پکن اعمال فشار بر تایوان را متوقف کند

ایالات متحده روز شنبه در واکنش به رزمایش چین در تنگه تایوان با اشاره به «رصد دقیق» این رزمایش از چین خواست که فشارهای خود بر تایوان را متوقف کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما از پکن می‌خواهیم فشار نظامی، دیپلماتیک، و اقتصادی خود علیه تایوان را متوقف کند و در عوض وارد گفت‌وگوی معنادار با تایوان شود.»

به گزارش آسوشیتدپرس، در پی سفر اخیر ویلیام لای، معاون رئیس جمهوری تایوان به ایالات متحده، ارتش چین به عنوان «هشدار جدی»، رزمایشی را روز شنبه در اطراف تایوان آغاز کرد.

بنا بر این گزارش ارتش چین در این رزمایش «هماهنگی نیرو‌های دریایی و هوایی»، «آزمایش قابلیت‌های رزمی»، «تاکتیک‌های فراگیر»، و مشق «محاصره تایوان» را شبیه‌سازی کرد.

رزمایش چین به عنوان «هشدار جدی»، در واکنش به کاربرد عبارت «استقلال تایوان» و به دلیل آن چه «همکاری بین جدایی‌طلبان تایوان و عناصر خارجی» خوانده می‌شود، برگزار شد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع تایوان، ۲۶ فروند از مجموع ۴۲ فروند هواپیمای نظامی چینی شرکت‌کننده در این رزمایش از خط میانی تنگه تایوان گذشتند.

همزمان تایوان با استقرار هواپیماها، کشتی‌ها، و سامانه‌های موشکی واکنش نشان داد و همزمان «تحرکات تحریک‌آمیز» چین را نیز محکوم کرد.

این تنش طولانی‌مدت از جدایی چین و تایوان در سال ۱۹۴۹ ناشی می‌شود. پکن همچنان تایوان را یک استان جداشده چین و بخشی از قلمرو خود می‌داند و روابط خارجی آن را تایید نمی‌کند.

منابع: آسوشیتدپرس و رویترز

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *