واژگونی کانکس مدرسه؛ همسایه به راننده جرثقیل گفت آن را جابجا کند!

واژگونی کانکس مدرسه؛ همسایه به راننده جرثقیل گفت آن را جابجا کند!

کانکس مدرسه در روستای «باغ‌یری» مراغه طی روز گذشته در حالی بر اثر گردباد یا تندباد واژگون، و به مصدومیت پنج دانش‌آموز و یک معلم منجر شد که اهالی و شاهدان حادثه از متصل نبودن این کانکس به زمین خبر می‌دهند.

بخشدار سراجوی مراغه می‌گوید: این کانکس به زمین متصل نبود و صرفا روی یک سطح مسطح قرار داشت.

به گفته «علی تقوی» مدرسه ۱۵ روستای این بخش کانکسی است و برخی دیگر از کانکس‌ها هم مشابه روستای «باغ‌یری» به زمین نصب نیست؛ بر همین اساس ایمنی این کانکس‌ها باید در اسرع وقت بررسی شود.

وی در پاسخ به این سوال که «این حادثه در روستاهای دیگر این بخش امکان تکرار دارد؟» بیان کرد: بله در صورتی که گردباد در روز جاری تکرار شود، ممکن است این حادثه در برخی دیگر از روستاها هم تکرار شود.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز گفت: متاسفانه کانکس روستای «باغ‌یری» توسط اهالی و با استفاده از جرثقیل یکی از دستگاه‌های اجرایی کمی جابجا شده بود و همین موضوع می‌تواند در وقوع حادثه اثرگذار باشد.

«حسین اکبریان» با بیان اینکه این کانکس حدود ۹ سال قبل جاگذاری شد، افزود: یکی از ساکنان مجاور مدرسه با این تصور که کانکس حدود یک متر در زمین متعلق به وی قرار دارد، از راننده جرثقیل خواهش کرده بود تا آن را جابه‌جا کند.

وی ادامه داد: راننده جرثقیل هم بدون اخذ مجوز از آموزش و پرورش نسبت به جابجایی این کانکس سه در چهار متر اقدام کرده بود و همین جابجایی از یک سو و کوچک بودن ابعاد کانکس از سوی دیگر موجب شد تا این حادثه اتفاق بیافتد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *