همه صورتی شده اند

من اعتراف می کنم: اگر هرگز مجبور نباشم قطعه دیگری از کالای صورتی “باربی” را ببینم. اگر هرگز ایمیل دیگری مبنی بر نحوه «باربی کردن» کمد لباس خود دریافت نکردم، یا مجموعه Zara x Barbie و مجموعه Balmain x Barbie و «چشمک صورتی را باید داشته باشید» از Privé Revaux دریافت نکردم، یا یک «هشدار شیدایی صورتی» را اعلام کردم. اگر دیگر هرگز «باربی» را در نوار جستجوی گوگل تایپ نکنم تا با آتش بازی صورتی و صفحه نتایج صورتی روبرو شوم – خوشحال خواهم شد.

من می دانم که این ممکن است نظر عمومی نباشد. اما پس از یک سال کامل ساخت (در ژوئن 2022 بود که آن تصاویر مارگو رابی و رایان گاسلینگ در لباس‌های غلتکی نئونی منتشر شد) 100 مشارکت رسمی برند در چه تنوع به نام “ماشین تبلیغات صورتی” و پس از اوج گیری از آخر هفته افتتاحیه، که در آن «باربی» بیش از هر فیلم کارگردان زن تا به حال پول گرفت (برای سیل داستان هایی درباره قدرت «کیف پول صورتی» آماده شوید) و تماشاگران به سالن های سینما هجوم آوردند. صورتی باربی خودشان، من در صورتی خفه می شوم. آغشته به صورتی.

آماده مصرف Pepto-Bismol برای تمام رنگ های صورتی، به جز – صورتی هم هست.

من درک می کنم که چرا عیسی رای – رئیس جمهور باربی! – در تور تبلیغاتی قبل از اعتصاب بازیگر، اعلام کرد که او قصد داشت تمام صورتی خود را “سوزاند”. و من نمی‌توانم از خود فکر نکنم که آیا وقتی هیجان فیلم از بین برود، دوره صورتی باربی را به‌عنوان نوعی توهم انبوه مد می‌بینیم. اگر در عجله‌ای که برای پذیرفتن رنگ – برای بازپس گیری آن به عنوان یک پیروزی فمینیسم کنایه‌آمیز – می‌شوید، تبلیغات باربی بذرهای نابودی صورتی را کاشته است.

همیشه اینطور نبود. در آغاز، بازگشت باربی صورتی هیجان انگیز بود، به شیوه ای پرمحتوا، پست مدرن و مفهومی. روشی که رابطه ای را با صورتی که در دهه 1970 توسط بازاریابی کلیشه ای جنسیتی مسموم شده بود، تغییر داد.

دلیلی وجود دارد که جلد کتاب دیوید بتچلور در سال 2000کروموفوبیا“، که فرض می کند که از نظر تاریخی رنگ به عنوان رنگ زنانه و ضد روشنفکری دیده می شود، صورتی باربی است.

تصویر

اعتبار…برادران وارنر

والری استیل، مدیر موزه در مؤسسه فناوری مد و نویسنده کتاب «صورتی: تاریخچه یک پانک، زیبا و قدرتمند»، می‌گوید: «صورتی بحث‌برانگیزترین رنگ در تاریخ مد است.» «معانی متناقض زیادی دارد. این به طور کامل مانند یک ویروس وارد جریان خون ما شده است و اکنون انواع مختلف آن همچنان در حال ظهور هستند.

“باربی” به نظر می رسید که منادی سومین مرحله ترویکای تاریخی باشد. اول آمد صورتی هزاره، آن صورتی غبارآلود آرامش بخش که منعکس کننده نوستالژی نسلی و دوجنسیتی نسبت به قنداق کردن معصومیت دوران کودکی بود. سپس صورتی روشن از کلاه بیدمشکی صورتی، اعتراضی سرکش و صورتی زنانه در چهره شما. و اکنون، صورتی باربی، مصنوعی‌ترین، تجاری‌شده‌ترین، تقریباً چسبنده‌ترین و غیرقابل انکار صورتی از همه – شماره 219 در نمودار رنگ پنتون.

این صورتی است که Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون، گفت: «صورتی تند در نظر گرفته می‌شود، از نسل نزدیک «رنگ مادر» قرمز، که بخشی از پویایی، انرژی و جنبه‌های نمایشی قرمز را به خود می‌گیرد، اما تا حدودی به گونه‌ای که آنقدر تهاجمی نیست، در نظر گرفته می‌شود. همچنین، او گفت، این صورتی است که «نادیده گرفتن آن غیرممکن است».

در جشن گرفتن آن در حالی که واقعیت چندلایه زنان را تجلیل می‌کند، این فیلم معنای جدیدی به آن می‌افزاید: از قدرت دختر در کلیشه‌ای‌ترین و ساده‌ترین حالت تا قدرت دختر در پیچیده‌ترین حالت آن. حتی آن دسته از ما که هرگز واقعاً رنگ را قبول نکردیم، از نظر کمد لباس، می‌توانیم از کنایه آن قدردانی کنیم و آن را تحسین کنیم.

جز این که معنا در هجوم بازاریابی که به وجود آمده است غرق شده است. شروع به احساس pinxploitation کرده است. وقتی حتی سیاستمداران رنگ صورتی را به عنوان یک ابزار استراتژیک می بینند گرچن ویتمر و فرماندارش باربی یا کیرستن سینما و او توییتر (او عکس های دوقلو از خود را در صورتی تند و عینک منتشر کرد تا نشان دهد.باربنهایمر” تجدید نظر)، ممکن است سم زدایی لازم باشد. رنگ‌های دیگری هم در فیلم وجود دارد: زرد کره‌ای، آبی کودک، آن همه نئون، شرابی. نه فیلم و نه زنانی که از آنها تجلیل می شود نباید به یک سایه تقلیل یابد.

تصویر

اعتبار…والریو مزانوتی برای نیویورک تایمز

می دانم که تنها من نیستم که چنین فکر می کنم. در ماه ژوئیه، در نمایشگاه‌های مد در پاریس، در حین پیش‌نمایش با پیرپائولو پیچیولی از والنتینو، که به لطف او، به اندازه هر کسی برای محبوبیت صورتی بسیار بسیار درخشان تلاش کرد. نمایش پاییز 2022که مجموعه‌ای را به نمایش می‌گذاشت که تقریباً منحصراً در «Pink PP» ساخته شده بود و با افراد مشهوری مانند آن هاتاوی و زندایا به یک ترند فرش قرمز محبوب تبدیل شد، از او پرسیدم که آیا او موج باربی را سوار می‌کند و رنگ صورتی بیشتری را در مجموعه‌اش گنجانده است.

کمی قیافه گرفت و سرش را تکان داد. او ظاهری سفارشی برای تور مطبوعاتی مارگو رابی (یک مینی هالتر خال خالی) ایجاد کرده بود، زیرا فکر می کرد سرگرم کننده است، اما گذشته از این، او گفت که “ترجیح می داد دور بماند.” یک بار صورتی شدن یک بیانیه بود، اما دو بار … خوب، یک جعبه بود.

به همین ترتیب، در Schiaparelli، خانه ای که آنقدر مترادف با صورتی تکان دهنده است که نمایشگاهی در سال 2022 در موزه هنرهای دکوراتیو نامیده شد.تکان دهنده!رنگی که دانیل رزبری، طراح فعلی آن، در شوی مد لباس خود بر روی آن تمرکز کرد، آبی ایو کلاین بود.

و در آخرین شماره از ووگ استرالیا، با خانم رابی روی جلد، این بازیگر در انبوهی از رنگ صورتی نیست که در شماره ژوئن مدلسازی کرد. ووگ آمریکااما در رنگ قرمز چین‌دار گوتی بالنسیگا، پلاستیک شفاف Rabanne و بیشتر از همه مشکی: گوچی مشکی، مشکی لویی ویتون و شانل مشکی.

به نظر می رسد حتی او نیز صورتی شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *