پس از سال ها تاخیر، Amtrak به سمت قطارهای سریعتر در شمال شرقی حرکت می کند

پس از سال‌ها تأخیر و بحث‌های ایمنی و طراحی، Amtrak یک قدم به آوردن قطارهای پرسرعت جدید به کریدور شلوغ شمال شرقی نزدیک‌تر شده است.

مقامات آمتراک اواخر روز جمعه گفتند که قطارهای جدید که در یک سری آزمایش‌های مدل‌سازی کامپیوتری شکست خورده‌اند، در چهاردهمین آزمایش گذرانده‌اند و توسط اداره راه‌آهن فدرال تایید شده‌اند تا آزمایش‌های خود را در خطوطی که از واشنگتن دی سی به مقصد می‌روند آغاز کنند. بوستون

قطارهای سریع‌تر و جادارتر – مجموعه‌ای از لوکوموتیوها به اضافه واگن‌های مسافربری – با قیمتی در حدود 1.6 میلیارد دلار عرضه می‌شوند و قرار است جایگزین قطارهای ناوگان Acela شوند که باید در پایان چرخه عمرشان در سال 2016 از رده خارج می‌شدند.

قطارهای جدید براق قرمز، سفید و آبی Avelia Liberty به دلیل محدودیتی که توسط مسیرهای قدیمی راهرو شمال شرقی اعمال می‌شود، با حداکثر سرعت حدود 160 مایل در ساعت حرکت می‌کنند که 10 مایل سریع‌تر از قطارهای فعلی Acela است و انتظار می‌رود که کج شوند. برای یک سواری سریع تر و نرم تر در اطراف پیچ ها. آنها تا 386 مسافر را در خود جای می دهند که افزایش 25 درصدی را نشان می دهد.

Amtrak در بیانیه ای گفت: آزمایش در مسیرها “گام بعدی در فرآیند صدور گواهینامه ایمنی است که منجر به راه اندازی خدمات درآمدی می شود.”

کلیف کول، سخنگوی آلستوم، سازنده فرانسوی قطارهای جدید، حرکت به سمت آزمایش در مسیر را به عنوان پیشرفتی برای مسافرانی که به زودی تجربه سفر کاملاً جدیدی را در شلوغ ترین کریدور ریلی آمریکا کشف خواهند کرد، ستایش کرد.

اما این پروژه که سه سال از برنامه زمان‌بندی عقب‌تر است، با ناکامی‌های بزرگی مواجه شده است و آمتراک نگفته است که قطارها چه زمانی برای مسافران آماده می‌شوند. طبق گزارش بازرس کل، پاییز گذشته، خدمات ریلی مسافری اکتبر 2024 را برای راه اندازی قطارهای جدید هدف قرار داده بود. آلستوم که در حال ساخت قطار در هورنل، نیویورک است، تنها 10 مورد از 28 مورد قراردادی را تحویل داده است که در سال 2021 آماده می شوند. در حال حاضر، آن 10 قطار در حیاط قطار پنسیلوانیا بیکار می نشینند و برای مسافران آمتراک که به داخل و خارج از فیلادلفیا می روند قابل مشاهده است. ایستگاه خیابان 30.

در این میان، Amtrak بیش از 48 میلیون دلار را برای تعمیر و نگهداری هزینه کرده است تا قطارهای قدیمی Acela را به حرکت درآورد.

امیدهای زیادی در سال 2016 وجود داشت، زمانی که معاون رئیس جمهور وقت جوزف آر. بایدن جونیور و آنتونی آر. کوشیا، رئیس آمتراک در آن زمان، بیرون ایستگاه قطار ویلمینگتون، دل. ایستادند و 2.45 میلیارد دلار وام فدرال برای آمتراک اعلام کردند. برای آوردن سفر قطار سریع السیر به شمال شرق. در آن سال، آمتراک آلستوم را که ناوگان اصلی Acela را در سال 2000 ساخته بود، برای ساخت قطارهای جدید انتخاب کرد.

طبق شرایط قرارداد، آلستوم ملزم به ایجاد یک مدل کامپیوتری برای پیش‌بینی عملکرد قطارها قبل از شروع ساخت آنها بود – یک شرط حیاتی، زیرا اداره راه‌آهن فدرال، که مقررات ایمنی راه‌آهن را اجرا می‌کند، باید مدلی را تأیید کند. نشان می دهد یک قطار قبل از اینکه بتواند در مسیرهای کریدور شمال شرقی آزمایش شود ایمن است.

منحنی ها، پل ها و تونل های راهرو چالش خاصی را برای آلستوم ایجاد کردند. تخمین زده می شود که مسیرهای منطقه به بیش از 100 میلیارد دلار تعمیر و ارتقاء نیاز دارند تا قطارهای جدید به حداکثر سرعت در کل کریدور برسند.

تا سال 2019، این شرکت با مشکل مواجه شد. به گفته مقامات آمتراک و نمایندگان آلستوم، سازنده قطار به آمتراک گفت که مدل‌سازی کامپیوتری نشان می‌دهد که قطارهای جدید نمی‌توانند به طور ایمن در مسیرهای کریدور شمال شرقی حرکت کنند. با این وجود، آلستوم گفت که این شرکت می تواند مشکلات را حل کند و می خواهد به پیش برود.

Amtrak به آلستوم اجازه ساخت قطارها را با وجود مشکلات مدلسازی کامپیوتری داد زیرا به گفته مقامات Amtrak، آنها احساس می کردند که چاره دیگری ندارند. اخیراً، مقامات Amtrak اذعان کردند که در قرارداد با آلستوم برای محافظت از خود در صورتی که شرکت برای توسعه قطارهای کار با مشکل مواجه شود، نتوانسته‌اند پادمان‌هایی را در قرارداد با آلستوم اعمال کنند.

لورا میسون، معاون اجرایی آمتراک برای تحویل سرمایه، گفت: “من فکر می کنم اکنون پس از این واقعیت که آیا این باید یک مکانیسم قراردادی باشد یا نه، بحث هایی وجود دارد.”

تا ژانویه 2020، گزارش بازرس کل آمتراک درباره تداوم تأخیرها و مشکلات ایمنی در قطارها هشدار داد، همانطور که گزارش بازرس کل دیگری در سپتامبر 2023 هشدار داد. در یک نسخه ویرایش نشده از آن گزارش جدیدتر که توسط نیویورک تایمز به دست آمد، بازرسان دریافتند که قطارها هنوز در تست‌های مدل‌سازی شکست می‌خوردند و آن‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند دارای نقص هستند. این گزارش می‌گوید اگرچه می‌توان نقص‌ها را برطرف کرد، برخی از قطارها به «اصلاحات ساختاری و طراحی» نیاز داشتند در حالی که برخی دیگر به «اصلاحات درزگیر، زهکشی یا خوردگی» نیاز داشتند.

جیم ماتیوس، مدیر اجرایی انجمن مسافری راه آهن، یک گروه حمایتی، گفت که با پیشرفت هر دو آمتراک و آلستوم با آزمایش قطارها در ریل، توجه زیادی به فناوری کج شدن و اینکه چقدر به قطارها در ایجاد انحنا کمک می کند، خواهند داشت. در سرعت های بالا

آقای ماتیوس گفت: “من از اینجا به بعد انتظار یک رژیم آزمایشی بسیار روان را دارم زیرا اکثر مشکلات شناسایی شده اند.” اکنون که در کریدور شمال شرق هستند، خواهیم دید که آنها چگونه کار خواهند کرد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *