وزارت کشور غزه خبر از بمباران اردوگاه جبلیه توسط اسرائیل با 6 تُن بمب داد

ملی مذهبی _ هواپیماهای جنگنده‌های اسرائیل بعد از ظهر سه‌شنبه  ۹ آبان / ۳۱ اکتبر اردوگاه جبلیه واقع در شمال نوار غزه را به‌شدت بمباران کردند.

طبق گزارش شبکه الجزیره وزارت کشور غزه اعلام کرد که اسرائیل شش بمب بر روی اردوگاه جبلیه فرو ریخته که هر کدام یک تُن مواد منفجره داشتند.وزارت بهداشت فلسطین گفته است که در این بمباران تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شده‌اند. یک محله مسکونی هم در مرکز اردوگاه جبلیه به‌طور کامل ویران شده است.

بیشترین قربانیان کشتار اردوگاه جبلیه کودکان و زنان اند.

جدیدترین تصاویر و ویدئوهای منتشرشده از اردوگاه جبلیه ساختمان‌هایی را نشان می‌دهند که به‌شدت آسیب دیده‌اند. در این تصاویر امدادگران و داوطلبان با دست خالی در حال جست‌وجوی قربانیان در میان توده عظیمی از ویرانه‌های بِتُنی دیده می‌شوند.

افرادی در میان ویرانه‌ها تلاش می‌کنند مردم را از زیر آوار بیرون بکشند. عده‌ای دیگر ایستاده‌اند و گریه می‌کنند و می‌ترسند که اعضای خانواده و دوستانشان در میان کشته‌شدگان باشند. وسایل نقلیه تخریب‌شده نیز در همه جا دیده می‌شوند. یک تصویر هوایی از این منطقه ساختمان‌های بلند را نشان می‌دهد که کاملاً با خاک یکسان شده‌اند.

الجزیره عربی به‌نقل از اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نوشت وضعیت در بیمارستان اندونزی نوار غزه «بسیار فاجعه‌بار» است و فعالیت این بیمارستان به‌دلیل کمبود سوخت تا ۴۸ ساعت دیگر متوقف می‌شود.

مدیر بیمارستان اندونزی گفته است که قربانیان بمباران جبلیه دچار نوعی سوختگی شده‌اند که نشان می‌دهد نیروهای اسرائیلی از «سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی» استفاده کرده‌اند.

مدیر این بیمارستان تأیید کرد که در این حمله بیش از ۴۰۰ نفر کشته یا زخمی شدند.

سخنگوی دفاع غیرنظامی در غزه نیز گفت پدافند غیرنظامی با امکانات ساده و محدود تلاش می‌کند تا مجروحان را از زیر آوار بیرون کشیده و نجات دهد.

اردوگاه پناهندگان جبلیه در سه کیلومتری شمال جبلیه در نوار غزه قرار دارد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شب گذشته در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، گفت: «مرحله نخست [جنگ] پایان یافته و مرحله دوم نیز با بمباران هوایی ادامه دارد و اکنون زمان ورود به مرحله سوم از طریق گسترش حمله زمینی به نوار غزه فرا رسیده است.»

دفتر نتانیاهو همچنین افزود: «ما در میانه جنگ هستیم و برای خود هدفی روشن تعیین کرده‌ایم که آن نابودی توان نظامی و اداری حماس است و ما این هدف را به‌شکل نظام‌مند عملی خواهیم کرد.»

در بیست‌وپنجمین روز جنگ اسرائیل و غزه بیش از هشت هزار فلسطینی کشته و بیش از ۲۰ هزار تن دیگر مجروح شده‌اند. حدود دو هزار نفر نیز زیر آوارها مانده‌اند.در جریان این جنگ همچنین بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ اسرائیلی که حدود یک‌هزار و ۳۰۰ نفر آن‌ها غیرنظامی هستند کشته و حدود ۲۴۰ نفر نیز توسط نیروهای حماس به اسارت گرفته شده‌اند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *