هایلایتر چیست؟ کاربرد و آموزش استفاده از هایلایتر

هایلایتر، یک محصول آرایشی است که پوست را شفاف، درخشان و روشن تر از همیشه نشان می‌دهد. این محصول نور را جذب کرده و رنگ پوست را روشن تر از حالت طبیعی می‌کند.
اگر دوست دارید پوست روشن و جذابی داشته باشید، از هایلایتر استفاده کنید. برای آموختن نحوه استفاده از هایلایتر، کاربرد، انتخاب هایلایتر مناسب و آگاهی از فرق آن با کانتور این بخش از مطالب زیبایی و آرایش از مجله وقت مد (vaghtemod.ir) را دنبال کنید.

هایلایتر چیست؟

هایلایتر؛ محصول آرایشی و زیبایی پوست است که نور را منعکس کرده و نواحی از صورت را که تمایل دارید به چشم بیاید را برجسته می‌کند. هایلایتر روی انواع جنس پوست استخوان گونه، شقیقه ها، استخوان ابرو و در امتداد پل بینی اعمال می‌شود.
این محصول آرایشی به اشکال مختلفی مانند مایع، کرم و پود در دسترس است و میتواند گونه را برجسته تر می‌کند.
هایلایتر همانند بهترین راه های براق کردن پوست که قبلا در مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) توضیح دادیم، به پوست کدر یا پیر، جان دوباره می‌بخشد و آن را درخشان و زیبا، نشان می‌دهد.

هایلایتر محصولی زیبایی برای آرایش پوست است
هایلایتر محصولی زیبایی برای آرایش پوست است

با استفاده از هایلاتر، دیگر نیازی به روشهای زیبایی صورت مانند عمل جراحی بوکال فت، سابسیژن، دتاکس پوست و … نیست.

بیشتر بدانید: بالم لب چیست؟ کاربرد و فواید انواع بالم لب را بدانید!.

قبل از استفاده از هایلایتر چه کنیم؟

قبل از اینکه شروع به هایلایت کردن کنید ابتدا روی صورت پرایمر بزنید و سپس بخش هایی از صورت که دوست دارید برجسته شود را با استفاده از کانسیلر یک درجه روشن تر از رنگ پوست اصلی خود کنید. قسمت های مهم برای اعمال کانسیلر شامل: پیشانی، زیر چشم، بینی و چانه است. این کار به ایجاد یک جلوه آرایشی درخشان، زیبا و برجسته کمک می‌کند.
پس از انجام روتین مراقبت از پوست، استفاده از کرم پودر و رژ گونه در نهایت هایلایتر را برای تکمیل آرایش، روی صورت اعمال کنید.

بیشتر بدانید: مهمترین روتین مراقبت از پوست در شب را آموزش ببینید.

آموزش و نحوه استفاده از هایلایتر

به روش های مختلف و متنوع از هایلایتر میشود استفاده کرد. در این بخش از سری مطالب آموزشی آرایش وقت مد یکی از بهترین روش های اعمال هایلایتر بر روی صورت را آورده ایم.
برای هایلایتر مایع و کرم از اسفنج استفاده کنید و قبل از استفاده آن را با آب خیس کنید. برای هایلایتر پودری به دنبال یک برس نرم، کرکی و سبک باشید. برای بخش های کوچک مانند استخوان ابرو یا کمان کوپید، از یک برس کوچک مثل براش سایه چشم استفاده کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید.

آموزش و نحوه استفاده از هایلایتر
آموزش و نحوه استفاده از هایلایتر را در رسانه وقت مد ببینید
  • برس مخصوص هایلایتر را بردارید و ابتدا از گوشه های داخلی چشم شروع کنید به اعمال آن تا کاملا چشم ها باز و درشت شوند. سپس هایلایتر را زیر قوس ابرو بکشید تا استخوان ابروها مشخص شوند و جلوه زیباتری به مدل ابرو بدهند.
  • در مرحله بعد، بخش بالای استخوان گونه را با هایلایتر برجسته کنید و تا بخش شقیقه امتداد دهید این تکنیک آرایشی، باعث می‌شود گونه بر آمده و برجسته تر دیده شود.
  • برای اینکه لب ها برجسته دیده شود، هایلایتر را به کمان کوپید یا همان فرورفتگی که در وسط لب وجود دارد بزنید تا تاثیر شگفت انگیزش را روی لب ببینید.
  • برای اینکه بینی شما باریک تر دیده شود، بخش پل بینی را با هایلایتر برجسته کنید. با تکنیک های آرایشی چشم را درشت تر و ابرو را لیفت دهید، تا آرایش صورت تکمیل شود در این رابطه مطلب لیفت صورت با نخ! با حقایق علمی، فواید، عوارض نخ صورت آشنا شوید را مشاهده کنید.
  • زمانی که نواحی نام برده از صورت را هایلایت کردید، با استفاده از یک براش یا اعمال حرکات دایره ای با انگشت، هایلایتر را به آرامی و با حجم خیلی کم بر روی پوست صورت بمالید تا آرایش یکدست و زیبا شود.
    این کار باعث یکپارچگی و انسجام آرایش صورت می‌شود و از اینکه پوست را چند لایه و غیر عادی نشان دهد، جلوگیری می‌کند.
  • اگر بیش از حد هایلایتر را روی صورت اعمال کردید، یک برس آرایشی یا اسفنج تمیز بردارید و بخش اضافی را کم رنگ کنید.

درباره زیبای پوست بدانید: منافذ باز پوست چیست؟ علت و درمان باز شدن منافذ پوست.

انتخاب هایلایتر بر اساس رنگ پوست

انواع رنگ پوست وجود دارد، مهم است که رنگ دقیق پوست خود را تشخیص دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای رنگ پوست زیتونی یا گندمی، هایلایتر طلایی و هلویی مناسب است. برای افرادی که پوست روشن دارند رنگ های صورتی، نقره ای و هلویی مناسب می‌باشد. پوست های تیره بهتر است از هایلایتر طلایی، برنزی یا مسی استفاده کنند. در کل بهتر است رنگ سایه هایلایتر را، یک الی دو درجه روشن تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید.

آموزش انتخاب هایلایتر بر اساس رنگ پوست
آموزش انتخاب هایلایتر بر اساس رنگ پوست در رسانه وقت مد

زیباتر شوید: صابون ابرو چیست؟ کاربرد، عوارض و نحوه استفاده از صابون لیفت ابرو.

اسپانسرهای ما لباس زیر از برند لباس سکرت

انتخاب هایلایتر بر اساس جنس پوست

هایلایترها به صورت مایع، پودری و کرم در بازار عرضه می‌شوند. اگر از کرم پودر مایع استفاده می‌کنید، محصول مایع هایلایتر برای شما مناسب تر است. هایلایتر پودری و جامد روی پوست خشک به خوبی نمی‌نشیند اما برای پوست چرب بر اثر مات کنندگی کاملا مناسب است.

برای پوست خشک، هایلایتر کرمی و مایع بسیار خوب عمل می‌کند چرا که بخش های ناهموار پوست را صاف کرده و صیقل می‌دهد. اگر پوست مختلط دارید، تمامی انواع هایلایترها می‌تواند برای شما مناسب باشد، با توجه به سلیقه خود دست به انتخاب بزنید. بر روی پوست چرب هایلایتر پودری مدت ماندگاری بالاتری دارد و نوع کرمی و مایع آن باعث ماسیدگی آرایش می‌شود.

بیشتر بدانید: با ویژگی انواع جنس پوست آشنا شوید.

اسپانسر های ما لباس خواب برند لباس سکرت

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *