هوش مصنوعی مایکروسافت انتشار 5000 کتاب صوتی رایگان را ممکن

محققان مایکروسافت و MIT در پروژه گوتنبرگ، 5000 عنوان کتاب صوتی رایگان را با فاده از فناوری اسکن و تبدیل متن گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی و شب‌های عصبی تولید و منتشر ند.

کتاب‌های صوتی در سال‌های اخیر ‌دلیل دردسترس‌ن از محبوبیت خاصی برخوردار ه‌اند ولی اغلب ضبط و انتشار چنین محتواهایی دشوار و پرهزینه . حالا محققان با روشی مبتنی بر هوش مصنوعی، فرد را مکانیزه ه‌اند و روشی خودکار برای تبدیل متن گفتار ‌کار گرفته‌اند بسیاری از مشکلات پیش روی فناوری را حل می‌کند و می‌تواند کاربران عادی نیز کمک کند تا کتاب‌های صوتی تولید کنند.

انتشار 5000 عنوان کتاب صوتی رایگان با فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی

محققان در پروژه‌ای تحت عنوان گوتنبرگ دسترسی رایگان نسخه صوتی هزاران کتاب در ادبیات کلاسیک و موضوعات عمومی دیگر را ظاهراً دیگر کپی‌رایتی ندارند، فراهم می‌کنند. محققان مایکروسافت و MIT برای سرعت‌بخشیدن پروژه گوتنبرگ، کتاب‌ها را اسکن ه و سپس با نرم‌افزار تبدیل متن گفتار، آن‌ها را در دسترس کاربران قرار داده‌اند.

متون شامل آثاری از شکسپیر، آگاتا کریستی، جین آستن، لئوناردو داوینچی و بسیاری دیگر . کاربران می‌توانند در آرشیوهای فضای مجازی شامل اسپاتیفای، پادکست اپل و پادکست گوگل کتاب‌ها گوش دهند.

اپل در ژانویه سال جاری میلادی فروش کتاب‌های صوتی را با فاده از فناوری خودکار تبدیل متن گفتار آغاز . با‌حال، سرمایه‌گذاری ‌دلیل اهداف تجاری اپل و فاده از صدای افراد در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، مورد انتقاد قرار گرفت. حالا روی پروژه گوتنبرگ ‌دلیل متن‌باز ن و نن انگیزه مالی، ممکن واکنش‌های متفاوتی ایجاد کند.

باید دید چنین پروژه‌هایی ‌لطف هوش مصنوعی کار خود را ادامه می‌دهند، آیا درنهایت می‌توانند مورد‌توجه قرار گیرند یا حجم انتقادها در مورد آن‌ها بیشتر از حدی بتواند سبب پیشبرد پروژه شود.  

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *