وزارت دادگستری به حل و فصل درباره ناکامی FBI در تحقیقات لری نصار نزدیک است

به گفته افراد آشنا، وزارت دادگستری در حال نزدیک شدن به توافق 100 میلیون دلاری در مورد شکست اولیه خود در تحقیقات لارنس جی. نصار، پزشک سابق تیم ژیمناستیک ایالات متحده است که به اتهام آزار جنسی دختران تحت مراقبت خود محکوم شده است.

این معامله که می‌تواند در هفته‌های آینده اعلام شود، به یکی از آخرین پرونده‌های بزرگ ناشی از یک رسوایی وحشتناک ورزشی با حدود 100 قربانی در صف دریافت غرامت پایان می‌دهد.

رویکرد توافق دو سال و نیم پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات ارشد FBI علناً اعتراف کردند که وقتی ورزشکاران تیم ملی ایالات متحده در سال 2015 از آقای نصار به دفتر ایندیاناپولیس در ایندیاناپولیس شکایت کردند، ماموران نتوانستند سریع اقدام کنند. پزشک محترم که به خاطر کار با المپیکی ها و ورزشکاران دانشگاهی شناخته شده است. او در طول سال ها متهم به آزار بیش از 150 زن و دختر بوده است.

به گفته چند نفری که از مذاکرات مطلع هستند و به شرط ناشناس ماندن در مورد ادامه مذاکرات صحبت می‌کنند، طرح کلی این توافق برقرار است، اما هنوز تکمیل نشده است.

جزئیات این معامله پیشتر توسط وال استریت ژورنال گزارش شده بود.

این آخرین مورد از یک سری پرداخت های کلان است که نشان دهنده ناتوانی موسسات در محافظت از صدها ورزشکار – از جمله دارندگان مدال طلای المپیک سیمون بایلز، مک کایلا مارونی و آلی رایسمن – از پزشکی است که سوء استفاده جنسی سریالی خود را با ادعای اینکه او استفاده از درمان های غیر متعارف

در سال 2018، دانشگاه ایالتی میشیگان که آقای نصار را استخدام کرده بود، پرداخت کرد بیش از 500 میلیون دلار به یک صندوق غرامت قربانی، که تصور می شود بزرگترین تسویه حساب توسط یک دانشگاه در مورد سوء استفاده جنسی باشد. سه سال بعد، ژیمناستیک ایالات متحده و کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده به یک امتیاز رسیدند تسویه حساب 380 میلیون دلاری.

بسیاری از دختران و زنانی که توسط آقای نصار مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، با مسائل بهداشت روانی از جمله اضطراب، افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه دست و پنجه نرم کرده اند و برخی نیز به دلیل آزاری که آقای نصار تحت عنوان درمان پزشکی مرتکب شده، اقدام به خودکشی کرده اند.

گزارش 2021 توسط بازرس کل وزارت دادگستری متوجه شد که مقامات ارشد FBI در دفتر میدانی ایندیاناپولیس به اتهامات “با نهایت جدیت و فوریت که سزاوار و لازم بود” پاسخ نداد و این تحقیقات تا زمانی که رسانه های خبری جزئیات سوء استفاده آقای نصار را شرح دادند ادامه پیدا نکرد.

در گزارش بازرس کل آمده است که مقامات FBI در دفتر همچنین «در هنگام پاسخ دادن به این اتهامات اشتباهات اساسی و متعددی مرتکب شدند» و نتوانستند مقامات ایالتی یا محلی را از اتهامات مطلع کنند یا اقدامات دیگری برای مقابله با تهدید ناشی از آقای نصار انجام دهند. .

در شهادت دلخراش دو ماه بعد، اعضای سابق تیم ملی ژیمناستیک توضیح دادند که چگونه اف‌بی‌آی چشم خود را به روی آزار آقای نصار بسته بود، زیرا تحقیقات به بن بست رسید و کودکان آسیب دیدند. بعضی ها از جمله خانم رایسمن گفتند که ماموران به آرامی حرکت کرد حتی پس از ارائه شواهد تصویری از اقدامات او به دفتر، تحقیق کند.

این افشاگری‌ها باعث عذرخواهی فوق‌العاده رئیس اف‌بی‌آی، کریستوفر ای. رای شد، که در زمان شروع تحقیقات، بر این اداره نظارت نداشت. او گفت: «متأسفم که بسیاری از مردم بارها و بارها شما را ناامید کردند، و به ویژه متاسفم که افرادی در FBI وجود داشتند که شانس خود را برای متوقف کردن این هیولا در سال 2015 داشتند.

وی افزود: «این هرگز نباید اتفاق می‌افتاد، و ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که دیگر هرگز این اتفاق نمی‌افتد».

حل و فصل قریب الوقوع یکی از چندین موردی است که وزارت دادگستری در دهه گذشته به آن دست یافته است.

بقیه قربانیان تیراندازی دسته جمعی بوده اند. خانواده های 26 نفر کشته شده در یک تیراندازی در کلیسایی در تگزاس در سال 2017 144.5 میلیون دلار دریافت کرد. را تیراندازی دسته جمعی در پارکلند فلوریدا، منجر به پرداخت 127.5 میلیون دلار توسط وزارت دادگستری به خانواده ها شد.

آقای نصار در حال گذراندن دوران محکومیت 60 ساله خود در زندان فدرال فلوریدا است در ماه ژوئیه توسط یک زندانی چندین بار چاقو خورد. او دچار ریزش ریه شد اما از جراحاتش جان سالم به در برد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *