پیام تسلیت نزدیک به ۸۰۰ فعال مدنی، فرهنگی و سیاسی به مناسبت درگذشت زهرا شجاعی

ملی مذهبی _ در پی درگذشت زنده باد زهرا شجاعی که عمری در جهت اهداف اصلاحی و به خصوص احقاق حقوق زنان فعالیت‌های چشمگیری انجام داده بود، ۷۸۲ نفر از فعالان سیاسی و مدنی و فرهنگی با تمجید از این تلاش‌ها، یاد و راه او را گرامی داشتند.

متن امضا شده به شرح زیر است:
به نام خدا
انا لله و انا الیه راجعون
در تاریخ ایران، احزاب، شخصیت‌ها و نهادهای بسیاری برای بازگرداندن زنان به جایگاه اصلی خود تلاش کرده‌اند، اما تلاش زنانی که هم به متون دینی تسلط داشته‌اند و هم دغدغه حقوق زنان داشته‌اند، در بخش‌های مذهبی جامعه ایران تأثیر بهتری داشته است. زنده‌یاد بانو زهرا شجاعی یکی از این زنان بود که با نهایت تأسف و تألم، این زن مسلمان و مبارز، پس از گذراندن دوره‌ای بیماری، در سن ۶۷ سالگی چشم از جهان فرو بست. 

خانم شجاعی از نخستین زنانی بود که با برآمدن آفتاب دولت اصلاحات، وارد کابینه شد و به تعبیر خودش سد مردانه دولت را شکست. ایشان همچون مرحومه اعظم طالقانی، در انتخابات ریاست جمهوری اخیر کاندیدا شد تا تعبیر “رجل سیاسی” را که از شرایط رئیس جمهور است، به چالش بکشد. تلاش‌های این بانوی مبارز و مسلمان برای احقاق حقوق زنان، کتابی است دارای سرفصل‌های متعدد که اگر گشوده و گفته شود، می‌تواند تأثیر بسیاری بر جامعه زنان ایران داشته باشد.

مرحوم دکتر زهرا شجاعی، زنی متفکر بود که در عرصه عمل اجتماعی نیز حضور فعالی داشت و آن‌گاه که پس از سال‌ها فعالیت در دولت‌های مختلف، با مانع مواجه شد، ایشان پا پس نکشید و به فعالیت حزبی و مشارکت فعال در عرصه جامعه مدنی پرداخت. 

وجود سرکار خانم زهرا شجاعی و پویش‌ها و رویش‌های فکری ایشان در حوزه‌های مختلف مرتبط با حقوق زنان و تلاش‌های اجرایی ایشان، منشأ خیرات و برکات بسیاری برای جامعه ایران بود و خواهد بود. او نه تنها نسبت به حقوق زنان حساس بود، بلکه پیگیری بسیاری درباره حقوق زندانیان سیاسی و محصورین به ویژه مهندس میرحسین موسوی داشت.  

ما جمعی از فعالان مدنی، فرهنگی و سیاسی ایران، این ضایعه بزرگ را به آحاد جامعه ایران و به خانواده ایشان، به‌ویژه همسر آن مرحومه، روحانی فرهیخته، جناب دکتر مرادعلی توانا و دختران گرامی ایشان تسلیت می‌گوییم.
راهشان پر رهرو

برای دیدن اسامی امضاکنندگان فایل ضمیمه را ببینید

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *