واکنش مک‌کال به گزارش «تهران تایمز» درباره تعلیق رابرت مالی؛ وزرات خارجه شفاف‌سازی کند

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه در واکنش به ادعای افشای نامه وزارت خارجه آمریکا در نشریه «تهران تایمز»، با صدور بیانیه‌ای نسبت به «نقض احتمالی امنیتی» و «نیاز به شفافیت» در این وزارت‌خانه، ابراز نگرانی شدید کرد.

بر پایه بیانیه دفتر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مک کال، در این بیانیه‌ خواستار پاسخ‌‌گویی وزارت امور خارجه درباره «صحت افشای اطلاعات» و «چگونگی دسترسی جمهوری اسلامی» به چنین اطلاعاتی شد.

مایکل مک‌کال در این بیانیه «نقض احتمالی امنیتی» و «نیاز به شفافیت» در وزارت خارجه را خاطرنشان کرد.

همچنین رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت: «اگر این نامه معتبر باشد، بسیار نگران‌کننده است . این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی ـ در حالی که کنگره بی‌اطلاع است ـ اطلاعات حساس دولت ایالات متحده را در اختیار دارد.

در این‌حال، هدف مک‌کال از این بیانیه، «بررسی کامل امنیتی» در وزارت امور خارجه، «رسیدگی به آسیب‌پذیری‌ها» و «حفاظت از اطلاعات حساس» اعلام شده است.

روزنامه تهران تایمز، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی روز دوشنبه ۲۸ اوت، یکی دیگر از اسناد داخلی وزارت خارجه آمریکا را منتشر کرد. این اسناد به موضوع تعلیق رابرت مالی، نماینده سابق ایالات متحده در امور ایران، مربوط می‌شوند. عکس‌ این سند دو صفحه‌ای که تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ را دارد، با عبارت «حساس اما طبقه‌بندی نشده» منتشر شده است.

صدای آمریکا در حال حاضر نمی‌تواند مستقلا اصالت مدارک منتشر شده در تهران‌تایمز را تایید یا رد کند .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *