هشدار یک سازمان بین‌المللی درباره تلاش رژیم برای آزادی حمید نوری

هشدار یک سازمان بین‌المللی درباره تلاش رژیم برای آزادی حمید نوری

سازمان عفو بین‌الملل از رژیم ایران خواست تا فورا یوهان فلودِروس، شهروند سوئدی و کارمند دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا را که از سال گذشته در بازداشت جمهوری اسلامی است آزاد کند.

این نهاد بین‌المللی با انتشار پیامی در شبکه ایکس، توئیتر سابق، اعلام کرد جمهوری اسلامی از ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ این شهروند سوئدی را «خودسرانه بازداشت و به گروگان گرفته است».

عفو بین‌الملل می‌گوید جمهوری اسلامی با بازداشت این شهروند سوئدی، می‌خواهد او را با یک مقام سابق جمهوری اسلامی در زندان سوئد مبادله کند.

روابط بین سوئد و ایران از حدود سه سال پیش که سوئد حمید نوری، معروف به حمید عباسی، دادیار سابق زندان گوهردشت، را به دلیل نقشش در اعدام‌های دسته‌جمعی سال ۶۷ و شکنجه زندانیان سیاسی دستگیر کرد، متشنج بوده است.

این بیانیه از جمهوری اسلامی خواسته است فورا بدرفتاری و شکنجه این شهروند سوئدی را متوقف کرده و امکان تماس تلفنی او با خانواده و دستگاه دیپلماسی سوئد را فراهم کرده و اجازه برخورداری او از یک وکیل انتخابی توسط خودش را بدهد.

به گزارش رادیو فردا، جمهوری اسلامی شهریور امسال و ۵۰۰ روز بعد از بازداشت آقای فلودِروس، تایید کرد که او در زندان اوین است.

خانوادهٔ یوهان فلودروس می‌گویند این شهروند سوئدی در زندان‌ اوین «شرایط بی‌رحمانه‌ای» را تحمل می‌کند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *