پیتر ناوارو، دستیار سابق ترامپ، به دلیل سرپیچی از کنگره به 4 ماه زندان محکوم شد.

پیتر ناوارو، مشاور تجاری دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که به طرح ریزی برنامه‌هایی برای حفظ آقای ترامپ در قدرت پس از انتخابات 2020 کمک کرد، روز پنجشنبه به دلیل سرپیچی از احضاریه کمیته مجلس نمایندگان که در مورد ژانویه تحقیقاتی را انجام می‌داد، به چهار ماه زندان محکوم شد. 6، 2021، حمله به ساختمان کنگره.

آقای ناوارو، 74 ساله، در سپتامبر مجرم شناخته شد دو مورد جنایت در مورد تحقیر جنایی کنگره، او را به دومین دستیار ترامپ تبدیل کرد که با مجازات یکی از تحقیقات اصلی در مورد شورش کنگره روبرو شد. قاضی ناظر بر این پرونده، آمیت پی مهتا، دفاع اولیه آقای ناوارو را رد کرده بود: اینکه آقای ترامپ شخصاً به او دستور داده بود که با این احضاریه همکاری نکند، و او معتقد بود که تحت حمایت امتیاز اجرایی است.

قاضی مهتا پس از یک جلسه پرتنش دو ساعت و نیم که در آن بارها با ادعای آقای ناوارو مبنی بر امتیاز اجرایی مخالفت کرد، گفت: «کلمات «امتیاز اجرایی» افسون‌های جادویی نیستند.

او گفت: «این یک کارت خروج از زندان نیست.

آقای ناوارو همچنین به پرداخت 9500 دلار جریمه محکوم شد. او فعلاً از زندان بیرون خواهد ماند، حداقل تا زمانی که قاضی مهتا تصمیم بگیرد که آیا او می‌تواند تا زمانی که محکومیت خود را تجدید نظر کند، آزاد بماند یا خیر.

پیش از این، قاضی در یک تبادل آزمایشی با وکلای آقای ناوارو، تصمیم آقای ناوارو مبنی بر نادیده گرفتن احضاریه را مشخص کرد، حتی در زمانی که دیگر دستیاران آقای ترامپ در حال مذاکره در مورد اینکه آیا این احضاریه را رعایت کند یا خیر. او گفت: “من برای مشتری شما احترام زیادی قائل هستم و آنچه را که او به صورت حرفه ای به دست آورده است، انجام می دهم.” این رفتار او را ناامیدکننده‌تر می‌کند.»

آقای ناوارو که از پاسخ‌های قاضی مهتا به یکی از وکلای خود متعجب شده بود، در نقطه‌ای از جای خود برخاست تا برخلاف آنچه او گفته بود توصیه وکلایش بود، صحبت کند.

آقای ناوارو با بازگو کردن روند فکری خود هنگام دریافت احضاریه، گفت که در مورد همکاری با او تردید داشت و امیدوار بود که پرونده او به طرحی برای دستیاران کاخ سفید تبدیل شود که توسط کنگره احضار شده بودند.

او گفت: “تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که رونوشت شما را امروز اینجا بخوانند و خواهند دانست که چه کار کنند، قربان.” “نمیدونستم چیکار کنم.”

خارج از دادگاه منطقه فدرال در واشنگتن، آقای ناوارو، که در یک روز گرم بی‌سابقه توسط خبرنگاران و دوربین‌ها احاطه شده بود، بلافاصله توسط هکرها غرق شد که سوت می‌زدند و با وکلایش به دنبال فضایی در پشت سر او می‌شدند تا تابلوها را به صدا درآورند.

در این هیاهو، آقای ناوارو با سرکشی برای دفاع قانونی خود درخواست کمک مالی کرد و افزود که در صورت انتخاب مجدد آقای ترامپ به ریاست جمهوری، “انتظار یا امیدی به” عفو او نداشت.

آقای ناوارو، اقتصاددانی که در هاروارد تحصیل کرده و منتقد سرسخت چین است، قبل از اینکه تمرکزش را روی واکنش همه‌گیر بگذارد، به عنوان مشاور تجاری آقای ترامپ خدمت می‌کرد. با این حال، پس از انتخابات 2020، او به طور فزاینده ای راه هایی را برای براندازی نتیجه رقابت و حفظ آقای ترامپ در قدرت جستجو کرد.

آقای ناوارو به همراه استفن کی. بنن، مشاور قدیمی ترامپ، طرحی را طراحی کردند که به نام جارو کردن خلیج سبز معروف است. بر اساس این استراتژی، آنها با متقاعد کردن قانونگذاران جمهوری خواه برای به چالش کشیدن مکرر نتایج در ایالت های مختلف و اعمال فشار بر مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، برای بی اعتبار کردن نتیجه، تلاش خواهند کرد تا صدور گواهینامه انتخابات را به تعویق بیاندازند. او همچنین در مورد نتایج رقابت‌ها تردید کرد و مواردی از بی‌نظمی‌های ادعایی را جمع‌آوری کرد و گزارشی سه قسمتی منتشر کرد که ادعا می‌کرد تقلب در انتخابات بخشی از آنچه او به عنوان یک «فریب بی‌نقص» توصیف می‌کند.

برای هفته ها، آقای ناوارو آشکارا استراتژی خود را جشن می گرفت. به اشتراک گذاری جزئیات طرح در خاطرات خود در سال 2021 و در مصاحبه با مجله رولینگ استون.

این تلاش‌ها در نهایت توجه کمیته مجلس نمایندگان را به خود جلب کرد که به دنبال اسناد و شهادت از آقای ناوارو بود.

هنگامی که کمیته با آقای ناوارو تماس گرفت، او بلافاصله از طریق ایمیل پاسخ داد و فقط “امتیاز اجرایی” را بیان کرد و هرگز با هیئت مدیره همکاری نکرد.

پس از رای دادن به توهین به آقای ناوارو، مجلس این موضوع را به وزارت دادگستری ارجاع داد که کیفرخواست هیئت منصفه عالی دریافت کرد.

قاضی مهتا به عدم ارتباط بین حضور عمومی آقای ناوارو و پاسخ او به کنگره اشاره کرد.

او گفت: «شما از صحبت با مطبوعات در مورد کاری که انجام دادید، خوشحال هستید، آن را در کتاب خود بنویسید، اما به تپه نروید و با کنگره که در حال بررسی اتفاقات و علل آن روز بود، صحبت نکنید.

وکلای آقای ناوارو 6 ماه معافیت و حداقل جریمه را درخواست کرده بودند. آنها ادعا کردند که اخراج وی از کمیته مجلس نمایندگان اساساً یک سوء تفاهم بود و افزودند که آقای ناوارو واقعاً معتقد بود که آقای ترامپ از امتیاز اجرایی استفاده کرده است.

وکلای او در درخواست مجازات ملایم‌تر گفتند که این پرونده به سؤالات حقوقی مبهم و حل نشده در مورد امتیازات اجرایی و تفکیک پیچیده قوا بین کنگره و کاخ سفید بستگی دارد – سؤالاتی که قاضی مهتا در طول ماه‌ها دعوای قضایی قبل از آن تلاش کرده بود آنها را حل کند. آزمایشی.

استنلی وودوارد جونیور، وکیل آقای ناوارو، روز پنجشنبه گفت: «ما در سفر خود برای درک اینکه امتیاز اجرایی به چه معناست و چگونه باید از آن استناد شود، یک نقطه توقف هستیم.

وی افزود: این پرونده هنوز به پایان نرسیده است.

قاضی مهتا از این پیشنهاد انتقاد کرد و خاطرنشان کرد که دیگران در مدار آقای ترامپ از احضاریه های کمیته مجلس نمایندگان تبعیت کرده اند.

او با عصبانیت پاسخ داد: «هر وکیلی ارزش نمکش را دارد،» به آقای ناوارو توصیه می‌کرد «با کنگره تعامل داشته باشد و بفهمد چه چیزی پوشش داده می‌شود و چه چیزی پوشش داده نمی‌شود».

قاضی مهتا همچنین اظهارات آقای وودوارد مبنی بر اینکه آقای ناوارو مسئولیت اقدامات خود را پذیرفته است و صرفاً در تلاش است تا قانون مربوط به امتیازات اجرایی را روشن کند، زیر سوال برد.

قاضی مهتا به ایمیل های جمع آوری کمک مالی و کنفرانس های خبری خارج از دادگاه اشاره کرد که در آن آقای ناوارو کمیته 6 ژانویه را به عنوان “تروریست های داخلی” و “دادگاه کانگورو” محکوم کرد.

قاضی مهتا گفت: «این نوع اظهارات از سوی کسی است که باید بهتر بداند که باعث می‌شود سیاست ما تا این حد خورنده باشد.

آقای بنن که در سال 2017 کاخ سفید را ترک کرد، در سال 2022 تقریباً به اتهامات توهین آمیز مشابهی محکوم شد. به چهار ماه حبس محکوم شد. او نیز همچنان که درخواست تجدید نظرش به جلو می رود، آزاد می ماند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *