پاسخ کره شمالی به سازمان ملل درباره سرنوشت سرباز آمریکایی

پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد که کره شمالی در مورد یک سرباز آمریکایی که در ۱۸ ژوئیه پس از عبور از مرز محافظت شده با کره جنوبی بازداشت شد، پاسخ بسیار کوتاهی به فرماندهی سازمان ملل ارائه کرده است.

پیش‌تر فرماندهی نیروهای سازمان ملل و کره شمالی، درباره‌ پرونده تراویس کینگ، سرباز آمریکایی که دو هفته گذشته از مرز بین دو کره وارد کره شمالی شد، گفت‌وگو کرده بودند.

با این حال، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که کره شمالی تنها درخواست فرماندهی سازمان ملل برای اطلاعات در مورد تراویس کینگ، سرباز ارتش آمریکا را پذیرفته و از ارائه اطلاعات دقیق درباره او خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رایدر در یک کنفرانس مطبوعاتی با استفاده از مخفف نام رسمی کره شمالی، جمهوری دموکراتیک خلق کره، گفت: «می‌توانم تایید کنم که کره شمالی به فرماندهی سازمان ملل پاسخ داده است، اما هیچ پیشرفت قابل توجهی برای ارائه ندارم.»

وقتی سخنگوی پنتاگون برای ارائه توضیح بیشتر در مورد پاسخ کره‌شمالی دوباره مورد پرسش قرار گرفت گفت که پیام کره شمالی به فرماندهی سازمان ملل تنها «تایید» دریافت تقاضای فرماندهی سازمان ملل برای تحقیقات بود.

پرونده تراویس کینگ که در ۱۸ ژوئیه در حالی که در حال سفر به منطقه غیرنظامی شده در مرز دو کره بود، وارد کره شمالی و بازداشت شد، ایالات متحده آمریکا را در یک معضل دیپلماتیک جدید با کره شمالی قرار داد.

کینگ که در ژانویه ۲۰۲۱ به ارتش ایالات متحده ملحق شده بود.

این حادثه همزمان با افزایش تنش در شبه­‌جزیره کره روی می‌دهد. کره شمالی در هفته‌های گذشته، در واکنش به ورود یک زیردریایی موشک بالستیک اتمی آمریکا به بندری در کره جنوبی، چند موشک بالستیک پرتاب کرد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *