چرا پرونده علیه فانی ویلیس برای زنان سیاه پوست آشنا است؟

تانگالا ال. هالیس-پالمر وقتی فهمید که فانی تی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، و یکی از معدود دادستان های زن سیاه پوست منتخب کشور، پرونده مداخله در انتخابات علیه دونالد رئیس جمهور سابق آمریکا را رهبری خواهد کرد، احساس غرور کرد. جی ترامپ

اما با انتشار اخبار، این غرور با ناامیدی کاهش می یابد رابطه شخصی خانم ویلیس با همکار دادستان، ناتان جی ویدیک وکیل خارجی که او برای کمک به اجرای پرونده استخدام کرد. خانم هالیس پالمر، یک وکیل 40 ساله سیاه پوست از می سی سی پی، بیشتر از منتقدانی که تلاش می کنند خانم ویلیس را بدنام کنند، ناراحت است. در ابتدا، او به این اتهامات شک داشت. اما زمانی که خود خانم ویلیس این رابطه را پذیرفت، خانم هالیس برای دادستان که باید “کمی احتیاط بیشتر و کمی قضاوت بهتر” استفاده می کرد، ناامید شد.

آقای ترامپ و چندین متهم دیگر استخدام خانم ویلیس از آقای وید را تضاد منافع می‌خوانند و می‌خواهند خانم ویلیس و آقای وید رد صلاحیت شوند، که به طور بالقوه یک پرونده حیاتی علیه رئیس‌جمهور سابق را خاتمه می‌دهد و صدمات سنگینی به خانم ویلیس وارد می‌کند. شهرت، آبرو.

خانم هالیس-پالمر گفت: «وقتی در این موقعیت‌ها قرار می‌گیریم، فقط باید خیلی مراقب باشیم تا مهمات را به مردم ندهیم که دنبال ما بیایند.

روز پنجشنبه، یک قاضی گرجستان است برای شنیدن شواهدی در مورد رابطه برنامه ریزی شده است بین دو دادستان

وکیل مدافع یکی از هم‌مدافعان آقای ترامپ استدلال می‌کند که استخدام آقای وید توسط خانم ویلیس یک “شکل از خودفروشی” است که به خانم ویلیس انگیزه می‌دهد تا پرونده را ادامه دهد.

آقای وید از زمان استخدامش در سال 2021 بیش از 650000 دلار درآمد داشته است، در حالی که برای تعطیلات مشترکی که با خانم ویلیس رفته است، پول خرج کرده است، مسائلی که در جلسه استماع این هفته مهم خواهند بود. خانم ویلیس گفته است که هزینه های سفر شخصی مشترک “تقریباً به طور مساوی” بین او و آقای وید تقسیم شده است.

مصاحبه با دوازده زن سیاه‌پوست در مراحل مختلف حرفه‌شان نشان داد که آنها به طرز دردناکی در مورد وضعیت خانم ویلیس و رفتار او در انظار عمومی دچار تعارض هستند.

برای خیلی ها، تماشا کردن چیز دلخراشی دارد حمله آقای ترامپ و متحدانش به خانم ویلیس بیش از یک رابطه عاشقانه توافقی زمانی که او روبرو شده است اتهامات سوء رفتار و تجاوز جنسی. آقای ترامپ اخیراً توسط هیئت منصفه منهتن دستور داده شد پرداخت 83.3 میلیون دلار به نویسنده E. Jean Carroll برای بدنام کردن او پس از متهم کردن او به تجاوز جنسی چند دهه ای. هیئت منصفه مدنی نیز یافت آقای ترامپ مسئول آزار جنسی خانم کارول است.

برخی از رفتار خانم ویلیس به عنوان یک اشتباه ابراز تاسف کردند، اما نه اشتباهی که او را از پرونده علیه آقای ترامپ حذف کند. دیگران، با اندیشیدن به تجربیات خود در محل کار، نگرانی دیگری را مطرح کردند: آنها احساس می‌کنند که زنان سیاه‌پوست با استانداردهای متفاوتی رفتار می‌کنند و خانم ویلیس باید می‌دانست که هویت او، همراه با مخاطرات سیاسی عظیم این پرونده، ایجاد می‌کند. یک نور سفید داغ در رفتار شخصی او.

دونا برزیل، رئیس سابق کمیته ملی دموکرات، گفت: “من نمی توانم در مورد او به عنوان یک انسان قضاوت کنم، اما می توانم بگویم، از نظر نقش او به عنوان یک مدعی العموم، بله، او قضاوت بدی نشان داد.” و اضافه کرد که او همیشه بین زندگی شخصی و حرفه ای خود با “خط قرمز روشن” جدایی روشنی را حفظ کرده است.

او گفت که خانم ویلیس به عنوان یک زن رنگین پوست در موقعیتی قدرتمند با “جذاب” و “آنتیموس نژادی” روبرو شد.

اما، خانم برزیلی گفت، باید انتظار داشت که یک فرد بلندپایه درگیر در یک پرونده پرمخاطب، به ویژه موردی که مربوط به رئیس جمهور سابق ایالات متحده است، توجه شود.

خانم برزیل گفت: “او تحت نظارت عمومی است – او یک مقام دولتی است.” “با قلمرو می آید.”

جف دیسانتیس، سخنگوی دفتر خانم ویلیس، از اظهار نظر خودداری کرد.

بحث‌های مربوط به نژاد، جنسیت و معضل خانم ویلیس در چت‌های گروهی همراه با پیام‌های متنی، در بحث‌های میز آشپزخانه بین زوج‌ها و در پاتوق‌های دانشجویی مطرح شده است.

خانم هالیس پالمر گفت: “ما با تبعیض جنسی و همچنین نژادپرستی برخورد می کنیم.” “اما گاهی اوقات جنسیت کمی بدتر است.” او با شوهرش وکالت می کند و گفت که وقتی وارد دادگاه می شوند، مردم به طور خودکار تصور می کنند که او مشاور اصلی است. او افزود: “خیلی وقت ها مردم فکر می کردند که من دستیار او هستم.”

برخی از زنان رنگین پوست هنگام بحث علنی در مورد وضعیت مخمصه خانم ویلیس سعی کرده اند از طناب محکمی از همدلی و خشم عبور کنند.

این احساسات متضاد در جریان اخیر ظاهر شد بحث در برنامه گفتگوی روزانه “نما”.

آنا ناوارو-کاردناس، مجری برنامه، که یک آمریکایی نیکاراگوئه ای است، گفت: «من نیز بسیار عصبانی هستم. “زیرا وقتی شما یک زن رنگین پوست در چنین موقعیت بالایی هستید، می دانید که نظارتی که قرار است متوجه شما شود بیشتر از هر کس دیگری است و او باید خانه خود را تمیز نگه می داشت.”

سانی هاستین، که سیاه‌پوست و لاتین‌تبار است، قبل از اینکه اضافه کرد که با خانم ناوارو کاردناس موافق است، گفت: «مواد شما نمی‌تواند بدبو شود».

در برخی موارد، نگرانی ها در مورد درمان خانم ویلیس متعادل است ناراحتی در مورد اینکه چگونه رفتار او می تواند محکومیت احتمالی ترامپ را به خطر بیندازد.

فیث اودوبانگ، 25 ساله، رئیس انجمن دانشجویان حقوق سیاه دانشگاه شیکاگو، گفت: “واکنش اولیه من این بود که به نظر می رسید به نوعی تلاش نیمه دلانه برای بیرون راندن کل پرونده، که فکر می کردم فقط یک کشش باورنکردنی بود.”

اما اکنون او نگران است که اتهامات سوء رفتار علیه خانم ویلیس نتیجه را تا پس از انتخابات به تعویق بیندازد.

او گفت: «من معتقدم مردم آمریکا سزاوار این هستند که وقتی پای صندوق‌های رای رفتند، اطلاعات کافی داشته باشند.

برخی از ناظران حقوقی گفته‌اند که تلاش‌ها برای رد صلاحیت خانم ویلیس به دلیل قانونی متزلزل است. آنها می گویند اتهامات علیه خانم ویلیس هیچ ربطی به دخالت یا عدم دخالت آقای ترامپ در انتخابات این ایالت در سال 2020 و توطئه برای براندازی اراده رای دهندگان جورجیا ندارد. ولی وکلای متهمان می توانند با زیر سوال بردن قضاوت خانم ویلیس از اتهامات سوء رفتار برای تضعیف تصورات در مورد عادلانه بودن تعقیب قضایی استفاده کنند.

در سخنرانی ژانویه در یکی از قدیمی ترین کلیساهای سیاه پوست آتلانتا، خانم ویلیس پیشنهاد کرد که منتقدان او “کارت مسابقه” را بازی می کنند. او از استخدام خود آقای وید دفاع کرد و گفت که “مدارک بی عیب و نقص” او فقط به این دلیل زیر سوال رفته است که هر دو سیاه پوست هستند.

سناتور سابق کارول موزلی براون، دموکرات ایلینویز و اولین زن سیاه پوستی که در سنا خدمت کرد، گفت: «بدیهی است که به نفع کسی بود که او را پایین بیاورد. “این واقعیت که او یک زن سیاهپوست سرشناس است فقط به این معنی است که او هدف بزرگتری است.”

دیگران کمتر مطمئن هستند که نژاد یا جنسیت برای دامن زدن به این اتهامات محوری است، اما در عوض استدلال می‌کنند که هر کسی در موقعیت خانم ویلیس هدف حملات شخصی آقای ترامپ قرار می‌گیرد.

لوسی واکر، یک تحلیلگر داده 54 ساله از Decatur، GA، گفت که معتقد نیست نژاد یا جنسیت خانم ویلیس در بررسی دقیق نقشی داشته است.

خانم واکر گفت: «این ممکن است دلیلی داشته باشد، اما من فکر می‌کنم که آن‌ها ممکن است به دنبال بهانه‌ای باشند تا از آن خلاص شوند یا او را از پرونده خلاص کنند».

لیا دی. داتری، یک استراتژیست کهنه کار دموکرات، گفت که تمرکز بر زندگی شخصی خانم ویلیس، از برخی جهات، مطابق با نوع توجهی است که بسیاری در زندگی عمومی به دنبال دارد. او گفت، اما یک عارضه اضافه برای زنان سیاه پوست وجود دارد.

او گفت: «افرادی هستند که با این واقعیت که او یک زن سیاهپوست است، جسارت و نشاط می‌یابند و آن‌ها را به کار خود می‌اندازند تا فراتر و دورتر از آنچه ممکن است رفته‌اند بروند». «به راحتی می توان استدلال کرد که مردان سفیدپوست اغلب تحت بررسی دقیق قرار نمی گیرند.»

او به اتهامات متعددی که آقای ترامپ با آن بدرفتاری مواجه شده است، از جمله خانم کارول اشاره کرد.

او در مورد نامزد فعلی ریاست جمهوری جمهوری خواه گفت: «هیچ کس آن را رد صلاحیت نکرد. اما برای فانی ویلیس، این واقعیت که او در یک رابطه توافقی با فرد بزرگسال دیگری است، به نحوی باعث می‌شود که او را رد صلاحیت یا فاقد صلاحیت برای ادامه کاری که انجام می‌داد، کند. از این نظر، یک استاندارد دوگانه وجود دارد، قطعا.”

Glynda C. Carr، رهبر Higher Heights for America، سازمانی که بر مشارکت دادن زنان سیاه‌پوست در سیاست متمرکز است، گفت که او با این ایده بزرگ شده است که زنان سیاه‌پوست باید «دو برابر» خوب‌تر باشند تا بتوانند پویایی‌های چالش برانگیز در محیط کار را طی کنند.

او گفت: «بله، ما یک کتاب بازی داریم در مورد اینکه چگونه باید دو برابر بهتر باشیم، که باید تمام iها را نقطه‌گذاری کنیم و از t‌ها عبور کنیم. او اضافه کرد که وقتی مردم فکر می‌کنند زنان سیاه‌پوست اشتباه کرده‌اند، «سخت‌تر روی شمشیر می‌افتند».



منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *