هیئت منصفه مرد بی خانمان سانفرانسیسکو را در ضرب و شتم لوله بی گناه تشخیص دادند

بی خانمانی که یک مقام سابق شهر سانفرانسیسکو را کتک زد با لوله فلزی در روز جمعه از اتهامات حمله بیگناه شناخته شد، و پرونده ای را که توجه ملی را به عنوان نمادی از جنایات و مشکلات بی خانمانی در شهر به خود جلب کرده بود، تا زمانی که یک مدافع عمومی از زیر خاک بیرون آورد یک داستان شگفت انگیز را کشف کرد.

متهم، گرت آلن دوتی، 25 ساله، در صورت مجرم شناخته شدن متهم به اتهامات ناشی از نزاع در منطقه ثروتمند مارینا سانفرانسیسکو، با هفت سال زندان مواجه شد. در غروب 5 آوریل، پلیس به یکی از ساکنان محله، دان کارمینیانی، 54 ساله، که جمجمه شکسته و جراحات شدیدی در صورتش که نیاز به بیش از 100 بخیه داشت، پاسخ داد. شاهدان متعدد آقای دوتی را به عنوان ضارب شناسایی کردند و پلیس دقایقی بعد او را دستگیر کرد.

اما وکیل عمومی پرونده، کلای هاتاوی، تشخیص داد که آقای کارمینانی قبل از اینکه آقای دوتی به او حمله کند، قوطی از چیزی که به نظر می‌رسید گرز خرس بود، اسپری کرده بود. خانم هاتاوی هشت مورد حل نشده را منتشر کرد که در آن از اسپری فلفل یا گرز خرس علیه افراد بی خانمان در محله استفاده شده بود. او احساس کرد که کافی بود استدلال کند که آقای دوتی در دفاع از خود پاسخ داده است.

اعضای هیئت منصفه در نهایت روز جمعه موافقت کردند.

خانم هاتاوی پس از آن در مصاحبه ای گفت: «این مورد به ما نشان می دهد که شهروندان سانفرانسیسکو هنوز هم می توانند تفاوت بین درست و غلط را تشخیص دهند.

دفتر دادستانی منطقه سانفرانسیسکو گفت که به تصمیم هیئت منصفه احترام می گذارد و از اظهار نظر بیشتر خودداری می کند.

در ماه آوریل، آقای دوتی اخیراً از لوئیزیانا به سانفرانسیسکو نقل مکان کرده بود و در یک چادر در پیاده رو نزدیک آپارتمانی که متعلق به پدر و مادر آقای Carmignani بود زندگی می کرد. پس از این حمله، او دستگیر شد و به سه جنایت متهم شد: ضرب و شتم با سلاح مرگبار، ضرب و شتم با زور به احتمال زیاد صدمات شدید بدنی و ضربتی که باعث صدمات جدی بدنی شود.

آقای Carmignani یک کارآفرین حشیش بود که برای مدت کوتاهی در کمیسیون آتش نشانی سانفرانسیسکو، هیئتی بدون حقوق، خدمت کرده بود. او همچنین دارای تعدادی ملک در اطراف شهر است، از جمله ساختمانی در منطقه مالی که دارای یک داروخانه و یک رستوران ساندویچ ایتالیایی است.

نه وکیل مدافع آقای دوتی و نه دفتر دادستان منطقه اتفاقی را که بین آن دو مرد در شب آن روز در ماه آوریل روی داده بود را مورد مناقشه قرار ندادند: تماشاچیان با تلفن های همراه فیلم هایی را ضبط کرده بودند که نشان می داد آقای دوتی با چیزی شبیه لوله به آقای کارمینیانی ضربه می زند، در حالی که آقای کارمینیانی. دستانش را به شکلی دفاعی بالا گرفته بود.

اما در مورد انگیزه حمله – و به ویژه در مورد آنچه در لحظاتی قبل از شروع ضبط ویدیو توسط شاهدان رخ داده بود، وضوح کمتری وجود داشت. روی گوشی هایشان پس از مرخص شدن از بیمارستان، آقای کارمینیانی به یک ایستگاه تلویزیونی محلی گفت که ضرب و شتم نشان دهنده روندهای گسترده تری در شهر است.

او در آن زمان گفت: “شما حیواناتی در خیابان دارید که می گویند به دختر شما تجاوز می کنند و مادر شما را می کشند.” رسانه های مختلف، از جمله فاکس نیوز و ایستگاه های تلویزیونی محلی، این داستان را به عنوان نمونه ای از “بی قانونی” در سانفرانسیسکو و کالیفرنیا پوشش دادند.

اما تصویر به زودی توسط شهادت شاهد گل آلود شد. کریستین اونوراتو، یکی از ساکنان مارینا، به پلیس گفت که دیده است آقای کارمینیانی به آقای دوتی گفته است که اگر چادرش را از پیاده رو حرکت ندهد، او را «می کشد». وقتی آقای دوتی امتناع کرد، او گفت، آقای کارمینیانی با یک قوطی گرز خرس به او اسپری کرد – نوعی اسپری فلفل که سریع‌تر و با کپسایسین بالاتری خارج می‌شود.

معلوم شد که پرونده به آن قوطی بستگی دارد. پلیس با بررسی یک پایگاه داده جرایم، هشت گزارش قبلی پیدا کرد که مربوط به سال 2021 بود که در آن یک مظنون به یک فرد بی خانمان در مارینا یک ماده شیمیایی اسپری کرده بود.

یکی از آنها گفت: “من معتقدم که مظنون به دلایل نامعلوم جمعیت بی پناه را هدف قرار می دهد.” افسر در آن زمان نوشته بود.

توصیفات مظنون متفاوت بود، اما چندین مورد از آنها به طور کلی شبیه به ظاهر فیزیکی آقای کارمینیانی بود: یک مرد سفیدپوست با وزن بین 250 تا 300 پوند، با قد حدوداً شش فوت.

اگرچه هیچ کس در حملات اسپری متهم نشده بود، خانم هاتاوی از آنها برای تلاش برای یک استراتژی مخاطره آمیز استفاده کرد: تلاش برای مرتبط کردن آقای کارمینیانی به حوادث قبلی تا نشان دهد که موکلش به جای اینکه متجاوز باشد، برای دفاع از خود عمل می کند. در برابر مردی که گمان می‌رفت یک مراقب محله است.

در دادگاه، مادرشوهر سابق آقای Carmignani شهادت داد که فردی که در یک ویدیوی مبهم تلفن همراه از حمله قبلی به گرز خرس دیده می‌شود، «شبیه دان است». سانفرانسیسکو کرونیکل. همسر سابق او، ایوت کورکرین، اکنون نامزد جمهوری خواه برای مجلس سنای ایالت کالیفرنیا، شهادت داد که آقای کارمینیانی او را کتک زده است.

کورتنی بل، دستیار دادستان منطقه، سعی کرد هیئت منصفه را متقاعد کند که سابقه آقای کارمینیانی در این پرونده محاکمه نشده است. خانم بل تصدیق کرد که آقای کارمینیانی مهاجم اولیه بود، اما گفت که حمله آقای دوتی نوعی انتقام بیش از حد از او بود.

اداره پلیس سانفرانسیسکو تحقیقاتی را درباره آقای کارمینیانی در ارتباط با حملات قبلی آغاز کرده است.

مشکل بی خانمانی سانفرانسیسکو از ابتدای همه گیری همه گیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است. جمعیت بی خانمان از سال 2017 تغییر چندانی نکرده است – حدود 7800 نفر است که حدود 4400 نفر از آنها بدون سرپناه هستند. اما تعدادی از عوامل در افزایش اضطراب نقش داشته اند، از جمله مصرف بیش از حد و جرایم خیابانی که به طور مرتب ویروسی می شوند.

حملات هنوز حل نشده در مارینا به واقعیتی کمتر خبرساز اشاره می کند که حملات خشونت آمیز علیه بی خانمان ها نیز بخشی از زندگی در شهرهای کالیفرنیا شده است. در سال 2021، یک مرد بی خانمان بر اثر جراحات سوختگی جان باخت در سانفرانسیسکو پس از آتش زدن کیسه خوابش. در ماه نوامبر، سه مرد بی خانمان به ضرب گلوله کشته شدند در حالی که در خیابان های لس آنجلس می خوابیدند.

در ماه آوریل، هفته‌ها پس از حادثه در مارینا، یک مرد بی‌خانمان به نام بانکو براون هنگام تلاش برای سرقت آب نبات از یک Walgreens در سانفرانسیسکو مورد اصابت گلوله قفسه سینه قرار گرفت و کشته شد. در آن مورد، دادستان منطقه، بروک جنکینز، از شارژ کردن خودداری کرد نگهبان با قتل، مشخص کرد که او برای دفاع از خود اقدام کرده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *