وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد: در قلب شهر غزه هستیم

ملی مذهبی _ آمریکا روز سه‌شنبه ۷ نوامبر (۱۶ آبان) در واکنش به اظهارات نتانیاهو اعلام کرد با اشغال طولانی‌مدت جدید نوار غزه توسط اسرائیل مخالف‌ است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل‌ به تازگی در مصاحبه‌ای با یک شبکه خبری آمریکایی گفت اسرائیل پس از جنگ، “کنترل امنیتی غزه را برای مدتی نامحدود” در اختیار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: «دیدگاه ما این است که فلسطینی‌ها باید در خط مقدم این تصمیمات باشند و غزه سرزمین فلسطینی است و سرزمین فلسطینی باقی خواهد ماند.»

او افزود: «به طور کلی، ما از اشغال مجدد غزه حمایت نمی‌کنیم.»

در سال ۲۰۰۵ اسرائیل پس از ۳۸ سال اشغال نوار غزه از این منطقه عقب‌نشینی کرد. پس از آن‌که شبه‌نظامیان حماس کنترل این منطقه را به دست گرفتند، اسرائیل غزه را محاصره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به حمله گسترده حماس در ۷ اکتبر گفت که در ایالات متحده این اتفاق‌نظر وجود دارد که در نوار غزه “بازگشت به وضعیت ۶ اکتبر [یک روز پیش از حمله حماس] وجود نخواهد داشت”.

پاتل گفت: «اسرائیل و منطقه باید امن باشند و غزه دیگر نباید به پایگاهی بدل شود که بتوان از آنجا حملات تروریستی علیه مردم اسرائیل یا هر کس دیگری انجام داد.»

نتانیاهو: غزه در محاصره است و عملیات در داخل شهر جریان دارد

بنیامین نتانیاهو در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که ارتش اسرائیل محاصره شهر غزه را تنگتر کرده و نیروهای نظامی هم‌اکنون به داخل شهر رسیده‌اند. نخست وزیر اسرائیل تهدید کرد: «هر ساعت و هر روز فشار را بر حماس افزایش می‌دهیم.»

نتانیاهو اضافه کرد “هزاران تروریست هم روی زمین و هم درون تونل‌ها” کشته شده‌اند و مراکز فرماندهی، مواضع و “تعداد زیادی” از تونل‌های حماس منهدم شده‌اند.

نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «حماس متوجه می‌شود که ما به مکان‌هایی می‌رسیم که فکر می‌کرد هرگز نخواهیم رفت.» او در ادامه تأکید کرد تا زمانی که حماس گروگان‌های اسرائیلی را آزاد نکند، هیچ آتش‌بس در کار نخواهد بود و سوختی به نوار غزه تحویل داده نخواهد شد.

نتانیاهو بار دیگر از غیرنظامیان فلسطینی خواست برای امنیت خود به سمت جنوب بروند. نتانیاهو گفت: «ما متوقف نخواهیم شد.»

همزمان وزیر دفاع اسرائیل نیز اعلام کرد سربازان اسرائیلی وارد مرکز غزه شده‌اند. یوآو گالانت عصر سه‌شنبه (۱۶ آبان) در یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی گفت: «ما در قلب شهر غزه هستیم.»

او نوار غزه را “بزرگترین پایگاه تروریستی که بشر تا کنون ساخته است” توصیف کرد. گالانت با رد هرگونه وقفه بشردوستانه پیش از آزادی بیش از ۲۴۰ گروگانی که حماس در اسارت خود دارد گفت: «ما تا رسیدن به پیروزی و بازگشت گروگان‌ها به خانه ادامه خواهیم داد.»

وزیر دفاع اسرائیل گفت که یحیی سنوار، رهبر جنبش و رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، در پناهگاه خود منزوی شده است. به گفته گالانت پس از جنگ، نه اسرائیل و نه حماس بر نوار غزه حکومت خواهند کرد.

امیدواری تایلند نسبت به آزادی گروگان‌های تایلندی توسط حماس

به گزارش “نیویورک تایمز” مقامات مصری و قطری در گفت‌وگوهای خود با وزیر خارجه تایلند اظهار داشته‌اند گروگان‌های تایلندی به دلیل آنکه ارتباطی با جنگ حماس و اسرائیل ندارند، جزو گروگان‌های بعدی خواهند بود که توسط حماس آزاد خواهند شد.
پارنپری باهیدها نوکارا، وزیر خارجه تایلند هفته پیش به خاورمیانه سفر کرد تا برای آزادی گروگان‌های تایلندی در اسارت حماس رایزنی کند. گفته می‌شود ۲۴۰ تن توسط حماس در جریان حمله روز هفتم اکتبر گروگان گرفته شدند و پس از شهروندان اسرائیلی، اتباع تایلندی دومین گروه بزرگ گروگان گرفته شده توسط حماس به شمار می‌روند.

عفو بین‌الملل: گروگان‌گیری جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل از حماس خواست تا همه گروگان‌های غیرنظامی را آزاد کند. اگنس کالامار، دبیرکل عفو بین‌الملل در پیامی در شبکه اجتماعی “اکس” (توییتر سابق) نوشت که آزادی این گروگان‌ها باید به فوریت و بدون قید و شرط اتفاق بیفتد.

کالامار در بیانیه‌ای تأکید کرد: «گروگان‌گیری و ربودن غیرنظامیان بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع است و جنایت جنگی به شمار می‌رود. با گروگان‌ها باید به صورت انسانی و مطابق با قوانین بین‌المللی رفتار شود و نباید در ویدیوهای آنلاین نشان داده  یا مجبور به اظهارنظر شوند.» عفو بین‌الملل همچنین خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *