چرا دلایل روزنامه همشهری برای رد دخالت یگان ویژه در تخریب اموال مردم معتبر نیستن…

چرا دلایل روزنامه همشهری برای رد دخالت یگان ویژه در تخریب اموال مردم معتبر نیستند

🔹روزنامه همشهری با انتشار یک گزارش و اینفوگرافیک پنج دلیل آورده تا ثابت کند «پلیس‌نما»هایی که اموال مردم را تخریب می‌کنند، یگان‌ویژه نیستند.

🔹اشاره این روزنامه به ویدئویی است که در روزهایی اخیر از تخریب اموال مردم در یک کوچه بن‌بست منتشر شده است.

🔹بررسی‌های ما نشان می‌دهد اسناد و توضیحات قانع‌کننده‌ای برای رد هر پنج دلیل وجود دارد:

1️⃣ اول، همشهری می‌گوید «کلاه استفاده شده توسط پلیس نماها کلاه رسمی یگان ویژه نیست». این طور نیست. این ادعا پیش‌تر هم فکت‌چک شده است. تصاویری وجود دارند که نشان می‌دهد ماموران یگان‌ ویژه همین کلاه را به سر دارند.

2️⃣ دوم، گفته شده «وسایل و لباس‌های پلیس‌نماها ناقص بوده و مثلا سپر ندارد.» برای رد این ادعا هم می‌توان به تصاویری اشاره کرد که در هفته‌های اخیر در خبرگزاری فارس منتشر شده و در آن ماموران یگان ویژه سپر ندارند.

3️⃣ سوم، روزنامه همشهری می‌گوید «باتون‌های این افراد به ظاهر پلیس متفاوت از باتوم‌های نیروهای انتظامی است». در نتیجه این افراد پلیس‌نما هستند. اتفاقا خبرگزاری تسنیم روز دوم مهر ۱۴۰۱ گزارشی منتشر کرده که ماموران همین باتون را همراه دارند.

4️⃣چهارم، گفته شده «هیچ پلیسی هنگام ماموریت اجازه سیگار کشیدن ندارد» در نتیجه فردی که در ویدئو دیده می‌شود پلیس نیست. بله ماموران پلیس حین اجازه سیگار کشیدن ندارند، اما نمی‌توان با مشاهده تخلف یک مامور، منکر وجود او شد.

5️⃣ پنجم، همشهری می‌گوید: «قد و قواره پلیس‌نماها با استانداردهای اولیه پلیس هماهنگ نیست». یکی از شرایط اختصاصی استخدام یگان ویژه داشتن قد حداقل ۱۷۰ سانتیمتر است. حتی اگر قد فردی که در تصویر دیده می‌شود کمتر از ۱۷۰ سانتی‌متر باشد، باز هم به معنی «پلیس‌نما» بودن او نیست.

🔹شواهد زیادی از جمله اظهارات حسین همدانی، یکی از فرماندهان پیشین سپاه وجود دارد که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات «اراذل و اوباش» را نیز بکار می‌گیرد. علاوه بر این گزارش‌های مستندی از حضور کودکان بسیجی برای سرکوب اعتراضات وجود دارد.

🔹از این رو فکت‌نامه هر پنج دلیل همشهری را برای اثبات اینکه «افرادی که اموال مردم را تخریب می‌کنند از یگان ویژه نیستند»، رد می‌کند و به این ادعا نشان نادرست می‌دهد.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *