشتن زنگ هشدار در انحصار ساعت مچی آنالوگ است.
ساعت مچی با امکانات خاص و ویژه
ویژگی های خاص یک ساعت مچی ویژه
  • کرونومتر و GPS بر روی ساعت مچی : این خصوصیت کرونومتر در برخی از ساعت های دیجیتالی وجود دارد. کرونومتر برای موارد ورزشی در میان زنان و مردان ورزشکار کاربرد خواهد داشت. همینطور جی پی اس (GPS) برای نظارت و بهبود انواع فعالیت های ورزشی، بر روی برخی از ساعت مچی ها به عنوان ویژگی اضافه دیده میشود.
  • ضد آب بودن ساعت : ساعت هایی با این ویژگی در برابر آب مقاوم هستند. ساعت های ضد آب، با توجه به کیفیتی که دارند، میتوانند در آب های کم و بیش عمیق، غوطه ور شوند. امروزه تقریبا کلیه ساعت های باکیفیت و خوب در برابر آب مقاومت میکنند.

بیشتر بخوانید: ۷ مورد از بهترین ساعت آلمانی و ایتالیایی.

نکات طلایی هنگام خرید یک ساعت مچی خوب و با کیفیت

اگر قصد خرید یک ساعت مچی خوب و با کیفیت برای خود و یا هریک از عزیزانتان را دارید، توصیه میکنیم به نکات زیر توجه داشته باشید:

یک ساعت با کیفیت، صدایی بسیار آرام دارد

اولین چیزی که در خرید یک ساعت لوکس و شیک باید به آن توجه داشت، کیفیت مکانیز آن است. مکانیزم دقیق، به خوبی تنظیم و روغن کاری شده، در نتیجه قطعا حرکات عقربه های ساعت را روان و منظم میکند. بنابراین یک ساعت مناسب و با کیفیت، صدای بسیار آرامی دارد. بدین ترتیب که فقط با نزدیک کردن به گوش صدای تیک تاک کنظم شنیده شود. چه ساعت مکانیکی باشد و چه کوارتز فرقی ندارد.

بهترین سازندگان ساعت مچی، ژاپن و سوئیس هستند!

اکثر ساعت های رده بالا و عالی توسط کشورهای سوئیس و ژاپن تولید شده اند. کالیبر آنها با یک سریال 4 رقمی نشان داده میشود. بنابراین از مبدا و کالیبر حرکت ساعت مچی که خریداری میکنید، مطمئن شوید.

یک ساعت مچی خوب با انتخاب مواد مورد استفاده مشخص میشود

در زمان انتخاب و خرید ساعت؛ مطمئن شوید، ساعتی که خریداری میکنید، دارای تضمین استحکام و دوام باشد. یک ساعت مچی استاندارد با کیفیت از موادی مانند آلیاژهای فلزی مقاوم و ضد زنگ، فولاد برس خورده، طلا و نقره ساخته شده اند. این مواد با کیفیت سنگین تر هستند. بنابراین برای تشخیص تقلبی بودن یک ساعت، میتوان وزن آن را با وزن مدل اصلی ساعت مقایسه نمود. چرا که برخی از ساعت ها با مواد فلزی بی کیفیت که به راحتی خراشیده و کدر میگردند، ساخته شده اند.

ساعت مچی هوشمند با کیفیت بالا
یک ساعت مچی اصل دارای استحکام و دوام است.

ساعت رده بالا از صفحه کریستال یاقوت کبود ساخته شده است

ساعت رده بالا از صفحه کریستال یاقوت کبود ساخته شده است، زیرا این صفحه های یاقوت کبود بسیار مقاوم هستند. این ساعت های با کیفیت تقریبا نشکن میباشند و هیچ گونه خط و خشی روی شیشه خود ندارند.

تاثیر اشعه های میدان مغناطیسی بر ساعت مچی

یکی از عوامل تاثیرگذار مخرب بر روی انتخاب و خرید ساعت مچی، میدان مغناطیسی میباشد. در اصل مغناطیس، یکی از ویژگی های فیزیک است. به این صورت که به اجسام نزدیک خود، نیرویی وارد میکند و آنها را جذب و یا دفع مینماید. امروزه بسیاری از لوازم و اشیا در اطرف ما وجود دارند که ممکن است مکانیسم ساعت های کوارتز و مکانیکی را در هنگام تماس با این وسایل تحت تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال تلفن ها، مودم، تلویزیون، ماهواره، مایکروفر و بسیاری دیگر از لوازم خانگی داری میدان مغناطیسی هستند.

ساعت مچی جدید مردانه
ساعت های که در برابر اشعه میدان مغناطیسی مقاومت میکنند تولید شده اند.

باید بگوییم که در حال حاضر ساعت های ضد مغناطیسی در بازار وجود دارند که در برابر قرار گرفتن این اشعه ها، مقاومت میکنند. چرا که این مدل از ساعت های مچی از موادی ساخته شده اند که مقاومت آنها را مطابق استاندارد (ISO)، افزایش میدهد. این اشعه ها و میدان های مغناطیسی بر روی بعضی از عملکردهای ساعت ها تاثیر گذار خواهد بود.

آیا ساعت کوارتز تحت تاثیر اشعه های میدان مغناطیسی قرار میگیرید؟

ناگفته نماند که ساعت مچی کوارتز فقط به صورت موقتی تحت تاثیر این اشعه ها قرار میگیرد. بنابراین ساعت های کوارتز بعد از مدتی به حالت عادی خود بر میگردند و به درستی کار میکنند. در حالی که ساعت های مکانیکی به دلیل داشتن قطعات حساس تر، بعد از قرار گرفتن در معرض این اشعه ها، ممکن است خوب کار نکنند.

ساعت مچی جدید ضد آب
ساعت مچی کوارتز

در اکثر موارد احتمالا تیک تاک این ساعت مچی نامنظم میشود و در صورت رسیدن به فنر مارپیچ، آنها از کار میافتند. آیا ساعت شما نیز در اطراف این اشعه ها بوده است و شما مطمئن نیستید که مغناطیسی شده یا خیر؟

تست هایی وجود دارند که از طریق آنها میتوان به این موضوع پی برد. برای مثال میتوانید در زمان خرید ساعت، آن را نزدیک یک قطب نما قرار دهید و ارزیابی کنید که آیا عقربه آن به ساعت شما واکنش نشان میدهد یا خیر. این روش به خوبی در بیشتر موارد برای تشخیص مغناطیسی شدن ساعت جواب خواهد داد. در غیر این صورت حتما با یک ساعت ساز خوب مشورت کنید.

برندهای معروف یک ساعت مچی شیک و درجه یک

نام هایی مانند رولکس یا بریتلینگ در مورد ساعت مچی های با کیفیت و خوب بر سر زبان ها افتاده اند. بسیاری از برندهای محبوب و معروف دنیا که این اکسسوری را با بهترین ویژگی ها ارائه میکنند، متعلق به کشور سوئیس هستند. شرکت “Riechemont سوئیسی” به عنوان بزرگترین تولیدکننده ساعت های لوکس دنیا شناخته شده است. اما بسیاری از سازندگان دیگر در زمینه این لوازم جانبی وجود دارند که تعدادی از آنها را آورده ایم:

ساعت مچی پاتک فیلیپ

حتی بیشتر از برند رولکس، تولید کننده سوئیسی (Patek Philippe)، به معنای واقعی تجمل و خصوصیات خوب را در این ساعت لوکس اعمال کرده است. پاتک فیلیپ یکی از محبوبترین و گران ترین ساعت های دنیا میباشد. محبوبترین مدل های آنها شامل Nautilus، Aquanaut، World Time هستند.

ساعت برند بریتلینگ:

این برند معروف در سوئیس مستقر است و به طور ویژه ای برای ساعت های انحصاری خلبانی و غواصی طراحی شده اند. ساعت Breitling، دارای ویژگی های خاصی از جمله فرستنده های اضطراری یا مقاومت شدید در برابر آب هستند.

راهنمای کاملی از خرید ساعت مچی

ما در این مقاله هر آن چه را که به هنگام خرید و انتخاب یک ساعت خوب و با کیفیت لازم است را ارائه کردیم. از جنس بدنه، شیشه و بند آنها گرفته تا برخی از برندهای مشهور دنیا همگی را جز به جز گفتیم. همچنین تمام ویژگی های یک ساعت رده بالا و مناسب را اشاره نمودیم تا راحت تر تصمیم بگیرید. امیدواریم این راهنمای خرید ساعت مچی به شما در هنگام انتخاب آنها کمک کند. خوشحال میشویم نظرات خود را در مورد این مطلب و به طور کلی ساعت مچی خوب بنویسید.

منبع

منبع

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *