پنج نفر از کارکنان «فردای اقتصاد» همچنان در محل کار خود محبوسند

بر اساس گزارش آژانس امنیت سایبری ایالات متحده که روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه منتشر شد، هکرهای مورد حمایت چین حداقل برای پنج سال به برخی از زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده دسترسی داشته‌اند.

کریستوفر رای، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف‌بی‌آی، هفته گذشته به قانون‌گذاران آمریکایی گفته بود که هکرها می‌توانند «ویرانی به بار آورند و به دنیای واقعی آسیب برسانند.»

به گزارش وب سایت آمریکایی اکسیوس، این اقدام مشترک هکرهای مورد حمایت چین بیانگر تمایل شدید چین برای تصرف زیرساخت های ایالات متحده، فارغ از تلاش معمول برای سرقت اسرار دولتی واشینگتن است.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده، و دفتر تحقیقات فدرال روز چهارشنبه توصیه‌ای را منتشر کردند تا به اپراتورهای زیرساختی مهم در ایالات متحده در مورد منافع هکری چین هشدار دهند.

به گفته آنها افشای این اطلاعات تلاشی برای کمک به شرکت‌های کوچک و مالکان خصوصی است تا هکرهای چینی را در شبکه‌های خود شناسایی کنند.

بنابر این توصیه نامه گروه هکری «‌ولت تایفون» از آسیب‌پذیری در روترها، وی‌پی‌ان‌ها و فایروال‌ها ، برای هدف قرار دادن سیستم‌های آب، حمل‌ونقل، انرژی و ارتباطات در سراسر کشور استفاده کرده است.

این گزارش می‌گوید٬ هکرهای مورد حمایت پکن سیستم‌هایی را بررسی می‌کنند که گرمایش، سرمایش و آب را کنترل می‌کنند؛ دسترسی‌هایی که در صورت بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند به آن‌ها اجازه دستکاری این سیستم‌ها و ایجاد «شکست‌های زیرساختی قابل‌توجه» را بدهد. بر اساس این سند، هکرها همچنین به دوربین‌های امنیتی در تاسیسات حیاتی ناشناس نفوذ کرده اند.

بنابر گزارش اکسیوس، زیرساخت‌های حیاتی آمریکا دارای مشکلات عدیده سایبری و امنیتی است و با فقدان به روز رسانی‌های جدی روبروست.

حضور گروه هکری ولت تایفون درهنگام کنترل سیستم‌های دوربین‌های مداربسته برخی قربانیان دیده شده است و این دسترسی می‌تواند به این گروه اجازه دهد تا کنترل‌های حیاتی انرژی و آب را مختل کند.

ولت تایفون از تکنیک‌های به اصطلاح «زندگی خارج از زمین» استفاده می‌کند که هر گونه اثری از فعالیت‌های آن‌ را در شبکه محدود می‌کند و شناسایی بازیگران را دشوارتر می‌سازد.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای خطاب به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، اتهامات هک از سوی آمریکا را رد کرد و واشینگتن را به انجام حملات سایبری علیه پکن متهم کرد.

مقامات ایالات متحده به طور فزاینده ای نگران هستند که چین حملات سایبری مخربی را در حین یا پیش از حمله احتمالی چین به تایوان علیه زیرساخت‌های ایالات متحده انجام دهد.

مقامات کاناد، استرالیا و نیوزلند نیز روز چهارشنبه از حملات مشابهی علیه زیرساخت‌های خود خبر دادند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *