پیروزی قاطع ترامپ در سه ایالت دیگر آمریکا در آستانه سه‌شنبه بزرگ

پیروزی قاطع ترامپ در سه ایالت دیگر آمریکا در آستانه سه‌شنبه بزرگ

ترامپ روز شنبه به راحتی در انتخابات حزبی جمهوری خواهان در میشیگان پیروز شد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین در میسوری و آیداهو نیز پیروز شد. در هر سه ایالت، ترامپ نیکی هیلی، آخرین رقیب باقی‌مانده‌اش را برای نامزدی ریاست‌جمهوری حزب شکست داد و به دیدار مجدد در انتخابات عمومی با جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، نزدیک‌تر شد.

ترامپ در میشیگان، هیلی را در تمام سیزده ناحیه شرکت کننده در گردهمایی نامزدها شکست داد. در مجموع، ترامپ با حدود 98 درصد آرا پیروز شد. پیت هوکسترا، رئیس حزب جمهوری‌خواه میشیگان این نتیجه را «پیروزی قاطع» خواند.

به گزارش رویترز، بیش از 1600 نفر از اعضای حزب در گردهمایی ریاست جمهوری در شهر گرند رپیدز در غرب میشیگان شرکت کردند، جایی که آنها نمایندگانی را برای ترامپ یا هیلی سفیر سابق سازمان ملل برای کنگره ملی نامزدی حزب در جولای انتخاب می‌کردند.

زمان هیلی برای تغییر مسیر رقابت نامزدی جمهوری‌خواهان به سرعت رو به پایان است. روز بعدی انتخابات سه شنبه بزرگ در 5 مارس است، بزرگترین روز در انتخابات مقدماتی، زمانی که 15 ایالت رای‌گیری را برگزار خواهند داد.

ترامپ با پیروزی در آیووا، نیوهمپشایر، نوادا، جزایر ویرجین ایالات متحده، کارولینای جنوبی، و اکنون میشیگان، میسوری و آیداهو، پیشتاز این رقابت است و هیلی به لطف حامیان مالی همچنان در رقابت باقی مانده است اما به نظر می‌رسد شانس چندانی برای تغییر مسیر انتخابات ندارد.

سه‌شنبه بزرگ چه روزی است؟

«سه‌شنبه بزرگ» که برای پنجم ماه مارس برنامه‌ریزی شده است، به روزی گفته می‌شود که حدود 10 ایالت (و یک سرزمین) انتخابات مقدماتی خود برای تعیین نامزدهای احزاب اصلی این کشور برای ورود به رقابت‌های ریاست‌جمهوری را برگزار می‌کنند. به طور کلی، «سه‌شنبه بزرگ» یک عنوان غیر رسمی برای یک روز سه‌شنبه خاص طی انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا است، زمانی که تعداد زیادی از ایالات‌ها انتخابات درون حزبی برای تعیین نامزد مدنظر خود را برگزار می‌کنند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *