پیش‌بینی مهدی چمران درباره حجاب‌بان‌ها: «به نتیجه نمی‌رسد»

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به خبر استخدام «۴۰۰ حجاب‌بان» در ایستگاه‌های مترو از سوی شهرداری تهران، گفت که حضور این افراد بدون همراهی نیروهای پلیس بی‌نتیجه می‌ماند.

مهدی چمران روز ۱۷ مرداد با اشاره به این که شهرداری برای استخدام این افراد از شورای شهر «نظرخواهی» نکرده است، گفت: «من می‌گویم تا نیروی انتظامی نباشد، گذاشتن این افراد در مترو به نتیجه نمی‌رسد.»

رئیس شورای شهر تهران با اذعان به ادامه مقاومت شهروندان در برابر حجاب اجباری گفت که هر روز «پیامک‌های زیادی» به او ارسال می‌شود که در مترو «بی‌حجابی» وجود دارد.

او سپس گفت: «آیا مترو مگر با خیابان فرق دارد؟ خیابان را درست کنید، مترو هم درست می‌شود.»

او همچنین ادعای «فشار» به شهرداری تهران را مطرح کرد و گفت که این نهاد «احتمالا» تحت تاثیر این فشارها از «نیروهای حجاب‌بان» استفاده می‌کند.

روز ۱۶ مرداد، روزنامه اینترنتی فراز گزارش داد که شهرداری پایتخت ۴۰۰ نیرو را به عنوان «حجاب‌بان» با حقوق ماهانه ۱۲ میلیون تومان برای استقرار در مترو استخدام کرده است.

بر اساس این گزارش، ماموریت نیروهای «حجاب‌بان» در متروی تهران، تذکر لسانی، ممانعت از ورود به واگن‌های مترو و تحویل زنانی که تن به حجاب اجباری نمی‌دهند به نیروهای انتظامی است.

این روزنامه اینترنتی درباره واحد جدید «حجاب‌بان» در شهرداری تهران، از قول یک منبع مطلع نوشت که این نیروها به عنوان «حجاب‌بان» توسط یگان حفاظت شهرداری تهران گزینش شده‌اند و کلاس‌های آموزشی مرتبط را گذرانده‌اند و به زودی در ایستگاه‌های متروی تهران وارد عمل خواهند شد.

مدیر روابط عمومی یگان حفاظت شهرداری تهران در این باره به فراز گفت این یگان قرار است از ورود «افراد بدون حجاب» جلوگیری کند و ادعا کرده بود که این «مطالبه مردم» است.

پیش از این در اردیبهشت‌ماه سال جاری تصاویری از نصب «پرده میان واگن‌های زنان و مردان» در مترو تهران منتشر شده بود و مدیرعامل مترو آن زمان اعلام کرد که نصب این پرده‌ها در تمامی قطارها و واگن‌ها انجام خواهد شد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، روز ۱۰ اردیبهشت‌ماه در شورای شهر پایتخت گفت که شهرداری در مورد حجاب با تشکیل «یگان حفاظت» و استفاده از «گروه‌های جهادی» اقدام به «کار ایجابی سنگین» در ۷۰ ایستگاه مترو کرده است.

با استفاده از گزارش‌های ایلنا، روزنامه فراز و رادیوفردا/ ع. ک./ ف. دو.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *