هلاکت فرماندهان حماس؛ حمله زمینی اسرائیل به غزه/نگرانی رژیم

هلاکت فرماندهان حماس؛ حمله زمینی اسرائیل به غزه/نگرانی رژیم

رسانه‌های اسرائیلی از جمله «تایمز اسرائیل» با انتشار تصاویری و به نقل از مقامات نظامی اعلام کردند که «مراد ابومراد»، فرمانده یگان پدافند هوایی و موشکی حماس دیشب در حملات جنگنده‌های اسرائیلی در غزه به هلاکت رسیده است.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) نیز گفت: علی القاضی، یکی از فرماندهان یگان کماندویی حماس در حمله‌ای پهپادی کشته‌ شد. وی یکی از حمله‌های مرگ‌بار حماس به شهرهای اسرائیل در نزدیکی مرز غزه را بر عهده داشته است.

در همین حال ارتش اسرائیل امروز از آغاز توافق با طرح‌های حمله زمینی به غزه خبر داد و اعلام کرد: با قدرت به حملات خود به زیرساخت‌های تروریست‌ها در همه مناطق غزه ادامه خواهیم داد.

چنین حمله‌ زمینی در غزه برای اولین بار از ۱۵ سال پیش از زمان عملیات “سرب گداخته” صورت می‌گیرد که از ۲۷ دسامبر دسامبر ۲۰۰۸ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۰۹ ادامه داشت.

در همین حال وزیر خارجه جمهوری اسلامی که به منطقه سفر کرده است، با نگرانی گفت: به جنایتکاران هشدار می‌دهم تا دیر نشده جنایت‌های جنگی خود را متوقف کنند. گروه‌های مقاومت دستشان روی ماشه است!

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری خود در لبنان در جمع خبرنگاران گفت: اعلام ساعت صفر در صورت تداوم جنایت‌های اسرائیل در اختیار جریان مقاومت است و مقاومت تمام سناریوهای ممکن را در نظر گرفته است.

همزمان حسن نصرالله، سرکرده حزب الله لبنان به اسرائیل اولتیماتوم داده و گفته است: همه گزینه‌ها روی میز است!

نصرالله در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ضمن محکوم کردن حمایت یکجانبه آمریکا از تهاجم اسرائیل به غزه گفت: امروز وضعیت مقاومت عالی و همه سناریوها کاملا آماده است…

از سوی دیگر وزیر خارجه امریکا که به ریاض رفته در دیدار با همتای عربستانی خود به همکاری با عربستان برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و گفت: با عربستان در بسیاری از مسائل از جمله برقراری صلح در منطقه همکاری می‌کنیم.

بلینکن با بیان اینکه نمی توان حمله وحشیانه حماس به اسرائیل را توصیف کرد، گفت که این گروه تروریستی (حماس) نماینده ملت فلسطین و آرزوهای آن نیست.

همچنین با ادامه حمایت‌های جمهوری اسلامی از حماس، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال از همه کشورهای جهان خواست رژیم ایران را به طور جدی تهدید نظامی کنند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *