هجوم ریزگردها در سیستان و بلوچستان؛ بیش از دو هزار نفر روانه بیمارستان‌ ند

مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران انداری سیستان و بلوچستان، روز یک‌شن ۲ مهر ماه گفت وقوع طوفان و هجوم ریزگردها در منطقه شمال ان دو هزار و ۱۰۷ نفر را روانه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها .

گفته وی در پی موج جدید وزش باد و طوفان در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال ان صدها نفر از مردم دچار مشکل تنفسی، قلبی و چشمی ه‌اند.

مقام انداری سیستان و بلوچستان افزود تنها در همین پنج شهر و در فاصله ۲۸ شهریور تا ۲ مهر ماه، دست‌کم ۲ هزار و ۱۰۷ نفر از مردم منطقه‏ دلیل مشکلات ایجاد ه بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه ه‌اند از تعداد همچنان ۱۳۶ نفر در بیمارستان بستری هستند.

آقای محبی همچنین از وقوع تصادفات مرگبار در پی بروز پدیده ریزگردها و طوفان در منطقه خبر داد و گفت در تصادفات ناشی از کاهش میدان دید نیز دست‌کم سه نفر جان باختند.

گفته مقام انداری سیستان و بلوچستان، در حال حاضر «تمامی نیروهای ‏امدادی در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان» در آماده‌باش ‏هستند.

طوفان و تید ریزگردها سبب روز شن اول مهر ماه و اولین روز سال تحصیلی، «مدارس و ادارات» در شهرهای شمال سیستان و بلوچستان تعطیل اعلام شود.

بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان از دو دهه پیش و ویژه پس از خشک ن تالاب هامون و شکل‌گیری کانون‌های جدید ریزگردها، عاملی برای تید ریزگردها در محدوده شهرهای زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز و افزایش بیماری‌های قلبی و تنفسی، تبدیل ه .

در جریان تجمع ۱۰ مرداد ماه در زابل برای اعتراض «ناکامی دولت در دریافت حقا رودخانه مرزی هیرمند از افغانستان» و «تید طوفان شن و هجوم ریزگردها» و، سخنرانان گفتند بی‌آبی در منطقه وارد مرحله «فوق بحرانی» ه .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *