وزارت ارشاد از رفع تعلیق شرکت اینترنتی «طاقچه» خبر داد

مدیر روابط‌ عمومی وزارت ارشاد روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد اعلام کرد که شرکت اینترنتی پخش کتاب «طاقچه» با دادنِ تعهد به دادستانی رفع تعلیق شد.

به گزارش رسانه‌های ایران، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد گفت: «پیرو تعهد قضایی شرکت خدمات هوشمند ایده طلایی هاتف معاصر، مالک سکوی طاقچه به دادستانی، مقرر شد که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نسبت به رفع مسدودسازی آن اقدام کند.»

به دنبال انتشار عکسی بدون حجاب اجباری کارکنان شرکت طاقچه، قوه قضائیه هفته گذشته اعلام کرد که برای این فروشگاه اینترنتی کتاب پرونده باز کرده است.

در همین زمینه، رسانه‌های وابسته به نهادهای حکومت جمهوری اسلامی نیز به خاطر انتشار این تصویر، خواستار برخورد با شرکت طاقچه شده بودند.

این در حالی بود که تشکیل پرونده قضایی برای طاقچه و توقف فعالیت این شرکت از سوی وزارت ارشاد و از دسترس خارج شدن وب‌سایت آن، واکنش بسیاری از فعالان فرهنگی و حقوقدانان را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و آن‌ها از قوه قضاییه و وزارت ارشاد انتقاد کردند.

شرکت طاقچه نیز روز شنبه بیانیه‌ای در خصوص عکس منتشر شده کارکنانش منتشر کرد.

در این بیانیه آمده بود: «تصویر یادشده پس از خداحافظی یکی از همکاران، مقابل دیوار بیرونی و خارج از فضای کاری طاقچه گرفته شده و در هیچ‌یک از حساب‌های رسمی طاقچه انتشار نیافته است.»

جمهوری اسلامی برای اعمال حجاب اجباری در هفته‌های اخیر صدها کافه، رستوران، مغازه، کتابفروشی، مرکز خرید و مرکز گردشگری را پلمپ کرده است و بسیاری هم بازداشت یا ممنوع‌الکار شده‌اند.

«طاقچه» در کنار فروشگاه «دیجی‌کالا» و شرکت خدمات بیمهٔ «ازکی» سه شرکت یا استارتاپی هستند که در روزهای اخیر به‌دلیل منتشر شدن تصاویری از زنانی کارمندی که حجاب اجباری بر سر ندارند، با برخورد نهادهای حکومتی و موج تبلیغاتی رسانه‌های نزدیک به حکومت علیه خودشان مواجه شده‌اند.

ابتدا دیجی‌کالا، بعد از واکنش خشم‌آلود حامیان جمهوری اسلامی به انتشار تصویر بدون حجاب اجباری کارکنانش با پلمب شدن ساختمان اداری خود مواجه شد.

این اتفاق روز دوم مرداد رخ داد و هرچند گفته شده بود که این پلمب «موقت» است، اما روز هفتم مرداد در شبکه‌های اجتماعی خبری منتشر شد که ساختمان اداری این شرکت همچنان بسته است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *