ویزیت بیش از یک میلیون نفر از زائران توسط پزشک‌های داوطلب در پیاده‌روی اربعین

خبرگزاری میزان – به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ سعید اوحدی، سخنگوی ستاد اربعین جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات بی وقفه هلال احمر به زائران اربعین حسینی گفت: از صبح ۲۷ مردادماه که عملیات بزرگ امدادی و درمانی هلال‌احمر در ایران و عراق آغاز شد و تا ساعت ۸ صبح امروز ۱۵ شهریور ۱۴۰۲، به ۱۶۵ هزار و ۲۱۴ نفر در داخل کشور خدمات امدادی و بشردوستانه و به ۲ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۶۵۲ نفر در عراق، خدمات درمانی ارائه شده است.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی در جمعیت هلال احمر همچنین از اعزام و انتقال ۹۰۱ مصدوم در خاک عراق و ۲۰۸۶ مصدوم در داخل کشور به مراکز درمانی خبر داد.

اوحدی گفت: در این مدت به بالغ بر ۵۳۸ هزار نفر خدمت درمانی سرپایی و پرستاری در مراکز درمانی هلال احمر ارائه شده که از این تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۴۱ نفر به مراکز مستقر در خاک عراق مراجعه کرده و الباقی در پایانه‌های مرزی و داخل کشور خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

او همچنین از ارائه یک میلیون و ۳۸ هزار ویزیت عمومی و تخصصی در مراکز درمانی هلال احمر مستقر در کشور عراق خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۰۱ هزار و ۵۳۵ مورد توسط پزشک عمومی و ۱۳۶ هزار و ۸۵۸ مورد توسط پزشکان متخصص ویزیت شده و همچنین ۸ هزار و ۵۹۹ مورد نیز خدمات پاراکلینیکی ارائه شده است. اوحدی از مشارکت داوطلبان هلال‌احمر در برپایی اردوگاه اسکان برای ۶۰ هزار و ۱۸۶ نفر از زائران حسینی در پایانه‌های مرزی و شهر‌های مجاور آن‌ها در داخل کشور خبر داد.

او در پایان گفت: در مدت مذکور عوامل جمعیت هلال احمر در مجموع و در دو سوی مرز‌های ایران و عراق ۲ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۸۶۶ خدمت درمانی، امدادی و بشردوستانه ارائه کرده‌اند.

لازم به ذکر است که عملیات هلال احمر در صورت نیاز و پس از روز اربعین نیز تداوم خواهد یافت تا آخرین شهروندان نیز به کشور بازگردند.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *