والدین یک تیرانداز به قتل عمد محکوم شدند. بعد چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که دادستان کارن مک‌دونالد تصمیم گرفت علیه والدین نوجوانی که مرگبارترین تیراندازی در مدرسه در تاریخ میشیگان را مرتکب شده بودند، اتهامات جنایی صادر کند. حتی برخی از اعضای کارکنان خود او ابراز تردید کردند، ترس از اینکه پرونده برای برنده شدن بیش از حد جاه طلبانه بود.

لیندا سی فنتیمن، استاد بازنشسته در دانشگاه پیس که متخصص در قانون بهداشت و حقوق جزا است، گفت: «به نظر می رسید تلاش برای مسئول دانستن والدین بسیار زیاد است. “این یک قلمرو قانونی جدید بود.”

اما در نهایت، دادستان ها توانستند دو هیئت منصفه جداگانه را متقاعد کنند که بار اثبات خود را بر عهده گرفته اند. والدین، جنیفر و جیمز کرامبلی، هر دو در چهار فقره قتل غیرعمد گناهکار شناخته شدند – یکی برای هر یک از دانش آموزانی که در 30 نوامبر 2021 توسط پسرشان در دبیرستان آکسفورد به ضرب گلوله کشته شدند.

حال سوال این است که آیا این موارد بر حوزه حقوقی در مورد قوانین کیفری، مسئولیت والدین و قانون اسلحه تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

Mark D. Chutkow، وکیل و دادستان فدرال سابق در میشیگان، گفت که شرایط منحصر به فرد در این محاکمه، بعید می‌داند که کشور شاهد سیل پرونده‌های مشابهی باشد که در آن والدین به خاطر جنایاتی که فرزندانشان مرتکب شده‌اند محاکمه شوند.

با این حال، او افزود، احتمالاً دادستان‌های بیشتری رویکرد خانم مک‌دونالد را محاکمه خواهند کرد. او گفت: «آنها یک کتاب بازی برای نگاه کردن دارند. “و آنها می توانند سعی کنند آن را اعمال کنند، حتی در مواردی که عواملی شاید کمتر قانع کننده باشند.”

آقای کرامبلی 47 ساله روز پنجشنبه مجرم شناخته شد و خانم کرامبلی 45 ساله ماه گذشته مجرم شناخته شد. صدور حکم برای هر دو در ماه آوریل برنامه ریزی شده است و هر یک از والدین حداکثر با 15 سال زندان روبرو هستند. پسر آنها، ایتان، به 24 اتهام از جمله قتل درجه اول اعتراف کرد و سال گذشته بدون امکان آزادی مشروط به حبس ابد محکوم شد.

در محاکمه هر دو والدین، دادستان ها تا حدودی بر عدم موفقیت خانواده کرامبلی در بیرون بردن اتان از مدرسه، پس از کشیدن نقاشی خشونت آمیز در صبح روز تیراندازی که شامل درخواست کتبی برای کمک بود، تمرکز کردند. آنها همچنین بر دسترسی ایتن به تفنگ دستی که آقای کرامبلی خریداری کرده بود، تأکید کردند.

در زمان تیراندازی، میشیگان قانونی تصویب نکرده بود که اسلحه‌های گرمی را که در حضور خردسالان نگهداری می‌شوند، تخلیه و قفل کنند. (قانونگذاران میشیگان قانونی را تصویب کرد که سال گذشته آن را الزامی کرد.) برای اینکه والدین یک تیرانداز مسئولیت کیفری داشته باشند، دادستان های شهرستان اوکلند مجبور بودند راه دیگری پیدا کنند.

آنها متهم به قتل غیرعمد شدند، که پرونده‌های کرامبلی را برای دادستان‌ها بسیار دلهره‌آور کرد: آن‌ها مجبور بودند از اقدامات والدین – یا بی‌عملی – تا مرگ چهار دانش‌آموز دبیرستانی یک خط علیت ایجاد کنند.

متیو اشنایدر، وکیل سابق ایالات متحده که شریک شرکت حقوقی Honigman LLP در میشیگان است، گفت: «تا این زمان، برای استفاده از این نوع قانون در مورد تیراندازی مانند این تردید وجود داشت. اما اکنون مردم تمایل بیشتری به استفاده از آن خواهند داشت.»

احکام علیه کرامبلی هنوز قابل تجدید نظر هستند و عواقب ماندگار محاکمه می تواند به آنچه اتفاق می افتد بستگی داشته باشد. در صورت لغو احکام، پرونده ها می تواند کم اهمیت تر دیده شود و یا حتی به ابزاری برای وکلای مدافع تبدیل شود.

اما اگر آنها تایید شوند، می‌توانند به عنوان طرحی برای دادستان‌ها، به‌ویژه در ایالت‌های فاقد قوانین ایمنی نگهداری اسلحه، عمل کنند. با توجه به مرکز حقوقی گیفوردز برای جلوگیری از خشونت با اسلحه، 26 ایالت قانون دارند خواستار نگهداری ایمن اسلحه در انبار، چه در هر زمان و چه در هر جایی که احتمال وجود یک خردسال وجود دارد.

این کارآزمایی ها همچنین می تواند تأثیر روانی بر خانواده ها در سراسر کشور داشته باشد.

پروفسور فنتیمن گفت، به دلیل تبلیغات بسیار زیاد، “باید به بسیاری از والدین توجه داشت که اگر به فرزندشان اجازه دسترسی به سلاح گرم را بدهند، می توانند از نظر کیفری مسئول شناخته شوند.”

تا حدودی، تأثیر پرونده‌های کرامبلی ممکن است به این بستگی داشته باشد که دادگاه‌ها و مردم چگونه رفتار والدین را می‌خوانند – زوجی خشمگین که تمام تلاش خود را می‌کنند یا به شدت سهل انگاری می‌کنند؟

وکلای مدافع هر دو والدین استدلال کردند که آنها نمی دانستند پسرشان قادر به چنین خشونتی است.

ماریل لیمن، وکیل آقای کرامبلی، در بیانیه‌ای پس از این دادگاه گفت: «ما از 30 نوامبر 2021 اعلام کرده‌ایم که جیمز نمی‌دانست پسرش می‌تواند یا می‌تواند به کسی آسیب برساند یا ابزاری برای این کار به دست آورده است. آزمایش.

اما به گفته برخی کارشناسان، به نظر می‌رسید که والدین آنقدر از پرچم‌های قرمز غافل شده‌اند که تکرار موفقیت دادستان در موارد دیگر دشوار است.

استیو دولان، وکیل و استادی که در هیئت مدیره ائتلاف میشیگان برای صاحبان اسلحه مسئول است، گفت: «من این را از نظر عملی یا قانونی انقلابی نمی‌دانم. “این واقعاً فقط یک مورد غم انگیز و عجیب است.”

برای ارین دیویس، مدیر دادخواهی در گروه کنترل اسلحه برادی یونایتد، دسترسی آسان یک خردسال به اسلحه در این مورد حیاتی بود.

او گفت: “من فکر می کنم پیشگیری پیام بسیار مهمی است که از آن بیرون می آید.” “نگهداری ایمن ستون مالکیت مسئولیت پذیر اسلحه است.”

آقای اشنایدر، وکیل سابق ایالات متحده، گفت که این پیام احتمالاً در بین والدین بازتاب می یابد، صرف نظر از اینکه با درخواست تجدیدنظر چه اتفاقی می افتد.

او گفت: «من در خانه ام اسلحه دارم. و من همیشه آنها را قفل نگه داشته ام. اما اکنون کاملاً مطمئن هستم که آنها قفل شده اند. دیگر جایی برای خطا نیست.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *