پخش اخبار جعلی درباره رویارویی زیردریایی‌های فلوریدا و فاتح پس از اعلام خبر عبو…

پخش اخبار جعلی درباره رویارویی زیردریایی‌های فلوریدا و فاتح

🔹 پس از اعلام خبر عبور زیردریایی آمریکایی فلوریدا، از کانال سوئز به سمت خلیج فارس، توسط سنتکام، در ۳ هفته گذشته پیوسته اخبار جعلی زیادی درباره این زیردریایی منتشر شده‌است. زیردریایی فلوریدا قادر به حمل و پرتاب ۱۵۴ موشک کروز تاماهاوک است.

🔹 برخی کاربران هوادار جمهوری اسلامی با انتشار تصویری نوشته‌اند: «شناسایی زیردریایی فلوریدا توسط زیردریایی فاتح ارتش باعث رسوایی نیروی دریایی آمریکا شد و فرمانده زیردریایی تنزیل درجه شد».

🔹 عکسی که برای این ادعا استفاده شده قدیمی، مربوط به ۱۰ سال پیش و مراسم تصویر ناخدا دیوید کرک فرمانده پیشین زیردریایی فلوریدا است.

🔹 هیچ مدرکی در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده که نشان دهد ناخدا گابریل انسیو، تنزل درجه پیدا کرده و مدعی هم هیچ منبعی برای ادعایش ذکر نکرده‌است.

🔹 کل ماجرای شناسایی زیر دریایی فلوریدا توسط ارتش جمهوری اسلامی که دو هفته پیش توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام شد، مبهم و محل تردید است.

🔹 آمریکایی‌ها می‌گویند در تاریخ مورد اشاره مقام‌های ایرانی زیردریایی‌شان اصلا از تنگه هرمز عبور نکرده است.

🔹 طرف ایرانی نیز تاکنون به جز ویدئویی مبهم که در صدا و سیما منتشر شده، سندی در اثبات ادعای رویارویی با زیردریایی آمریکایی منتشر نکرده‌ است.

🔹 تصاویری که صداوسیما منتشر کرده‌است هیچ علامت و یا شاهدی ندارد که اثبات کند این زیردریایی فلوریدا است.

🔹 دو ادعای فرمانده نیروی دریایی که «یگان اسکورتی از جمله یک ناوشکن سنگین زیردریایی فلوریدا را همراهی می‌کرده» و «زیردریایی هسته‌ای آمریکا در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک‌شدن و عبور بود» همدیگر را نقض می‌کنند.

🔹 بنابراین این ادعا که «شکست اطلاعاتی و شناسایی شدن این زیردریایی پنهانکار توسط زیردریایی ارتش باعث رسوایی بزرگی برای نیروی دریایی آمریکا شد و به همین‌علت فرمانده زیردریایی فلوریدا تنزیل درجه گردید» نشان «نادرست» می‌گیرد.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *