هر روز یک شایعه برای شخصیتی درست کرده و آن را نشر می‌دهند

رئیس قوه قضائیه ایران در پی جنجال افشای کلیپ رابطه جنسی دو مقام دون‌پایه با یکدیگر و نیز با سایر مردان، در واکنشی تلویحی مدعی شد که «دستور کار دشمن» «تخریب اشخاص و نهادهای جمهوری اسلامی است».

غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه ۹ مرداد در نشست شورای عالی قوه قضائیه گفت: «شاهدیم که هر روز یک شایعه را برای شخصیتی درست کرده و آن را نشر می‌دهند و با عملیات روانی درصدد سرگردان کردن مردم هستند».

به ادعای او، «هدف دشمن از این اقدامات، ایجاد شبهه و تفرقه میان مردم و مسئولان و قواست».

هرچند رئیس قوه قضائیه به‌طور مستقیم به ماجرای کلیپ رابطه جنسی دو مقام حکومتی اشاره نکرد اما به‌نظر می‌رسد اشاره تلویحی او به گزارش‌ها در خصوص رابطه همجنسگرایی میان رضا ثقتی با حجت‌الاسلام مهدی حق‌شناس، دو مقام حکومتی است که باجناق یکدیگر نیز هستند.

کانال تلگرامی «رادیو گیلان» با انتشار فایل تصویری از دو مقام درگیر در این ماجرا، مدعی شده است که رضا ثقتی، مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با مهدی حق‌شناس، باجناقش که او نیز معاون وقت نهاد «امر به معروف و نهی از منکر» بوده، رابطه جنسی داشتند.

براساس این گزارش که رادیو فردا نمی‌تواند صحت یا سقم آن را تأیید کند، رضا ثقتی غیر از رابطه جنسی با باجناقش، ماه گذشته در پی انتشار فیلمی از رابطه جنسی با یک مرد جوان دیگر، از سمت خود برکنار شد.

کانال تلگرامی رادیو گیلان در اقدامی جدید تصویری از چت میان دو باجناق با محتوای تمایلات جنسی آن‌ها و تعیین ملاقات برای انجام رابطه جنسی بین خود را به عنوان شاهد ادعایش منتشر کرد.

این کانال افزوده است: آیت‌الله فلاحتی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان گیلان، با ورود به ماجرای «فساد اخلاق» حجت‌الاسلام مهدی حق‌شناس در پرونده‌ای که در این زمینه در دادگاه ویژه روحانیت گشوده شده بود، سبب شد که پرونده او مختومه شود…درحالی که آقای حق‌شناس در همین روزها نیز در بندرانزلی «برنامه‌های عزاداری ماه محرم» را برگزار می‌کند.

با این حال، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز دوشنبه گفت: «جبهه دشمن، هر روز با یک شایعه و خلط حق و باطل اذهان را مشغول می‌کند تا به زعم خود، کشور را از حرکت در مسیر پیشرفت و رفع مشکلات بازدارد».

محسنی اژه‌ای رسانه‌ها، خبرنگاران و مردم در فضای اجتماعی را تهدید کرد که «خدای ناکرده در زمین دشمن بازی نکنند».

به ادعای رئیس قوه قضائیه، «ما همه اعضای یک خانواده هستیم و اگر مشکلاتی هست، باید آن را با هم‌افزایی و تدبیر در داخل خانواده حل کنیم و اجازه ندهیم که اغیار میدان‌دار شده و کار به دست نااهلان و نفوذی‌ها بیفتد».

آقای اژه‌ای همچنین گفت که «نباید به شایعات ساخته دشمن پروبال بدهیم…و راه‌گشاترین نسخه، اطاعت از ولی امر است».

پیمان بهبودی، سردبیر رادیو گیلان، در گفت‌وگو با صدای آمریکا اظهار داشته که افشاگری کانال تلگرامی این رادیو در خصوص رابطه رضا ثقتی با «شریکان جنسی متعدد او» برای روشنگری این واقعیت است که مقامات، «جانماز آب کشیده» و در شخصی‌ترین مسائل مردم دخالت می‌کنند اما هر کاری را برای خود مجاز می‌دانند.

کانال رادیو گیلان مدعی شده است که ۱۳ فیلم در خصوص آقای ثقتی را در اختیار دارد.

این رویدادها در حالی است که جمهوری اسلامی ایران برای تحمیل دوباره حجاب اجباری، در روزهای گذشته گشت‌های ارشاد را به خیابان‌های تهران برگردانده و لایحه «حجاب و عفاف» را نیز در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب کرده است.

از آغاز حکومت جمهوری اسلامی در ایران همواره گزارش‌هایی در خصوص رابطه جنسی مقامات حکومتی از جمله امامان جمعه یا قضات دادگاه‌ها با زنان و مردان منتشر شده بود اما در دوره اخیر شبکه‌های اجتماعی به فرصتی برای انتشار فیلم‌های این روابط تبدیل شده است. با این حال، سران جمهوری اسلامی ایران کماکان به تکذیب این ادعاها روی آورده و «دشمن» را نکوهش می‌کنند.

انتشار فیلم رابطه جنسی رضا ثقتی با باجناق خود و همچنین با مردان دیگر در حالی که خود او از مسئولان تحمیل قوانین حکومتی به زندگی خصوصی مردم بوده، در روزهای گذشته به عنوان نمونه‌ای از ریاکاری نظام حاکمیتی ایران در صدر گزارش‌های جهانی در ارتباط با ایران قرار گرفته و بازتاب بین‌المللی داشته است.

رهبر جمهوری اسلامی بارها غرب را متهم کرده بود که در صدد ترویج همجنسگرایی است.

اظهارات محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت نظام، که در سفر به آمریکا گفت «ما در ایران مانند شما همجنسگرا نداریم» تا سال‌ها در رسانه‌های جهانی مورد تمسخر بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران و رادیو فردا/ف.ر/ک.ر

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *