پس از نابودی حماس، نیروهای منطقه ای در غزه مستقر خواهند شد

پس از نابودی حماس، نیروهای منطقه ای در غزه مستقر خواهند شد

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که از هرگونه آتش بس در جنوب غزه بی اطلاع است. او گفت توافقی برای آتش‌بس وجود ندارد که من از آن مطلع باشم.

ساعتی پس از انتشار گزارش‌ خبرگزاری رویترز مبنی بر توافق سه‌جانبه اسرائیل و آمریکا و مصر، مبنی بر آتش‌بس در جنوب غزه حماس هم گفته بود این گروه هیچ اطلاعاتی در مورد توافق آتش‌بس در جنوب غزه ندارد.

در همین حال محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از چند روز سکوت به انتقاد از گروه تروریستی حماس پرداخت و گفت: سیاست‌ها و اقدامات حماس بیانگر عقیده مردم فلسطین نیست، سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیمات تشکیلات خودگردان بیانگر نظر و رای فلسطینی ها است؛ چر اکه تنها نماینده قانونی آنها است.

از سوی دیگر اعلام شد که وزیر خارجه آمریکا پس از سفری کوتاه به شش کشور عربی،‌ به اسرائیل باز می‌گردد. آنتونی بلینکن چهار روز پیش و برای اعلام همبستگی با دولت و مردم اسرائیل وارد تل‌آویو شده بود. وی سپس برای رایزنی با متحدان منطقه‌ای آمریکا به کشورهای مصر،‌ اردن،‌ امارات متحده عربی،‌ بحرین،‌ قطر و عربستان سعودی سفر کرده بود.

این در حالیست که سفیر اسرائیل در بریتانیا گفته: کشورش، حماس را نابود خواهد کرد. وی در گفت‌و‌گو با رادیو بی‌بی‌سی گفت: جنگ را حماس آغاز کرد؛‌ اما اسرائیل تمامش خواهد کرد.

در این میان برخی رسانه‌ های اسرائیلی در باره اهداف این کشور برای حمله زمینی به نوار غزه گفتند: هدف ارتش از انجام چنین عملیاتی خارج کردن کنترل نوار غزه از دست حماس و در نهایت جایگزین کردن یک نیروی بین‌المللی به جای آن است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت: بلافاصله پس از تسلط بر غزه یک نیروی بین‌المللی برای مدیریت و بازسازی آن به منطقه فراخوانده می‌شود و برای تشکیل این نیروی بین‌المللی بیشتر بر کشورهای عربی و و حوزه خلیج فارس تمرکز خواهد شد.

دیدار مشاور خامنه ای با نماینده حماس در تهران

علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی با نماینده حماس در تهران دیدار کرده و در این دیدار گفته: رژیم اسرائیل رفتنی است.

ولایتی به نماینده حماس گفته: شما و ملت فلسطین سرافراز و پیروز خواهید ماند و این مهم یک اصل قطعی است.

از زمان حمله حماس به اسرائیل و شروع درگیری‌ها، این دستکم سومین اظهار نظر مشاور خامننه ای درباره بحران جاری در خاورمیانه است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *