وزارت دفاع ایران، اسرائیل را به توطئه خرابکاری در برنامه موشکی جمهوری اسلامی متهم کرد

رسانه‌های حکومتی ایران به نقل از وزارت دفاع، سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل را به توطئه خرابکاری در برنامه موشکی جمهوری اسلامی متهم کردند.

صداوسیمای جمهوری اسلامی روز پنجشنبه نهم شهریور گزارش داد که وزارت دفاع ایران «بزرگترین عملیات خرابکاری در صنایع موشکی، هوایی و فضایی» در ایران را کشف و خنثی کرده است.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نیز به نقل از یک مقام سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع مدعی شد «طی ماه‌های گذشته شبکه‌ای کاملا حرفه‌ای قصد داشت با همکاری برخی عوامل نفوذی قطعات معیوب و تجهیز شده را برای بکارگیری در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به چرخه تولید وارد کند».

این مقام که نامش فاش نشده افزود که «هدایت مستقیم» این شبکه برعهده «سازمان موساد» بوده است.

بر اساس این گزارش‌ها، این شبکه ادعایی قصد داشت «با فروش قطعه تجهیز شده، موشک‌های تولید شده را به ابزاری انفجاری برای ضربه زدن به خطوط صنعتی و کارکنان شاغل در این حوزه تبدیل کند.»

این ادعای مقام‌های وزارت دفاع ایران از سوی منابع مستقل تأیید نشده و رادیو فردا نیز قادر به تأیید آن نیست.

اما این اولین بار نیست که مقام‌های جمهوری اسلامی، اسرائیل را به انجام یا قصد انجام خرابکاری در برنامه‌های نظامی و هسته‌ای ایران متهم می‌کنند.

نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی به طور مرتب مدعی شناسایی «جاسوس‌ها» یا «عوامل خرابکاری» اسرائیل می‌شوند.

در یکی از آخرین موارد، مرداد سال گذشته، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مدعی کشف «تیم تروریستی اعزام‌شده از سوی موساد» اسرائیل برای «انفجار و خرابکاری در ایران» شد و اضافه کرد که اعضای این باند را نیروهای عملیاتی سازمان کومله معرفی کرد.

وزارت اطلاعات ایران مدعی شده بود که هدف این باند «انفجار یک مرکز صنایع حساس دفاعی کشور بود» و موساد «متناسب با اهمیت و حساسیت مرکز مورد نظر، پیچیده‌ترین شیوه‌های ترکیبی را برای شناسایی جغرافیایی هدف و تخریب وسیع آن طراحی کرده بود».

اسرائیل معمولا به این ادعاهای مقام‌های ایران پاسخ نمی‌دهد.

با این حال، یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد شهریور سال گذشته گفت که این سازمان «عملیات بی‌شماری در قلب ایران علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام داده است».

برنامه موشکی جمهوری اسلامی یکی از مسائل مورد مناقشه میان تهران و قدرت‌های جهانی و حتی کشورهای منطقه است.

اسرائیل و عربستان سعودی بارها اعلام کرده‌اند که مواردی از جمله برنامه موشکی جمهوری اسلامی باید در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران نیز حل و فصل شود.

این درخواست‌ها در شرایطی است که بر اساس گزارش‌ها، جمهوری اسلامی گروه‌های شبه‌نظامی همسو با خود در منطقه را به موشک‌های ساخت خود تجهیز می‌کند.

گزارش رسانه‌های ایران، رویترز و رادیو فردا؛ م.ت/م.ا.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *