پیمانکاران فیلترینگ در ایران: قسمت ششم شرکت فناوری‌های تنظیم‌یار شریف شرکت «تنظ…

🌐 پیمانکاران فیلترینگ در ایران: قسمت ششم شرکت فناوری‌های تنظیم‌یار شریف

🔹 شرکت «تنظیم‌یار» یک استارتاپ استودیو و انکوباتور برای رشد و توسعه ایده‌های مرتبط با مسائل تنظیم‌گری و حاکمیتی (RegTech, GovTech) است.

🔹 کمیل شاه‌حسینی «تحلیل‌گر آزمایشگاه داده و حکمرانی» پژوهشکده سیاستگذاری شریف مدیر عامل تنظیم‌یار است. حسین میرزاپور (مشاور فعلی زارع‌پور و نماینده آزمایشگاه داده شریف که با علی باقری سروری جایگزین شد)، احمد رونقی خامنه و عمادالدین پاینده دیگر اعضای هیات‌مدیره آن هستند.

🔹 از جمله فعالیت‌هایی که در پورتفولیو تنظیم‌یار به آنها اشاره شده می‌توان به انرژی‌یار آیریک شریف (بنزینِ من)، همیار مسکن شریف (مترینا)، فناوری‌های تحول‌یار شریف (احراز هویت برخط – پیمانکار سامانه ثنا قوه قضاییه)، … و داتاپ (فناوری‌های مستندساز ادله الکترونیکی) اشاره کرد.

🔹 در اسناد فاش شده دادستانی، فایلی با نام «پروپوزال فنی سامانه مستندساز ادله الکترونیکی» که در آن سامانه داتاپ تنظیم‌یار شریف به عنوان «بستری جهت گردآوری و دسترسی به ادله الکترونیکی حقیقی و ارائه آنها به دادگاه» معرفی شده است.

🔹 این سامانه از چت‌های خصوصی کاربران اسکرین‌شات می‌گیرد. در این سند، تنظیم یار به بررسی تک تک پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام، واتس‌اپ، اینستاگرام، بله، ایتا می‌پردازد و توضیح می‌دهد که روش آنها برای امنیت، حذف پیام، ذخیره کردن پیام و… چیست و چه چالش‌های را برای سیستم آنها ایجاد می‌کند.

🔹 روش پیاده‌سازی این اپلیکیشن برای دسترسی به محتوای چت‌ها و ایمیل‌های گروه‌های هدف، پیاده‌سازی یک اپلیکیشن شخص ثالث برای گمراه‌کردن کاربران ذکر شده است. نام و مشخصات کسانی که بر روی این سیستم کار می‌کنند، در این سند ذکر شده است.

👈 در اینترنت‌آباد بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh


منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *