هاشمی: رقم‌های ما کوچک است و شاید همه خواسته‌ها برآورده نشود/ پالیزبان: دغدغه زیادی برای تهیه تجهیزات داریم

خبرگزاری میزان – سیدمناف هاشمی در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی تیراندازی و تیروکمان، اظهاراتی داشت که گزیده‌ای از آن را در زیر می‌خوانید:

*همراه با اعضای هیات اجرایی بازدیدی از ۲ فدراسیون داشتیم. یکی از فدراسیون‌هایی که فضای آرام، خوابگاه مناسب و فضای تمرینی خوبی دارد، مجموعه تیروکمان است. با تجربیات شعبانی‌بهار همین انتظار هم از او وجود داشت. ما به نمایندگی از رئیس کمیته ملی المپیک اینجا هستیم و تلاش این است در کنار ورزشکاران باشیم تا با رقبای جهانی و آسیایی خود رقابت کنند و بهترین نتیجه را بگیرند.

*ورزش ایران ۲ شاخه است؛ بحث‌های زیر ساختی و کمک به فدراسیون‌ها بر عهده وزارت ورزش است، کمیته ملی المپیک هدایت کننده کاروان است. موقع اعزام هزینه، پاداش و … با ماست که اعضای هیات اجرایی انصافاً بهترین تصمیم را گرفتند آن هم با وجود همه محدودیت‌هایی که کمیته ملی المپیک داشت.

*من می‌دانم شما باید با ورزشکارانی رقابت کنید که تجهیزات و امکانات بیشتر از ما دارند، حقوق و رسیدگی بیشتری دارند، اما ما هم تلاش خودمان را می‌کنیم. در خصوص تجهیزات و مربی تصویب شد پرداختی به فدراسیون داشته باشیم، اما رقم‌های ما کوچک است و ممکن است نتواند همه خواسته‌های شما را برآورده کند. در خصوص صحبت‌هایی که ورزشکاران هم مطرح کردند همین هفته به فدراسیون مبلغی را واریز می‌کنیم. تا فدراسیون در حوزه سلاح، تغذیه و … اعضای کاروان را تجهیز کند.

*هدیه عید غدیر که رئیس کمیته ملی المپیک به کمانداران اعزامی بازی‌های آسیایی هدیه کرده بود؟ حساب بسته بود شما نفری ۱۰ میلیون تومان از ما طلب دارید که البته به ورزشکاران اعزامی پرداخت می‌شود، چون حساب باز شده است. امروز آخرین روزی است که برای ایران باز شده تا اصلاحاتی در خصوص تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی انجام شود. همراهان هم متناسب با ورزشکاران اعزامی هستند و ورزشکاران هم در قالب شاخص‌ها اعزام می‌شوند. فرصت تغییر و تحولات تمام شده، اما فدراسیون تیروکمان نظر جابه جایی دارد که می‌توان تا ظهر اصلاحیه را انجام داد.

*پرداخت پاداش وزارت ورزش به مدال‌آوران؟ به سرپرست جدید بحث پاداش ورزشکاران را هم گفته‌ایم تا پیگیری شود امیدواریم قبل از بازی‌های آسیایی دولت بدهی خود را تسویه کند تا ورزشکاران با انگیزه بالا به مسابقات اعزام شوند. بدهی از گذشته مانده، اما کمیته خیلی درگیر این موضوع نیست، اما ورزشکاران بار‌ها به ما منتقل کردند.

شعبانی‌بهار: مدال در بازی‌های آسیایی دور از دسترس نیست و ما خیلی امیدواریم

*پالیزبان در کاپ آسیا هم رکورد کشور را جابه‌جا کرد و هم قهرمان شد. در بخش تیمی هم وضعیت خوبی داریم. در بخش مردان ۳ ورزشکار تکمیل است، ۴ ورزشکار هم در ریکرو داریم. خانم نعمتی هم در ترکیب ما قرار دارد.

*اتفاقات خوبی در ریکرو به وجود آمده است. رکورد ایران دست میلاد وزیری بود، خوشبختانه گلشنی که یک دانش‌آموز است رکورد را ارتقا داده است. این برای ما جای خوشحالی و امیدواری است. رضا شبانی هم در چند سالی است که در تیم ملی کار می‌کند. ما در ریکرو جهانی مدالی نداشتیم، اما رضا شبانی موفق شد در مسابقات دانشجویان جهان مدال بگیرد. تمام این اتفاقات را مدیون هدایت مربی‌مان هستیم.

*اشرفی هم عضو تیم ملی ما است و سابقه طولانی در رده ملی دارد. این ترکیب ۳ نفره تیم ما در مسابقات بازی‌های آسیایی خواهد بود. در بخش بانوان هم یک نفر همراه تیم ریکرو خواهد بود که هم تیمی و میکس ما تکمیل خواهد بود. خانم نعمتی هم به ریکرو ما اضافه شد و در مجموع ۹ نفر ورزشکار در بازی‌های آسیایی خواهیم داشت و با مربیان و سرپرست این تعداد به عدد ۱۳ خواهد رسید. در ریکرو و کامپوند منتظر اتفاقات خوبی هستیم.

مربی تیم کامپوند: ان‌شالله از بازی‌های آسیایی با دست پر برگردیم

*می‌توان گفت الان آمادگی خیلی خوبی دارند. رکورد‌هایی که جا به جا شد و مدال‌هایی که در بازی‌های قبلی در مسابقات سنگاپور و چین به دست آوردیم، نشان دهنده قدرت تیم ما است. ان‌شاالله بتوانند از مسابقات بازی‌های آسیایی با دست پر برگردند.

*مسابقات دانشجویان جهان نیز اعزامی داشته‌ایم. در بخش ریکرو مدال آوردیم. مدال برنز مسابقات را آوردیم. راضی بودیم. اولین بار بود. در بخش کامپوند بیشتر امید داشتیم، اما در ریکرو توانستیم مدال بگیریم.

سرمربی کره‌ای تیم ملی تیراندازی: تلاش‌مان می‌کنیم در هانگژو بهترین نتیجه را بگیریم

*شرایط ورزشکاران مان هر روز نسبت به روز قبل بهتر می‌شود و در حال پیشرفت هستند. اگر یک مقدار شرایط شان بهتر شود می‌توانند نامزد کسب مدال باشند. در قسمت انفرادی کامپوند پالیز بان سطحش در حد نفرات برتر جهان است و می‌تواند در بازی‌های آسیایی مدال کسب کند. در بخش ریکرو هنم رکورد جهانی شکسته شد و ملی پوشان در حال پیشرفت هستند.

*فقط یکی از ورزشکاران ما که افسوس می‌خوریم که نمی‌توانیم او را در بازی‌های اسیایی داشه باشیم یثنا پورماهانی است. او در چند مناه گذشته بهترین ورزشکار ما بوده، اما از آنجایی که یک سهمیه داشتیم و فلاح بهترین نفر فعلی ما است، او را انتخاب کردیم. پور ماهانی هم گفتن برای موفقیت ایران یک بار دیگر انتخابی شرکت می‌کنم.

*در کسب مدال خیلی دقیق نمی‌توانیم پیش بینی کنم، اما تمام تلاش مان را می‌کنیم. همه کشور‌ها خیلی خوب خودشان را آماده کرده اند. هر تیمی هم آمادگی بهتری داشته باشد، بهترین نتیجه را می‌گیرد.

پالیزبان: در بحث تجهیزات دغدغه زیادی داریم

*رکورد دار کامپوند در حاشیه بازدید دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: حضور در اردو قبل از آغاز بازی‌های آسیایی دلگرمی همه ما است، اما دو درخواست هم داریم. یکی بحث تجهیزات است. در یک ماه و نیم تا آغاز بازی‌ها دغدغه زیادی در این زمینه داریم و امیدواریم کمک شود. بحث تیر برای ما خیلی مهم است. یک پک تیر هزینه‌ای حدود ۳۰، ۴۰ میلیون تومان دارد.

*بحث دیگر مربوط به سهمیه‌ها است. اختلاف رکوردی میان بچه‌های ما خیلی کم است و اگر یکی دو سهمیه داده شود، خیلی کمک می‌کند تا با نفرات کامل برویم.

*دختران تنها یک سهمیه دارند که خوب نیست و فشار را روی ما زیاد می‌کند. نمی‌توانیم در مسابقات تیمی هم شرکت کنیم و این تک سهمیه فشار را روی ملی‌پوش انتخاب شده هم زیاد می‌کند. شرایط برای انتخاب آن یک نفر هم سخت می‌شود. اعزام تیم کامل قطعاً می‌تواند روی عملکرد ملی‌پوشان تاثیر مثبت بگذارد، چون انگیزه‌ها افزایش می‌یابد.

پورماهانی: سهمیه ریکرو خیلی کم است

یثنا پورماهانی ملی‌پوش تیراندازی با کمان اضافه کرد: بحث تجهیزات برای ما خیلی مهم است که مصرفی هستند. بحث دیگر مربوط به اعزام‌ها است، برای ریکرو یک سهمیه گذاشته بودند که خیلی کم است و نمی‌توانیم تیمی مسابقه دهیم. همان یک نفری هم اعزام می‌شود فشار زیای روی وی وجود دارد.

*برای اعزام همان یک نفر هم سخت است. مثلا من ۸ ماه نفر اول تیم بودم، اما در یک ماه آخر افت کردم و تصمیم بر این شد که یک نفر دیگر اعزام شود. اگر تیم کامل اعزام می‌شد انگیزه‌ها بیشتر بود.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *