چرا دانشجویان خارجی به ایران برای تحصیل می‌آیند؟

ايران، يكي از کشورهاي فرهنگ تاريخي و تحصيلات علمي برجسته است که هر ساله بسياري از دانشجويان خارجي را براي تحصيل در رشته هاي مختلف پذيرا مي‌شود. اين پديده جذابيت ويژه‎اي براي دانشجويان خارجي ايجاد کرده است؛ به گونه اي که برخي از آغاز تحصيل در ايران يک تجربه يکباره زندگي مي‎نامند.

چرا دانشجويان خارجي به ايران براي تحصيل مي‎آيند؟ عوامل متعددي در جذب اين دانشجويان نقش دارند. يکي از مهمترين دليل‌ها، تاريخ و فرهنگ بزرگ ايران است. ايران، از هزاران سال پيش تا کنون تجربه‌‌ها و دانش زيادي را در برداشت هاي هنري و علمي خود در طول تاريخ نمايش داده است. همچنين، فرهنگ بسيار پذيرا و مهمان نواز ايراني ها، دانشجويان خارجي را در برابر اين مقصد تحصيلي ترغيب مي‎کند. امکانات آموزشي برجسته در سطح بين المللي، نيروي انساني متخصص و محيط زندگي مطلوب، موارد ديگري هستند که برخي از دانشجويان را به ايران جذب مي‎کند.

علاوه بر اين، هزينه تحصيل در ايران نيز يکي از عوامل مهمي است که دانشجويان خارجي را به اين کشور جذب مي‎کند. تحصيل در بعضي از کشورها با هزينه‎هاي بسيار بالا همراه است و برخي از دانشجويان امکان پرداخت هزينه‎هاي آن را ندارند. بر خلاف آن، تحصيل در ايران در مقايسه با کشورهاي ديگر قيمت‎هاي نسبتاً مناسبي را دارد. هزينه در سطح زندگي، مسکن و مواد غذايي نسبتاً پايين تر از بسياري از کشورهاي ديگر است.

به علاوه، کيفيت تحصيلات عالي در دانشگاه‎ها و موسسات تحصيلي معتبر ايران، يکي از استعدادهاي کليدي است که در تصميم گيري دانشجويان خارجي نقش مهمي دارد. دانشگاه‎هاي بزرگي مانند دانشگاه تهران، دانشکده علوم پزشکي شهيد بهشتي و دانشگاه صنعتي شريف، همواره جذابيت بسياري را براي دانشجويان خارجي داشته‌اند.

در نهايت، يک فاکتور مهم در تحصيل در ايران اين است که دانشجويان خارجي در اين کشور تجربه زندگي چندفرهنگي را تجربه مي‌کنند. تعامل با دانشجويان ایرانی و دیگر کشورهای جهان باعث می‌شود تا بین المللی بودن و کار گروهی را به طور عمده تجربه کنند. اين ارتباط باعث ايجاد بينشي جديد و دستیابي به تجربه‎هاي بيشتر در زمينه معرفت و فرهنگ شود.

دانشجويان خارجي ايران را فرصت تحصيل در يک محيط علمي و فرهنگي غني مي‎دهد. متدهاي تدريس بروز، تحقيقات پيشرفته، امکان دسترسي به منابع و کتابخانه هاي مناسب و همچنين فضاي زندگي مطلوب در دانشجاه‎هاي ايران، از ديگر دلايلي است که دانشجويان را به ايران جذب مي‌کند.

در نهایت، می‎توان گفت که تحصيل در ايران يک تجربه منحصر به فرد است که امکانات آموزشي و زندگي مطلوب در کنار فرهنگ و تاريخ ايران، دانشجويان خارجي را به این کشور جذب مي‎کند. اين تجربه زیبا و ماندگار، کمک می‎کند تا دانشجويان خارجي با فرهنگ و مردم ايران آشنا شوند و در کنار تحصيل خود، تجربه‎هاي فرهنگي و دوستي را تجربه کنند.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *