چرا ارتش ایران هواپیمای آواکس و ناو هواپیمابر یا ناوهلکوپتربر نداره؟؟؟ – مجله دارکوب



چرا ارتش ایران هواپیمای آواکس و چند مورد مهم دیگه نداره؟؟؟ – مجله دارکوب

سیستم کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد، با نام اختصاری آواکس، (به انگلیسی: Airborne early warning and control(AEW&C)) نوعی هواگرد با قابلیت دیده‌وری راداریِ است که به عنوان یک ایستگاه رادار نیرومند و متحرک برای انجام عملیات فرماندهی و کنترل و مدیریت جنگ (C2BM) طراحی شده‌است.

او هواپیمابر (به انگلیسی: Aircraft carrier) یک کشتی جنگی است که برای حمل کردن و پوشش دادن هواپیما‌ها و بالگردهای جنگی طراحی شده‌است و به عنوان یک فرودگاه شناور عمل می‌کند، و این‌گونه هواپیماها می‌توانند بدون سوخت‌گیری و توقف، عملیات در مسافت‌های دور را انجام دهند. این قابلیت باعث می‌شود نیاز به پایگاه های هوایی کمتر شود چون یک ناوهواپیمابر می‌تواند نقش یک پایگاه متحرک را ایفا کند. ناوهای هواپیمابر آمریکا قادر هستند ۱۵ سال بدون توقف حرکت کنند.

Instagram:
https://www.instagram.com/darkob.journal

تشکر از رسانه آجا مدیا

#ناوهواپیمابر #آواکس #ناوهلکوپتربر #مجله دارکوب

مجله دارکوب,دارکوب,دانستنی,ایران,نظامی,نیروی هوایی ارتش,تامکت,darkob,darkobb,darkoob,farsi journal,ناو هواپیمابر,آواکس,ناو هواپیمابر ایران,آواکس های ایران,ارتش ایران,قدرت نظامی ایران,ارتش جمهوری اسلامی ایران,نیروی زمینی ارتش,نیروی دریایی ارتش,هوانیروز,نیرو های نیابتی ایران,ارتش,تکاوران ارتش ایران,تكاوران ارتش ايران,ارتش ایران زمان شاه,ارتش ایران شاهنشاهی,قدرت موشکی ایران,موشک های ایران,پهباد های ایرانی,نیروی هوایی ایران,اف14 های ایران

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *