هوش مصنوعی یک موضوع حقوق بشری

همین هفته گذشته «اسکارلت جوهانسون»، بازیگر مشهور هالیوود، اعلام قصد از توسعه‌دهنده یک اپلیکیشن هوش مصنوعی ‌دلیل فاده از نام و چهره‌اش در یک تبلیغ آنل شکایت کند. حالا «برایان کاکس»، ستاره اسکاتلندی سریال Succession، درباره هوش مصنوعی صحبت ه .

کاکس در گفت‌وگوی خود با اسکای نیوز انگلیس گفته فاده از هوش مصنوعی برای ساخت نسخه دیجیتال یک بازیگر و فاده از آن برای همیشه، «سرقت هویت» محسوب می‌شود و باید آن را ‌عنوان «موضوع حقوق بشری» درنظر گرفت.

او گفت:

« موضوع خواب شب را از من نگرفته ، اما نگران آن هستم و می‌خواهم برطرف شود. فکر می‌کنم هوش مصنوعی یک موضوع حقوق بشری . درواقع یک سرقت هویت محسوب می‌شود و درحال‌حاضر بسیار رایج .»

کاکس همچنین در ادامه صحبت‌های خود ‌ویژه برای بازیگران جوان ابراز نگرانی ؛ او احساس می‌کند آن‌ها بیشتر در معرض ثمار تهیه‌کنندگان هستند:

«بازیگران جوان‌تر در شرایطی قرار می‌گیرند آن‌ها گفته می‌شود کار را انجام دهند و آن کار را انجام ندهند، اما در آن زمان نمی‌دانند چه کاری انجام می‌دهند.»

بازیگران در مقابل هوش مصنوعی

بازیگران در آمریکا بیش از 100 روز ‌دلیل حقوق و شرایط کاری خود (ازجمله ارائه تدابیری برای محافظت از آن‌ها در برابر هوش مصنوعی) اعتصاب ه‌اند. آن‌ها ‌ویژه حرفه خود را در برابر فناوری‌های جدید آسیب‌پذیر می‌دانند؛ ازجمله هوش مصنوعی می‌تواند حالات چهره، حرکات بدن و صدای آن‌ها را با دقت زیاد شبیه‌سازی کند.

علاوه بر اسکارلت جوهانسون، بازیگر فیلم‌های Avengers در ابتدای مطلب آن اشاره یم، بازیگران مطرح دیگری ازجمله «تام هنکس»، «تام کروز» و «کیانو ریوز» نیز سوژه دیپ‌فیک‌های غیرقانونی ه‌اند.

هم‌زمان با انتشار گزارش‌ها، چند روز پیش اولین اجلاس بین‌المللی هوش مصنوعی در لندن برگزار سران 28 کشور درباره خطرات فناوری در آن صحبت ند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *