پاداش «برای عدالت»؛ آمریکا تا ۱۰ میلیون دلار برای اطلاعات درباره احمدی، خطیبی و نیک‌آیین می‌پردازد

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه بار دیگر با انتشار اسامی و تصاویر سه «عامل سایبری» جمهوری اسلامی اعلام کرد «پاداشی تا سقف ۱۰ میلیون دلار برای اطلاعات» درباره آنها تعیین کرده است.

منصور احمدی، احمد خطیبی عقدا، و امیرحسین نیک‌آیین راوری اسامی این سه نفر است که وزارت امور خارجه ایالات متحده در چارچوب برنامه «پاداش برای عدالت» برای اطلاعات منجر به دستگیری‌شان جایزه تعیین کرده است.

به گفته وزارت امور خارجه، «این هکرها مراکز مراقبت‌های بهداشتی، خدمات حمل و نقل، تاسیسات و سایر زیرساخت‌های حیاتی را در ایالات متحده و سراسر جهان هدف قرار دادند.»

وزارت امور خارجه پیشتر عنوان کرده بود این سه عامل سایبری جمهوری اسلامی در روز ۱۰ اوت سال گذشته میلادی از سوی هیئت منصفه دادگاه فدرال در شهر نیوآرک، ایالت نیوجرسی، به «توطئه برای ارتکاب کلاھبرداری و فعالیت‌ھای مرتبط با رایانه‌ها، خسارت عمده به یک رایانه محفوظ، و ارسال مطالبه در رابطه با آسیب رساندن به یک رایانه محفوظ» محکوم شده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا تابستان سال گذشته نیز با انتشار اعلامیه‌ای مشابه، پاداشی ۱۰ میلیون دلاری برای هر گونه اطلاعات منجر به دستگیری این سه فرد تعیین کرده بود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *