وزیر نفت ایران می‌گوید محدودیتی برای عرضه بنزین وضع نشده است

پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد «احتمال افزایش قیمت بنزین» و نیز اعمال طرح «سقف سوخت‌گیری» در جایگاه‌های بنزین، وزیر نفت ایران مدعی شد که محدودیتی برای ارائه بنزین وضع نشده است.

خبرگزاری ایسنا روز یکشنبه به نقل از جواد اوجی، وزیر نفت در دولت ابراهیم رئیسی، نوشت که فعالیت هیچ‌یک از چهار هزار و ۴۰۰ جایگاه سوخت‌رسانی در سراسر کشور متوقف نشده و بحث افزایش بهای بنزین «نه در دستور کار دولت، و نه در دستور کار مجلس شورای اسلامی است».

او همچنین گفت که تنها محدودیت اعمال شده، «روی کارت جایگاه‌داران» است، اما جزئیاتی از این محدودیت اعلام نکرد.

در حال حاضر و به گفته وزیر نفت ایران، سهمیه بنزین خودروها «۶۰ لیتر به قیمت ۱۵۰۰ تومان، و ۱۵۰ لیتر به قیمت ۳۰۰۰ تومان» در نظر گرفته شده و جواد اوجی می‌گوید استفاده از کارت جایگاه‌داران مربوط به «زمان اضطرار» است. او می‌گوید این تقسیم‌بندی برای جلوگیری از قاچاق سوخت صورت گرفته است.

بررسی‌های رادیوفردا در خردادماه امسال نشان می‌دهد که به رغم تکذیب افزایش بهای سوخت توسط مقام‌های حکومتی، دولت ایران در تدارک افزایش قیمت بنزین است، و پروندهٔ افزایش قیمت بنزین همچنان روی میز دولت است.

در این زمینه روز شنبه یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در گفت‌وگو با شفقنا گفت که «احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد»، و «تصور من این است که این کار را انجام می‌دهند».

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی، با اشاره به آنچه «آزمون و خطا» توسط دولت خواند، افزود: «آزمون و خطا هم برای این بوده که جامعه را آماده کنند تا قیمت سوخت را افزایش دهند چون همانطور که در گذشته شاهد بودیم، در این شرایط، ارزیابی در جامعه انجام می‌دهند تا بتوانند سیاست‌های خود را اعمال کنند؛ بنابراین تصور من این است که احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد.»

دولت جمهوری اسلامی ایران بامداد ۲۴ آبان سال ۱۳۹۸ بدون اعلام قبلی و در حالی که مقام‌های حکومتی تا آخرین ساعت‌ها هرگونه افزایش قیمت بنزین را تکذیب می‌کردند، اقدام به «سهمیه‌بندی» و «افزایش بهای بنزین آزاد» کرد.

این افزایش قیمت بنزین موجی از اعتراضات در تهران و دیگر شهرهای ایران را در پی داشت که در جریان آن صدها تن از مردم و جوانان معترض با شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته و هزاران تن از معترضان بازداشت شدند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *